یکی از کارهایی که برای جذابیت بیشتر ظاهر انواع کیک انجام می‌شود، تزیین کیک با استفاده از مواد مختلف است که با ایده‌ها و روش‌های مختلف می‌توان به این کار دست‌یافت. در واقع تزیین کیک یک هنر است که نیاز به تمرین، خلاقیت و دقت دارد و باگذشت زمان، تجربه‌ای به دست خواهید آورد که مهارت‌های دکوراتوری کیک شما را افزایش می‌دهد. برای مبتدیان، این هنر ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد، اما با رعایت چند نکته مهم می‌توان به‌راحتی با آن آشنا شد. در این مقاله، به بیان نکات کاربردی برای مبتدیان در دکوراتوری کیک خواهیم پرداخت.تا انتهای مقاله همراه فروشگاه بهگز باشید.

مهارت‌های دکوراتوری کیک

مهارت‌های دکوراتوری کیک

زیرسازی برای استفاده از خمیر فوندانت

شما گزینه‌های مختلفی برای زیرسازی فوندانت دارید که ساده‌ترین آنها گاناش (Ganache) ، باترکریم(Buttercream) است. برای تهیه باترکریم ابتدا کره زده شده و پودر قند را با مقدار کمی شیر مخلوط کنید. کره را ۵ دقیقه اول با هم مخلوط کنید سپس پودر قند را پیمانه، پیمانه اضافه کنید.

برای رقیق کردن آن می‌توانید از شیر هم استفاده کنید. بعد از تهیه لایه زیرین فوندانت با چاقوی پالت یا کاردک روی کیک را با یک‌لایه نازک بپوشانید. باید بدانید که کره فرم گرفته به چسبیدن فوندانت به کیک کمک می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که رویه و کناره‌های کیک را کامل بگیرید. سعی کنید سطح آن را تاحدامکان صاف کنید و در صورت وجود ترک یا سوراخ در خمیر حتماً آنها را با کره زده شده پرکرده و سپس صاف کنید.

اگر بلد نباشید تا کیک خود را مقاوم و ثابت کنید (در صورت لزوم از استراکچر استفاده کنید) حتی بهترین دکورهای کیک روی کیک شما شلخته و زشت به نظر می‌رسند؛ بنابراین زیرسازی مناسب به شما کمک می‌کند تا فیلینگ شما جابه‌جا نشود و فوندانت به‌خوبی به کیک شما بچسبد. فوندانت کشی کیک سرد و محکم بسیار راحت‌تر از کاور کردن کیک در دمای محیط است. آشنایی با انواع کرم برای زیرسازی و فیلینگ کیک بسیار مهم است که در مقاله انواع کرم های فیلینگ تزیین کیک به آنها پرداختیم.

مطالعه  ترفندهای ساده تزیین کیک تولد خانگی

انتخاب قالب مناسب کیک برای دکوراتوری کیک

هنگامی که می خواهید کیک را تزئین کنید، کیک شما مانند یک بوم خالی عمل می کند، بنابراین بسیار مهم است که آن را در اندازه و شکل مناسب بپزید، زیرا این کار نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود، برش آن برای رسیدن به طرح دلخواهتان راحت تر بوده و دور ریز آن هم کمتر می شود. قالب های شیرینی و کیک در شکل، رنگ، اندازه و جنس های مختلف در بازار وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی ها و کاربردهای منحصر به فرد خود می‌باشد. برای جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب می توانید:

  • قالب خود را با اسپری روغن چرب کنید یا کاغذ روغنی استفاده کنید تا کیک به ظرف نچسبد.
  • پس از آنکه کف قالب را چرب کردید حتما مقداری هم آرد روی آن بپاشید.
  • قالب را با اندازه مناسبی از مواد کیک (بسته به نوع) پر کنید.
انتخاب قالب مناسب کیک

انتخاب قالب مناسب کیک

توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی محیط کار

اگر تابه‌حال در محیط‌های مرطوب کارکرده‌اید، ممکن است وارفتن تزیینات فوندانتی کیک خود را تجربه کرده باشید که افرادی که در محیط‌های کم رطوبت کار می‌کنند تجربه نکرده‌اند. آب‌وهوا و شرایط اقلیمی، به‌خصوص رطوبت، نقش مهمی در کیفیت نهایی دکوراتوری کیک موردنظر شما دارد. اگر در تزئین کیک خود مشکل دارید، حتماً به سراغ شرایط آب‌وهوایی بروید و تمهیدات لازم را فراهم کنید. بهتر است یک دستگاه رطوبت‌گیر در محل کار داشته باشید. همچنین، حرارت می‌تواند کره یا گاناش را نرم کند و کیک شما آب شود، بنابراین از یخچال با دمای مناسب استفاده کنید. فوندانت می‌تواند گردوغبار، الیاف را جذب کند و کثیف شود، بنابراین محیط کار و لباس خود را تمیز نگه دارید.

مطالعه  تزئینات کیک و دسر با گاناش شکلاتی

استفاده از ابزارهای مناسب

یکی از مهمترین نکات در تزیین کیک، استفاده از ابزارهای مناسب است. چرا که این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا طرح‌های ساده و زیبا را بر روی کیک خود ایجاد کنید. پس قبل از شروع به تزئین کیک، باید اطمینان حاصل کنید که همه ابزار و مواد لازم برای تزئین را در دسترس دارید. در این فضای کاری ابزار اندازه گیری و وسایل کمکی وجود دارد که به شما کمک می کند با اطمینان بیشتری تزئین کنید. مثلا برای پهن کردن فوندانت می توانید از وردنه هایی استفاده کنید که دو سر آن حلقه هایی دارد که ضخامت تمام قسمت های فوندانت را یکسان می کند.اگر اطلاعات جامع و مفیدی درباره ابزار تزیین کیک و طریقه استفاده از این ابزار نیاز دارید میتوانید مقاله ی چه ابزاری برای تزیین کیک لازم است از بخش تزئینات کیک و دسر سایت بهگز را مطالعه نمایید.

ابزار تزیین کیک

ابزار تزیین کیک

توجه به جزئیات دکوراتوری کیک

مهم‌ترین عوامل موفقیت تزیین‌کنندگان کیک، توجه به جزئیات و مهارت در ارتباط با مشتری است. خواسته‌های مشتری از زبان خود مشتری بیان می‌شود، اما وظیفه دکوراتور این است که آنها را با جزئیات کامل و واضح پیاده‌سازی کند تا رؤیای مشتری محقق شود. تخیل بالا و الهام‌گرفتن از ایده‌ها نیز رمز موفقیت طراحان حرفه‌ای است. هنر خطاطی و طراحی نیز از عوامل توانمندساز در این حرفه هستند. همچنین طراحی و دیزاین کیک‌ها حداقل ۲ تا ۳ روز زمان می‌برد، پس اگر می‌خواهید به این کیفیت کار برسید، زمان لازم را صرف کنید. بهتر است ۱ روز برای پخت کیک، ۱ روز برای پر کردن پایه فوندانت و تزیین کیک و در روز آخر کار دکور کیک را انجام دهید.

مطالعه  تزیین کیک تولد میشا و ماشا

سخن پایانی

هنر تزیین کیک یک هنر بسیار گسترده است و و البته لايتنهي است هر روز تکنیک های جدیدی به آن اضافه می شود. رعایت این موارد می تواند تأثیر قابل توجهی بر نتیجه نهایی داشته باشد، اما اینها عوامل مهمی هستند که اغلب نادیده گرفته می شوند. در حالی که این موارد بسیار مهم هستند. هر چند باید به خاطر داشته باشید که با تمرین های بیشتر، شما می توانید به توانایی های تزئین کیک خود بیافزایید.پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه اجتماعی بهگز نیز دنبال کنید. لازم به ذکر است مجموعه بهگز سعی بر این داشته تا با کیفیت ترین محصولات را در برند های معتبر موجود و روز بازار در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 2 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.