پودر جوانه گندم ازجوانه های به رشد رسیده هسته گندم به دست آمده و به عنوان منبعی سرشار از فیبر و کربوهیدرات مکملی با ارزش غذایی بالا به حساب می‌آید، اما لازم به ذکر است که در کنار فواید و تاثیرات مفیدی که بر بدن دارد دارای عوارض بسیاری نیز می‌باشد. شاید برای شما نیز سوال باشد که عوارض پودر جوانه گندم چیست؟ در سایت بهگز قصد داریم تا عوارض پودر جوانه گندم را برای شما عنوان کرده و به خطرات جدی مصرف زیاد و بی‌رویه آن بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

مضرات جوانه گندم

مضرات جوانه گندم

عوارض جوانه گندم

مشکلات قلبی

طبق تحقیقات انجام شده محققان بر این باورند که استفاده از پودرگندم موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی می‌شود اما در صورتی که به مشکلات قلبی و عروقی مبتلا هستید، باید به میزان استفاده از این پودر توجه داشته باشید چون که این ماده غنی از نوعی چربی به نام تری گلیسیرید است که استفاده آن، افراد دارای سابقه مشکلات قلبی و عروقی را در معرض خطر قرار می‌دهد و روی سلامتی و عملکرد مفید قلب تاثیر مضری خواهد گذاشت.

افزایش وزن

به دلیل دارا بودن کالری و کربوهیدرات زیادی که در پودر جوانه گندم وجود دارد استفاده طولانی مدت و مصرف آن در چند وعده غذایی ممکن است با گذشت زمان منجر به مشکلات چاقی و افزایش وزن شود. بنابراین سعی کنید تا این ماده را آگاهانه و با مقداری کم به صورت هفتگی و ماهانه در رژیم غذایی‌تان بگنجانید و برای ثابت ماندن وزن و تناسب اندام از استفاده روزمره آن بپرهیزید.

مطالعه  کره مناسب برای قنادی ها

اگر در خصوص تهیه مواد اولیه قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم

تلفن ثابت: 36246273-031| تلفن همراه: 09940749376

عوارض جوانه گندم

عوارض جوانه گندم

حساسیت‌های ناشی از گلوتن

در بیماری ‌های شایعی چون سلیاک پزشکان مصرف مواد غذایی را که گلوتون موجود است را برای بیماران منع می‌کنند و پودر جوانه گندم نیز یکی از آن دسته موادی است که سرشار از گلوتون می‌باشد و باید از استفاده و اضافه کردن آن به لیست برنامه غذاییتان اجتناب کنید.

سوزش معده

با بررسی و آزمایشات اخیری که بر روی پودر جوانه گندم انجام شده متخصصان تغذیه بر این نظرند به دلیل ارزش غذایی مقوی و مغذی این ماده، پس از خوردن آن تا مدت زمان زیادی احساس سیری خواهید کرد و در نتیجه کسانی که سابقه و مشکل سوزش و معده درد دارند باید حجم کمی از این پودر را در غذایشان استفاده کنند تا دچار حساسیت ناشی از مصرف بی‌رویه پودر جوانه گندم نشوند.

سوء تغذیه

استفاده مکرر و بیش از حد جوانه گندم باعث کاهش اشتها و سوء تغذیه می‌شود و از آنجایی که این ماده به تنهایی نمی‌تواند همه نیازهای غذایی در بدن شما را تامین کند به این دلیل پیشنهاد می‌کنیم که پودر جوانه گندم را فقط به عنوان قسمت کوچکی از رژیم غذایی قرار دهید و آن را به عنوان یک غذای کامل و اصلی استفاده نکنید.

مشکلاتی برای خانم‌های شیرده

عوارض استفاده از این پودر برای زنان بیشتر به علائمی مانند وضعیت و شرایط سلامت فردی بستگی دارد و ممکن است برای برخی از افراد مشکلاتی به وجود آورد. در حال حاضر درست است که خوردن جوان گندم به افزایش شیربانوان کمک می‌کند اما به دلیل وجود ترکیب آن در بدن که از مادر به نوزاد منتقل می‌شود ممکن است باعث حساسیت در بدن نوزاد شیرخوار شود و بر کیفیت شیر مادر تاثیر بگذارد و نتایج نامطلوبی را به همراه بیاورد، توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از پودر جوانه گندم با متخصص تغذیه یا پزشک خود مشورت کنید.

مطالعه  طرز استفاده از انواع قالب های سیلیکونی هواپز

کاهش قند خون

این پودر با دارا بودن فیبر و مواد مغذی ممکن است به کاهش گلوکز قند خون و بهبود سلامتی افراد کمک کند اما مصرف زیاد و روزمره پودر جوانه گندم در افرادی که سابقه دیابت دارند و از این مشکل رنج می‌برند ممکن است در تنظیم و کاهش سطح خون آن تداخل ایجاد کند و سبب افت بیش از حد قند خون و خطرات جبران ناپذیری مثل تشنج شود.

اختلال داروها

مصرف پودرجوانه گندم و داروهایی که مصرف می‌کنید می‌تواند منجر به تداخل و کاهش یا افزایش تاثیر پذیری نامناسبی در بدن شود. این پودر شامل موادی مغذی مثل آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است از این رو ممکن است با شیوه عملکرد داروهای مصرف شده شما تداخل ایجاد کند، بنابراین سعی کنید زمان دقیقی را برای مصرف هر کدام از آنها در نظر بگیرید.

گندم تازه

گندم تازه

سخن پایانی

پودر جوانه گندم به طور معمول یک ماده مغذی و پر خاصیت است ولی افرادی نیز وجود دارند که به گندم و پودر جوانه آن حساسیت داشته باشند، در نتیجه بهتر است قبل از اقدام به مصرف هرگونه مکمل غذایی از جمله پودر جوانه گندم اطلاعاتی از مضرات استفاده مکرر از آن را به دست آورید، سایت بهگز در زمینه انواع مواد مورد نیاز غذایی و شیرینی‌جات می‌تواند اطلاعاتی کامل و دقیق در اختیارتان قرار دهد و شما را از بروز ترین مطالب دنیای شیرینی‌پزی و همچنین خواص و مضررات مواد آن آگاه کند. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

مطالعه  طرز تهیه شیرینی گردویی ساده و خوشمزه

سوالات متداول

  • در کدام یک از بیماری‌ های گوارشی نمی‌توان پودر جوانه گندم را مصرف کرد؟

افرادی با مشکلاتی مانند سندروم روده و بیماری‌ های التهابی روده به دلیل تحریک پذیری سیستم گوارشی و عوارضی چون آسیب روده ‌ها، شکم درد و تورم شکم، باید به تمامی نکات توجه داشته و از مصرف این پودر خودداری کنند.

  • مقدار مصرف استفاده از پودر جوانه گندم به طور معمول چقدر است؟

مشخص کردن مقدار استفاده پودر جوانه گندم بستگی به نیازهای غذایی شما دارد اما می‌توانید در ابتدا مقداری کم و ناچیز را برای شروع میل کنید و با گذشت زمان و در صورتی که هیچ علائم و عوارض ناشی از مصرف آن را نداشتید مقدار مشخص شده این پودر را به صورت تدریجی افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.