بیسکویت رژیمی جو یکی از بهترین و پرطرفدارترین بیسکویت‌ها است که با مواد سالم و کم کالری تهیه می‌شود و علاوه بر سالم بودن آن طعم بسیار خوشمزه و لذیذی دارد. این بیسکویت مخصوص افرادی است که از مشکل اضافه وزن رنج می‌برند و نمی‌توانند تنقلات و شیرینی جات مصرف کنند. بنابراین بیسکوییت جو رژیمی انتخابی عالی برای این افراد می‌باشد که در مواد اصلی آن، موادی کم کالری مانند جو به کار می‌رود. در ادامه برای آموزش کامل طرز تهیه و پخت بیسکویت جو رژیمی در سایت بهگز با ما همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت جو رژیمی

  • جوپرک : ۲ لیوان
  • شیره خرما یا شیره انگور: ۱ الی ۲ لیوان
  • تخم مرغ : ۱عدد
  • نمک : نصف قاشق چای‌خوری
  • وانیل : نصف قاشق چای‌خوری
  • پودر رازیانه : یک قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر: یک قاشق چای‌خوری
  • مغزیجات : به مقدار کافی
تهیه بیسکویت جو

تهیه بیسکویت جو

دستور پخت بیسکویت رژیمی

مرحله اول:برای پخت بیسکویت رژیمی باید در شروع کار جوپرک‌ها را در سینی فر با درجه ۱۵۵ سانتیگراد بگذاریم تا جوپرک‌ها گرم شده و از خامی خارج شوند.

مرحله دوم: بعد از پخت جوپرک‌ها آنها را از فر خارج می‌کنیم و زمان می‌دهیم تا کمی خنک شوند. بعد از خنک شدن جوپرک‌ها را در دستگاه مخلوط کن می‌ریزیم و آنها را به پودر تبدیل می‌کنیم.

مرحله سوم: برای خوشمزه شدن بیسکویت‌ها یک نکته کلیدی وجود دارد که آن روش الک کردن پودر جوپرک است که قبل از تهیه بیسکویت بهتر است پودر جو را چند بار الک کنید، سپس تخم مرغ را می‌شکنیم و همراه یک قاشق شیره انگور و یا شیره خرما هم می‌زنیم.

مطالعه  نحوه کسب در‌آمد آسان از راه کیک پزی خانگی

مرحله چهارم: بعد از هم زدن تخم مرغ و شیره انگور یا خرما می‌توانید انواع آجیل‌ها و خشکبارها را که شامل گردو، بادام، پسته و یا هر چیزی که مطابق میلتان است به موادتان اضافه کنید و این به علاقه خودتان بستگی دارد.

اگر در خصوص  تهیه مواد اولیه قنادی و ثبت سفارش نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با شماره های بهگز تماس بگیرید.
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

مرحله پنجم: پودر بکینگ پودر و پودر رازیانه، نمک و وانیل را به مقدار کمی از پودر جو پرک اضافه می‌کنیم و به تخم مرغ و شیره اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم، پس از هم زدن پودر جو باقیمانده را اضافه می‌کنیم و آنقدر مواد را مخلوط می‌کنیم تا کاملاً ترکیب و یکدست شود.

مرحله ششم: برای قالب‌گیری و شکل دهی به بیسکویت می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید مواد بیسکوییت را داخل قالب ها بریزید تا به فرم دلخواهتان پخته شوند و یا می‌توانید به روش سنتی و با دست کمی از مواد را در داخل دستانتان گرد و پهن کنید و به شکل دلخواه در آورید.

مرحله هفتم: پس از شکل دادن به بیسکویت‌ها، دستگاه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه گرم و داغ شود. پس از گرم شدن فر سینی را بیرون می‌آوریم و با کمی روغن کف سینی را چرب می‌کنیم برای اطمینان خاطر از اینکه بیسکویت‌هایتان به خوبی مغز پخت شوند و نسوزند می‌توانید به جای چرب کردن سینی از کاغذ روغنی‌های مخصوص شیرینی پزی استفاده کنید و کاغذ را در داخل سینی بگذارید و شیرینی‌ها را روی آن قرار دهید.

مطالعه  طرز تهیه کیک مذاب شکلاتی بدون فر

مرحله هشتم:در ادامه فرچه را با کمی روغن آغشته می‌کنیم و بر روی بیسکویت‌ها می‌زنیم و سینی را در داخل فر قرار می‌دهیم. فر را بر روی ۲۰ دقیقه تنظیم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم بیسکویت‌ها به خوبی بپزند پس از پخت، بیسکویت‌های جو رژیمی را از فر خارج می‌کنیم تا کمی سرد شوند و بعد از سرد شدن آنها را در ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و تزیین می‌کنیم.بیسکویت جو رژیمی آماده سرو است و می توانید نوش جان کنید.

سایت بهگز با طرز تهیه انواع بیسکویت‌ها و شیرینی‌جات توانسته است در دستور و چگونگی پخت و روش‌های آن، اطلاعاتی کافی در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا پختی لذیذ و شیرین را تجربه کنید. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 3 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.