روز مادر یک مناسبت جهانی است که به افراد فرصت می‌دهد تا از تلاش‌ها و عشق بی‌شمار مادرانشان قدردانی کنند. این روز به عنوان فرصتی برای ابراز احترام، عشق و تقدیر نسبت به مادران و نقش مهم آن‌ها در زندگی افراد، جشن گرفته می‌شود. در این روز، معمولاً افراد به مادرانشان هدایایی داده و از زحمات آنها قدردانی می کنند. روز مادر فرصتی است که آن‌ها نشان دهیم که چقدر برایمان ارزشمند هستند. ما در این مقاله از فروشگاه آنلاین بهگز به شما طرز تهیه کیک روز مادر را آموزش خواهیم داد تا شما برای خود و عزیزان‌تان لحظاتی به یاد ماندنی را به یادگار بگذارید و لذت پخت و میل کردن این کیک را در کنار خانواده و دوستان‌تان و خوش حال کردن مادرتان را تجربه کنید.

کیک روز مادر

کیک روز مادر

مواد لازم برای پخت کیک روز مادر

برای پخت این کیک خاص برای این روز خاص، به مواد اولیه مختلفی نیاز دارید که در این مقاله از سایت بهگز هر کدام از آن ها به همراه مقادیر مورد نیاز آورده شده است که می‌توانید با استفاده از آن کیک روز مادر خود را در خانه پخته و فضای خانه‌ی خود را از عطر دل‌انگیز کیک و عشق به مادر خود پر کنید.

در زیر هر یک از مواد مورد نیاز برای پخت کیک آورده شده است شما با این مقدار مواد اولیه می توانید 4 تا 6 نفر از عزیزانتان را به میل کردن کیک روز مادر دعوت کنید و شاهد یک دورهمی با شکوه باشید.

مواد اولیه طرز تهیه کیک روز مادر

  • تخم مرغ 3 عدد
  • آرد سفید شیرینی‌پزی دو و نیم لیوان
  • شیر یک لیوان
  • شکر یک لیوان
  • وانیل نوک قاشق غذا خوری
  • روغن نصف لیوان
  • مایع نوک قاشق غذا خوری
  • بیکینگ پودر یک و نیم قاشق غذا خوری

مراحل پخت کیک روز مادر

  1. در اولین مرحله برای پخت یک کیک روز مادر خوشمزه و خوش عطر باید ابتدا 3 عدد تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بزرگ بشکنید؛ و به وسیله‌ی همزن به خوبی آنها را به هم بزنید.
  2. سپس شکر روغن مایع، شیر و وانیل را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید؛ و مجدد با همزن هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شود.
  3. در ادامه آرد، بیکینگ پودر ، وانیل را به تخم مرغ ‌ها اضافه کرده و برای اینکه کیک به بهترین شکل ممکن پف کند لازم است آرد، بیکینگ پودر، وانیل را پیش از افزودن به تخم مرغ‌ها 3 مرتبه الک کنید.
  4. در مرحله‌ی بعد شکر را به مخلوط به دست آمده اضافه کرده و مواد را به مدت 2 دقیقه با همزن به خوبی هم بزنید. برای اینکه کیک بعد از پخت بوی خامی ندهد می‌توانید هنگام همزدن به طور مرتب مواد اطراف ظرف را به وسیله‌ی یک قاشق یا لیستک به داخل ظرف بریزید.
  5. در آخرین مرحله نوبت به آن رسیده که مواد کیک را داخل قالب یا ظرف مورد نظر بریزید. برای این کار شما می توانید کف قالب را چرب کرده و یا به اندازه‌ی کف قالب کاغذ روغنی جدا کرده و در ته قالب قرار دهید.
  6. سپس مواد را داخل قالب بریزید کیک را داخل فر که با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد که از قبل گرم شده است، قرار دهید. در سایت بهگز انواعی از قالب‌ها با جنس و شکل های متنوع وجود دارد شما می توانید با مراجعه به این سایت نسب به خرید آنها اقدام کنید.
  7. شما بد از گذشتن 35 الی 45 دقیقه می توانید در فر را باز کرده و کیک خود را به کمک یک خلال دندان امتحان کنید اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبید می توانید کیک را از فر خارج کنید و پس از سرد شدن از قالب جدا کرده و آن را تزیین کنید.
مراحل درست کردن کیک روز مادر خانگی

مراحل درست کردن کیک روز مادر خانگی

می توانید انواع تاپر روز مادر را از فروشگاه بهگز تهیه نماید برای درخواست سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

مطالعه  نکات کاربردی برای مبتدیان در دکوراتوری کیک
سه نکته‌ی مهم طرز تهیه کیک روز مادر
  • هرگز تا 30 دقیقه بعد از آنکه کیک را داخل فر قرار دادید در فر را باز نکنید . این سبب خوابیدن پف کیک روز مادر شما می شود.
  • از نکات مهم دیگری که هنگام پخت کیک باید به آن توجه کرد جایگاه کیک در فر است. شما باید حتما کیک را در سینی وسط قرار دهید و از قرار دادن کیک بر روی توری فر خودداری کنید.
  • رعایت زمان مناسب پخت کیک بسیار اساسی است. اگر زمان پخت کم یا زیاد باشد، ممکن است کیک خیلی خشک یا خیلی خمیری شود. پیروی از زمان پخت دقیق در دستورالعمل، به نتیجه‌ی بهتر کمک می‌کند.
چگونه کیک روز مادر خود را تزییین کنیم؟

برای آنکه در روز مادر کیکی زیبا داشته باشید می توانید برای تزیین کیک از الگوها و نمادهای مرتبط با این روز استفاده کنید

تزیین کیک روز مادر با فوندات های رنگی

شما برای تزیین کیک شب روز مادر خود می‌توانید از خمیر فوندانت ۵۰۰ گرمی و ۱۰۰۰ گرمی در رنگ های متنوع استفاده کنید . برای استفاده از خمیرهای فوندانت بهتر است؛ صبر کنید تا این خمیر با دمای اتاق هم دما شود سپس آن را به آرامی ورز دهید و با وردنه صاف کنید تا ضخامت خمیر کم شود؛ کل فوندانت را بلند کرده و روی کیک قرار دهید و اطراف خمیر را که اضافه از کیک بوده را برش دهید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بهگز انواع مختلفی از خمیر‌های فوندانت در رنگ‌های مختلف خریداری کرده و کیک خود را به زیبا ترین شکل ممکن تزئین کنید .

مطالعه  ساده ترین دستور پخت کیک تولد خانگی

استفاده از شکلات آب شده و ترافل

شما می‌توانید تمام سطح کیک و یا بخش‌هایی از آن را با شکلات آب شده بپوشانید و سطح کیک روز مادر خود را با استفاده از ترافل تزیین کنید. در دیگر مقالات سایت بهگز نحوه ی ذوب کردن و رنگ کردن شکلات آمده است و شما می‌توانید با مراجعه به آن و آموزش نحوه ی ذوب کردن و رنگ کردن شکلات، کیک روز مادر خود را به زیبایی تزیین کنید.

استفاده از انواعی از نمادها و تاپرهای مرتبط با روز مادر

تاپرها یا تاپینگ‌ها، ابزارهایی هستند که بعد از پخت کیک بر روی آن قرار داده می‌شود تا زیبایی و جذابیت ظاهری کیک را افزایش دهند. استفاده از تاپرها برای تزیین کیک روز مادر یک ایده عالی است. می‌توانید از تاپرهای دارای پیام‌های تبریک یا طرح‌های مرتبط با مادرانه استفاده کنید. این روش ساده و زیبا، به شما کمک می‌کند تا کیک خود را به یک هدیه ویژه و جذاب برای روز مادر تبدیل کنید. در سایت بهگز انواع مختلفی از ابزار‌ها و تاپر‌های متنوع وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به این سایت به خرید این اقلام بپردازید.

سوالات متداول طرز تهیه کیک روز مادر

  • چگونه می‌توانم کیک را از قالب خارج کنم؟ برای خارج کردن کیک از قالب، ابتدا اجازه دهید که کیک به‌ طور کامل خنک شود. سپس با یک چاقو یا ابزار تخصصی برش کیک، لبه‌های آن را از قالب جدا کرده و سپس به دقت کیک را از قالب خارج کنید.
  • چه کنیم کیکمان پس از تزیین ظاهر بهتری داشته باشد؟ قبل از اینکه به تزئین کیک بپردازید، حتماً اجازه دهید کیک به طور کامل خنک شود. اگر کیک گرم باشد، ممکن است کیک شما ظاهر خوب خود را از دست بدهد پس بهتر است صبر کنید و هنگامی که کیک به طور کامل خنک به تزئین آن بپردازید.
مطالعه  نکات طلایی پختن شله زرد اصیل و خوشمزه

نتیجه گیری

ما در این مقاله از سایت بهگز ،تلاش کردیم تا بهترین روش تهیه‌ و تزیین کیک روز مادر را به شما آموزش دهیم و در لذت پخت یک کیک با عشق و علاقه همراه شما باشیم و در لحظات خوش کنار شما باشیم. به امید اینکه با پخت این کیک و رعایت دستورات ذکر شده در این مقاله از سایت بهگز، کیکی با طعم و عطر بی نظیر داشته باشید. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 20 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.