شکلات یکی از یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین و خوشمزه ترین خوراکی ها در سراسر جهان است. ریختن شکلات بر روی انواع کیک و شیرینی ها می تواند ظاهر زیبایی به آنها ببخشد. در ادامه بهگز در مورد نحوه ی ذوب کردن و رنگ کردن شکلات برایتان صحبت کند برای آب کردن شکلات و رنگ کردن آن می توانید با ما همراه شوید.

 

انواع شکلات
  • شکلات تلخ: این شکلات ها درصد کاکائو بالا و شکر کمی دارند و از این رو طعم تلخ آن برای عده ایی ناخوشایند است. این نوع شکلات ها دارای آنتی اکسدان های مفید است و یک میان وعده ی سالم و کم شکر و غنی از از پروتئین و فیبر برای علاقمندان به آن است.
  • شکلات سفید: این شکلات از ترکیب شکر، کره ی کاکائو، شیر، وانیل و دیگر مواد تهیه شده و اغلب دارای عطری مطبوع بافتی نرم و خامه ای است و به دلیل عدم استفاده از کاکائو رنگی سفید دارد.
  • شکلات شیری: این نوع شکلات طعمی کلاسیک و دلپذیر برای طرفداران خود دارد و یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین انواع شکلات ها به شمار می رود که بافتی نرم و طعمی شیرین دارد.

شما می توانید بر اساس نیاز خود و با مراجعه به فروشگاه لوازم قنادی بهگز شکلات مورد نیاز خود را خریداری کرده و در کیک و شیرینی های خود از آن استفاده کنید و از کیفیت آن شگفت زده شوید.

 

نحوه آب کردن شکلات

شما بسته به احتیاج خود گاهی نیاز دارید که از شکلات آب شده استفاده کنید، برای این کار لازم است تا روش آب کردن شکلات را بیاموزد و آنها را به روشی درست آب کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

نحوه ذوب کردن شکلات

نحوه ذوب کردن شکلات

وسایل مورد نیاز برای آب کردن شکلات

  • یک ظرف مقاوم به حرارت (ظرف شیشه ای مناسب ترین گزینه است.)
  • یک قابلمه
  • قاشقی از جنس پلاستیک یا سیلیکون که در برابر حرارت مقاوم باشد (بهتر است که از قاشق چوبی استفاده نشود چون ممکن است رطوبتی را از قبل حفظ کرده باشد و به شکلات منتقل کند و این سبب خراب شدن شکلات می شود.)
مطالعه  طرز تهیه انواع دسر با نشاسته ی ذرت
ذوب کردن شکلات به روش بن ماری

یکی از بهترین و راحت ترین روش های ذوب کردن شکلات بن ماری کردن آن است. برای این کار ابتدا چند سانتیمتر آب داخل قابلمه ریخته و کاسه را روی قابلمه قرار می دهیم مطمئن باشید که کاسه با کف قابلمه در تماس نباشد. قابلمه را روی شعله قرار داده تا آب گرم شده و بجوشد. سپس شکلات را به قطعات کوچک تقسیم کنید، تا ذوب شدن آن راحت تر باشد. سپس تکه های شکلات را درون کاسه ی مورد نظر ریخته و کاسه را درون قابلمه قرار دهید. در آخر مداوم شکلات ها را بهم بزنید تا همه ی شکلات ها ذوب شود.

ذوب کردن شکلات به روش مایکروفر

برای این کار ابتدا شکلات را به تکه های کوچک تر تبدیل کنید، سپس آن را در ظرف مناسب ریخته و ظرف را درون مایکروفر قرار دهید و زمان را بر روی 30 ثانیه تنظیم کنید. سپس ظرف را از مایکروفر خارج کرده و شکلات را بهم بزنید تا اگه تکه ایی از شکلات سالم باقی مانده است آن هم ذوب شود. شما اکنون شکلات ذوب شده ی خوش مزه ایی دارید که می توانید به صورت ساده و یا با رنگ کردن آن به تزیین دسر یا کیک خود بپردازید و از خوردن آن همراه با بستنی لذت ببرید.

 

نحوه ی رنگ کردن شکلات

شکلات های رنگی زیبایی بسیار زیادی به شیرینی، کیک و بستنی شما می دهد و سبب جذابیت خوراکی شما می شود. اگر کودک شما از خوردن بسیاری از میان وعده های خوشمزه خودداری می‌کند، می‌توانید از مقداری از شکلات های رنگی برای تزیین آن استفاده کنید یا هدیه دادن شکلات هایی در رنگ های قرمز، زرد و صورتی برای هدیه گیرنده بسیار جذاب است . برای رنگ کردن شکلات روش های مختلفی وجود دارد که می توان با هر کدام از روش های زیر شکلات سفید خود را رنگ کنید و از آن لذت ببرید.

مطالعه  معرفی انواع خامه برای تزیین کیک

رنگ کردن شکلات

استفاده از رنگ های پودری

یکی از بهترین روش ها برای رنگ کردن شکلات استفاده از رنگ های پودری است، این رنگ ها به صورت حلال در چربی و شکلات اند و از آنجایی که استفاده از مایعات حتی به مقدار کم ممکن است سبب گلوله گلوله شدن شکلات شود و باعث از بین رفتن کیفیت آن شود. برند های مختلفی از رنگ ها پودری وجود دارند که می‌ توانید از سایت بهگز و فروشگاه‌ های مختلف خریداری کنید.

 

استفاده از رنگ های ژله ایی

رنگ های ژله ایی حلال در آب و چربی اند و بیشتر در تزئینات کیک ها و کوکی ها استفاده می شود و همراه آن باید از روغن حلال در شکلات استفاده کرد تا شکلات گلوله گلوله نشود. این رنگ ها شفاف اند و زیبایی و درخشندگی خوبی به شکلات می دهند و مانع از تلخ شدن آن می شوند.

 

استفاده از رنگ های طبیعی

برای رنگ کردن شکلات سفید می توانید از رنگ های طبیعی مانند شربت آلبالو، پودر لبو، زعفران دم کرده و … استفاده کنید.

 

یک نکته‌ ی بسیار مهم: رنگ هایی بر پایه روغن، رنگ هایی غلیظ اند؛ و پاک شدن آن ها از روی لباس و میز به سختی انجام می شود؛ پس هنگام استفاده از آنها مراقب باشید.

اگر در رابطه با خرید عمده لوازم قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

سوالات متداول در مورد نحوه ی ذوب کردن و رنگ کردن شکلات

  • چه کنیم شکلاتمان پس از رنگ شدن مزه تلخی ندهد؟ برای جلوگیری از تلخ شدن شکلات پس از رنگ کردن، بهتر است از رنگ هایی پر پایه ی روغن به مقدار کم استفاده کنیم.
  • رنگ خوراکی پودری را چه زمانی به شکلات اضافه کنیم؟ این رنگ خوراکی را به محض اینکه شکلات در روش بن ماری شروع به ذوب شدن کرد باید به شکلات اضافه کرده و مرتبا هم بزنید.
  • رنگ خوراکی بر پایه‌ی روغن را چه زمانی به شکلات اضافه کنیم؟ زمان افزودن رنگ خوراکی بر پایه‌ی روغن به شکلات درست پس از ذوب شدن تمام شکلات است، سپس شکلات و رنگ را به خوبی هم می زنیم تا با هم ترکیب شوند.
مطالعه  تاریخچه جهانی شدن چیزکیک

 

سخن پایانی نحوه ی ذوب کردن و رنگ کردن شکلات

شما در این مقاله از سایت بهگز نحوه ی ذوب کردن و رنگ کردن شکلات را آموزش دیدید و با روش های مختلف این کار آشنا شدید و همان طور که گفته شد؛ بهترین روش ذوب کردن شکلات روش بن ماری و بهترین روش رنگ کردن شکلات استفاده از رنگ های پودری و رنگ هایی بر پایه ی روغن است. البته شما می توانید از هر یک از روش های دیگر بسته به امکانات و توانایی های خود استفاده کنید و از شکلات های رنگی خود در کنار دوستان و خانوادتان لذت ببرید. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.