امروزه برای پخت نان، شیرینی و انواع کیک آردهای مختلفی وجود دارد. آرد یکی از مهم ترین مواد است که از گندم تهیه می شود و خواص زیادی دارند. آرد سفید و آرد فانتزی دو نوع آرد پرکاربرد هستند که از نظر کاربرد، میزان مواد معدنی و سبوس گیری با هم متفاوت شده اند. افرادی که به هر شکلی با این دو نوع آرد سر و کار دارند، باید تفاوت آنها را بدانند تا به درستی بتوانند از آردها استفاده کنند. این همان چیزی است که در ادامه مطلب فروشگاه مواد اولیه قنادی بهگز به آن پرداخته ایم.

 

آرد نان یا آرد فانتزی چیست؟

پیش از این که به تفاوت آرد نان فانتزی با آرد سفید اشاره کنیم، می خواهیم بدانیم که اصلا آرد فانتزی چه نوع آردی است. آرد نان فانتزی که از پرکاربردترین انواع آرد برای پخت نان است که از گندم‌ ای سخت و سفت تهیه می شود و معمولاً پروتئین بسیار بالایی دارد. این آرد زمانی که به خمیر تبدیل می شود، از خاصیت کشسانی برخوردار می شود. آردهای نان باعث حجیم تر شدن نان شده و معمولا نان را ترد می کنند.

آرد نان فانتزی

آرد نان فانتزی

آرد سفید چیست؟

یکی دیگر از انواع آردهایی که امروزه به طور متداول مورد استفاده قرار می گیرند آردهای سفید هستند. این آردها برای پخت کیک شیرینی و نان کاربرد زیادی دارند. این نوع از آردها با استفاده از گندم های نرم تهیه می شوند و پروتئین و گلوتن کمتری نسبت به آردهای قبلی دارند. بنابراین برای پخت انواع شیرینی و انواع کلوچه انتخابی بسیار مناسب به شمار می آیند. تا زمانی که تفاوت این دو را ندانید، نمی توانید به خوبی در فرآیند شیرینی پزی یا تهیه نان از انواع آرد استفاده کنید.

آرد نان فانتزی

آرد نان فانتزی

اگر در رابطه با خرید عمده لوازم قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

مطالعه  انواع شکلات و تزئینات کیک

تفاوت آرد نان فانتزی با آرد سفید چیست؟

حال که دانستید که آرد سفید و نان فانتزی چه نوع آردهایی هستند، لازم به ذکر است که این آردها تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت آرد نان فانتزی با آرد سفید در میزان سبوس، کاربرد و میزان مواد مقوی آنها است. به این تفاوت ها در ادامه اشاره مختصری خواهیم داشت.

  • تفاوت در پروتئین و گلوتن: گلوتن و پروتئینی که در انواع آرد وجود دارد با هم متفاوت هستند.
  • تفاوت در میزان سبوس: به گفته افرادی که تولید کننده انواع آرد نان هستند، اصلی ترین تفاوت آرد نان فانتزی با آرد سفید در میزان سبوسی است که در این آردها استفاده می شود. آردهای فانتزی دارای ۲۱ الی ۲۳ درصد سبوس دارند اما آردهای سفید معمولی دارای ۲۷ تا ۳۳ درصد سبوس هستند.
  • تفاوت در کاربرد: با توجه به این که میزان سبوس این دو آرد با هم تفاوت دارند، کاربرد آنها نیز متفاوت شده است. برای پخت نان هایی که حجم دارند معمولا از آرد فانتزی استفاده می شود. اما آرد سفید معمولی کاربردهای گسترده تری دارد. این آرد برای انواع نان، کیک، شیرینی، باقلوا، حلوا و …‌ کاربرد دارد. در بسیاری از کشورهای جهان از آرد فانتزی برای تهیه شیرینی های رژیمی استفاده می شود.

 

کلام آخر تفاوت آرد نان فانتزی با آرد سفید

در آخر هم بگوییم که می توانید این محصول را از فروشگاه آنلاین بهگز تهیه نمایید. آردها انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع ‌گندم طبقه بندی می شوند. آنها ممکن است از نظر سبوس گیری و میزان پروتئین و گلوتن با هم متفاوت باشند و این سبب تفاوت کاربردشان نیز بشود. در این متن راجع به تفاوت آرد نان فانتزی با آرد سفید صحبت شد. شما با توجه به این تفاوت ها در کاربردهای خاص مد نظر خود بهترین نوع آرد را خریداری خواهید کرد، با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

مطالعه  ترفندهای جالب برای پخت کیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 16 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.