نگهداری و ذخیره سازی آرد به طور صحیح در حفظ کیفیت و ماندگاری آن بسیار با اهمیت است. آرد یکی از مواد غذایی پایه در بسیاری از پخت و پز هاست و یک عضو اصلی محسوب خواهد شد. بهگز در این مقاله می خواهد شرایط نگهداری آرد را بیان نمایید تا پایان مقاله همراه باشید.

 

شرایط نگهداری آرد

شرایط نگهداری آرد به عوامل مختلفی مربوط می شود و البته مهمترین آن خشک و خنک بودن محیطی است که در آن آرد را نگهداری می کنیم. در ادامه به برخی شرایط نگهداری آردها اشاره می کنیم:

شرایط نگهداری آرد

شرایط نگهداری آرد

نگهداری آرد در فضایی خشک و خنک

مهم ترین بخش نگهداری آرد به فضایی بستگی دارد که در آن قرار می گیرد. فضای خشک و خنک به فضایی اشاره دارد که دارای دمایی پایین تر از 20 درجه سانتی گراد باشد و کاملا هم خشک شده باشد.

 

بسته بندی کردن آرد

اگر قصد دارید که آرد را نگهداری کنید و به مدت طولانی و با کیفیت بالا آن را حفظ کنید، یکی از راه های مهم برای آن، بسته بندی آرد می باشد. آرد باید به صورت کلی از ترکیب شدن با هوا و رطوبت دور باشد. پس ترجیحا آرد را در ظروف در بسته قرار دهید.

 

جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید به آرد

یکی دیگر از عواملی که می تواند از کیفیت آرد و طولانی نگه داشتن عمر آن بکاهد، تابش مستقیم نور خورشید می باشد. تابش مستقیم نور خورشید سبب اکسایش آرد خواهد شد، پس تاریکی فضا را برای نگهداری آردها در نظر بگیرید.

مطالعه  ایزومالت چیست و استفاده از آن چگونه است؟

 

جلوگیری از بروز حشرات و آفات

امکان اینکه حشرات بخواهند شما را غافلگیر کنند وجود دارد. پس برای جلوگیری از این موضوع حتما دقت داشته باشید که فضایی که آرد را در مقیاس زیاد در آن قرار می دهید به خوبی سم پاشی شده باشد و هیچ حشره و آفتی در آن وجود نداشته باشد.

 

آرد خود را تازه به تازه تهیه کنید

به طور کلی به مرور زمان از کیفیت آرد کاسته خواهد شد، پس ترجیحا سعی کنید آرد خود را به میزان لازم و تازه به تازه خریداری کنید. اما اگر مجبور هستید تا مقدار زیادی آرد را خریداری و نگه دارید، می توانید آن را داخل یخچال یا فریزر بگذارید.

 

رطوبت باعث خراب شدن آرد خواهد شد

رطوبت یکی از جمله ویژگی هایی است که اگر آرد دچار آن شود، بسیار زودتر فاسد خواهد شد. هر چقدر که می توانید سعی کنید تا آرد از تماس با محیط های مرطوب دور باشد. به همین دلیل ترجیحا درب ظرفی که آرد را در آن را قرار می دهید باید بسته و کاملا از رطوبت دور باشد.

 

نگهداری آرد در ظرف مناسب

اگر آرد را در داخل یخچال قرار می دهید آن را داخل یک ظرف تمیز و خشک و از جنس شیشه یا استیل قرار دهید. البته این ظرف باید دربسته و کاملا آب بندی شده باشد. همچنین باید در هر هفته یک بار آرد را از ظرف خارج کرده و در سینی یا سطحی بریزید و آن را الک کنید و دوباره به ظرف برگردانید تا آرد کیفیت خود را بازیابی کند.

روش نگهداری ارد

روش نگهداری ارد

اگر در رابطه با خرید عمده لوازم قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

مطالعه  8 طرز تهیه فینگر فود برای تولد و میهمانی

 

چگونه آردی که مرطوب شده را دوباره به کیفیت گذشته بازگردانیم؟

ممکن است به هر علتی داخل آرد کمی رطوبت گرفته باشد و این موضوع بزودی باعث خرابی آن گردد. در این شرایط به روشی برای خارج کردن رطوبت از آرد نیاز دارید. برای شروع این کار ابتدا فر را در دمای بالا روشن نگه دارید و بگذارید چند دقیقه فر با همین دما به خوبی داغ شود. سپس فر را خاموش کنید و درب آن را باز کنید.

سپس آرد را در سینی پهن کرده و درب فر خاموش را باز بگذارید. کمی در همین دما آرد را زیر و رو کنید تا آرد رطوبت خود را از دست داده و کیفیت خود را بازیابی کند. البته این روش را در زمانی انجام دهید که مجبور هستید آرد را تا زمان زیادی نگهداری کنید.

 

سوالات متداول در مورد شرایط نگهداری آرد

  • مهمترین عواملی که باید برای نگهداری آرد آن ها را رعایت کنیم، چیست؟ آرد باید حتما در فضایی باشد که خشک و خنک بوده تا بتواند کیفیت خود را حفظ نماید.
  • آیا برای حفظ کیفیت آرد به طور طولانی، باید آن را بسته بندی کنیم؟ بله برای اینکه از ترکیب شدن آرد با هوا جلوگیری کنیم تا باعث فاسد شدن آن نشود. دقت داشته باشید که باید آن را با دقت بسته بندی نماییم.
  • آیا جنس ظرف آرد در نگهداری آن اهمیت دارد؟ بله باید توجه داشته باشید که آرد در یک ظرف شیشه ای یا استیل که درب داشته باشد قرار دهید و درب آن را محکم ببندید.
  • فضای تاریک اهمیتی در نگهداری آرد دارد؟ بله باید دقت داشته باشید که آرد باید در مکانی قرار گیرد که تابش مستقیم خورشید به آن برخورد نکند. تابش مستقیم نور آفتاب باعث می شود تا آرد اکسید شود.
مطالعه  طرز تهیه نان بیگل با طعمی خوشمزه

کلام آخر شرایط نگهداری آرد

همانطور که اشاره داشتیم نگهداری آرد برای زمان های کوتاه مناسب است و سعی داشته باشید تا همیشه آن را به میزانی که مصرف می کنید خریداری کنید. اما ما در این مطلب روش هایی را به طور تجربی معرفی کردیم که با انجام همگی این مراحل در نهایت یک آرد با کیفیت حتی در زمان های طولانی خواهید داشت. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.