یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال یکی از شیرینی‌هایی که دستور پخت ساده‌ای هم دارد، شیرینی بهشتی است که این شیرینی در زمان عید نوروز، در ویترین شیرینی فروش‌ها به وفور مشاهده می‌شود. ما در ادامه قصد داریم طرز تهیه شیرینی بهشتی را برای شما بیان کنیم. اگر شما هم دوست دارید این شیرینی خوشمزه و کم هزینه را در منزل و به صورت کاملا بهداشتی تهیه کنید، با سایت بهگز همراه باشید.

شیرینی بهشتی

شیرینی بهشتی

مواد لازم برای درست کردن شیرینی بهشتی

شاید فکر کنید چون ترازو ندارید، نمی‌توانید شیرینی‌های خوشمزه‌ای، مانند شیرینی بهشتی را درست کنید، اما لازم است بدانید که مطابق دستور زیر شما به ترازو نیازی ندارید و می‌توانید این کار را با یک لیوان (لیوان فرانسوی دسته‌دار) انجام دهید. مواد لازم برای تهیه شیرینی بهشتی، شامل موارد زیر است. (یک لیوان را به عنوان پیمانه انتخاب کنید.)

  •  آرد: یک و نیم پیمانه
  •  پودر قند: نصف پیمانه
  •  روغن جامد: نصف پیمانه
  • روغن مایع: دو قاشق و نیم
  • زعفران دم کرده: یک قاشق مربا خوری
  • پودر هل: نصف قاشق چای‌خوری
  • پودر کاکائو: یک قاشق چای‌خوری
  • کنجد: به میزان لازم

پس از آماده کردن مواد اولیه، حالا نوبت به بررسی مراحل تهیه این شیرینی خوشمزه است.

مراحل تهیه شیرینی بهشتی

برای درست کردن شیرینی بهشتی دستورها و روش‌های مختلفی وجود دارد که ما قصد داریم ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش را برای شما بیان کنیم.

تهیه شیرینی بهشتی

تهیه شیرینی بهشتی

  1.  روغن جامد را با پودر قند مخلوط کنید. اولین مرحله برای تهیه شیرینی بهشتی، مخلوط کردن روغن جامد، پودر قند و پودر هل با یکدیگر است که باید این کار به مدت ۵ دقیقه و با دور تند همزمان انجام شود. هم زدن مواد گفته شده را تا جایی ادامه دهید که ترکیب به دست آمده، کرمی رنگ شود. دقت کنید اگر این کار را با همزن دستی انجام می‌دهید، مسلما به زمان بیشتری نیاز دارید.
  2. آرد و روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید. در مرحله بعد، روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید، سپس آرد الک شده را طی سه مرحله به ترکیب اضافه کرده و با یک لیستک، مواد را به هم بزنید. اضافه کردن آرد را تا زمانی ادامه دهید که خمیر نهایی به دست نچسبد و به راحتی جمع شود. نکته‌ای که در این مرحله وجود دارد این است که نباید خمیر را زیاد ورز داد، چرا که باعث پس دادن روغن خمیر می‌شود.
  3.  خمیر را به دلخواه تقسیم کنید. حالا که خمیر شیرینی بهشتی را درست کردید، نوبت به تغییر رنگ و طعم خمیرها است که برای این کار، خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و در ظرف‌های جداگانه‌ای بریزید. به یکی از ظرف‌ها، زعفران دم کرده، به ظرف دیگر پودر کاکائو و به ظرف سوم هیچ افزودنی اضافه نکنید؛ سپس مواد افزودنی را با خمیر ترکیب کنید و هر کدام را در ظرف مخصوص بگذارید.
  4. مواد شیرینی را داخل قیف بریزید. ماسوره‌ی مخصوص و مدنظرتان را برای شیرینی بهشتی داخل قیف قرار دهید و مواد را داخل قیف بریزید؛ سپس شیرینی‌ها را با فاصله به کف سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده است را پایپ (بریدن خمیر از قیف) کنید. به دلخواه می‌توانید روی خمیر شیرینی بهشتی، کنجد و یا خرفه اضافه کنید و داخل فر قرار دهید.
  5. شیرینی بهشتی را بپزید. آخرین مرحله برای تهیه شیرینی بهشتی، پخت خمیر است که باید فر را از قبل گرم کرده باشید و روی دمای ۱۷۰ درجه باشد. سپس به مدت ۱۵_۲۰ دقیقه اجازه دهید تا شیرینی‌ها کاملا پخته شوند. بعد از گذشت این زمان، سینی را از فر بیرون آورده و پس از خنک شدن، شیرینی‌ها را جدا کرده و داخل ظرف دربسته‌ی مخصوصی آن‌ها را نگهداری و نوش جان کنید.
مطالعه  طرز تهیه شیرینی نخودچی

اگر در خصوص مواد اولیه قنادی سوالي داريد یا نیاز به ثبت سفارش دارید می توانید با شماره های بهگز تماس بگیرید.
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

شما با انجام این ۵ مرحله و رعایت نکات گفته شده می‌توانید این شیرینی خوشمزه را برای انواع مناسبت‌ها مخصوصا عید نوروز تهیه کرده و از مهمان‌های خود با این شیرینی خوش طعم، پذیرایی کنید. به دلیل اینکه در تهیه این شیرینی از تخم مرغ استفاده نمی‌شود، شما می‌توانید این شیرینی‌ها را تا دو هفته در جای خشک و خنک نگهداری کنید و نوش جان کنید.

تزئین شیرینی بهشتی

تزئین شیرینی بهشتی

طرز تهیه شیرینی بهشتی در تابه

شیرینی بهشتی را می‌توان در تابه هم درست کرد که برای این کار، لازم است تمامی مراحل ذکر شده در مطالب فوق را سپری کرده، سپس کف تابه را که قبلا داغ کرده‌اید را با کاغذ روغنی بپوشانید. در مرحله بعد، خمیر را از قیف پایپ کنید و زیر تابه یک شعله پخش کن قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه، خمیرها پخت شوند. بعد از سرد شدن شیرینی‌ها، آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و نوش جان کنید. استفاده از تابه‌های رژیمی که دو طرفه هستند، برای پخت این شیرینی مناسب‌تر هستند.

فوت و فن پخت شیرینی بهشتی

شیرینی بهشتی جزو شیرینی‌هایی است که به دلیل مواد ساده و کم هزینه‌ای که دارد، به راحتی قابل درست کردن هست‌. اگر شما هم دوست دارید این شیرینی را مانند شیرینی پزهای حرفه‌ای و قنادها تهیه کنید، پس به فوت و فن‌های پخت این شیرینی دقت کنید.

  • برای اینکه شیرینی‌های بهشتی پفکی و گرد باشند، باید از آرد سفید استفاده کنید.
  • هر چقدر هم زدن پودر قند با روغن جامد، بیشتر باشد، شیرینی بهشتی پوک و ترد تر می‌شود.
  • به جای اضافه کردن پودر هل، می‌توانید از طعم دهنده‌های دیگری مانند دارچین، وانیل، زنجبیل و… استفاده کنید.
  • برای اینکه پایپ کردن شیرینی بهشتی راحت‌تر انجام شود و شکل آن‌ها زیباتر باشد، می‌توانید چند قطره روغن مایع را به خمیر اضافه کنید.
  • در صورتیکه زعفران اضافه شده به خمیر شیرینی بهشتی زیاد باشد، خمیر شیرینی سفت و خشک می‌شود. استفاده از روغن جامد و روغن قنادی برای پخت این شیرینی بهتر از روغن مایع است.
  • در اضافه کردن مقدار آرد، با دقت عمل کنید؛ چرا که زیاده رویی در اندازه آرد برای این شیرینی، باعث خشک و سفت شدن آن می‌شود.
  • برای اینکه بافت خمیر شما خیلی ترد و کرکی باشد، می‌توان خمیر را از چرخ گوشت رد کنید، البته این کار معمولا برای زمانی توصیه می‌شود که شما قصد داشته باشید مقدار زیادی شیرینی را پخت کنید.
  • علاوه بر موارد ذکر شده، اضافه کردن مرحله به مرحله آرد و ورز دادن خمیر این شیرینی با انگشت نیز، جزو نکات تکمیلی برای تهیه این شیرینی خوش طعم است.
مطالعه  کاربرد کاغذهای روغنی شیرینی پزی

سوالات متداول

  1. بجز کنجد و خرفه از چه مواد دیگری برای تزیین شیرینی بهشتی می‌توان استفاده کرد؟ می‌توان از سیاه دانه هم استفاده کرد.
  2. علت سفت شدن شیرینی بهشتی چیست؟ اضافه کردن آرد بیش از اندازه مجاز، باعث سفت شدن این شیرینی می‌شود.
  3.  چرا خمیر شیرینی بهشتی از قیف جدا نمی‌شود؟ استفاده نکردن از روغن مایع، سرد بودن خمیر، خشک بودن قیف، بیشتر بودن میزان آرد همگی عوامل تاثیرگذار برای این موضوع هستند.

کلام پایانی

شیرینی بهشتی یکی از شیرینی‌های پر طرفداری است که به دلیل آسان بودن و طعم خوبی که دارد، همواره مورد استفاده است. بسیاری از افراد تمایل دارند که این شیرینی را در منزل و کاملا بهداشتی تهیه کنند که ما در مطالب فوق به بررسی دو روش دستور پخت این شیرینی پرداختیم. در روش اول، دستوری که به فر نیاز است را بیان کردیم و در دستور دوم، از تابه استفاده می‌کنیم. شما در صورتی که تمامی مراحل ذکر شده را طی کرده باشید و تمامی فوت و فن‌های این شیرینی خوشمزه را رعایت کنید، مطمئن باشید، شیرینی خوشمزه‌ای با بافت ترد آماده می‌کنید. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.