اگر شما هم دوست دارید طعمی متفاوت و جدید را به کیک، شیرینی و دسر خود بدهید، می توانید به سراغ شیر عسل خانگی خوشمزه بروید این خوراکی علاوه بر اینکه مقدار زیادی کلسیم دارد به سلامت استخوان ها و افزایش قد کمک می کند و حاوی مقدار زیادی ویتامین D و پروتئین است. تجربه ی درست کردن این ماده خوشمزه را با ما داشته باشید. لوازم قنادی بهگز در این مقاله می خواهد در مورد درست کردن شیر عسل خانگی غلیظ و خوشمزه صحبت نماید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه شیر عسل خانگی

  • شیر 2 لیوان
  • شکر ¾ لیوان
  • کره آب شده 20 گرم

 

مراحل تهیه شیر عسل خانگی

  • در یک قابلمه کوچک شیر و شکر را ریخته و مقداری هم بزنید تا شکر در شیر حل شود.
  • سپس قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید، تا شکر به خوبی در شیر حل شود و صبر کنید تا بجوشد.
  • در این مرحله 30 تا 40 دقیقه بدون آن که مخلوط را هم بزنید به آن فرصت دهید تا مقداری از شیر تبخیر شود و رنگ آن کرمی شود.
  • سپس مخلوط را از روی حرارت برداشته و کره آب شده را به آن اضافه کرده هم بزنید تا کره به خوبی با شیر عسل ترکیب شده و در‌نهایت طمع بهتری بدهد.
  • در آخرین مرحله مواد خود را در ظرف ریخته، اجازه دهید سرد شود و در ظرف را ببندید و در یخچال نگهداری کنید.

 

دو نکته ی مهم در حین تهیه شیر عسل خانگی
  1. مقدار شکری که به شیر اضافه می کنید، کاملا به زائقه ی شما بستگی دارد که می توانید بر اساس سلیقه مقدار آن را کم یا زیاد کنید.
  2. افرادی که چربی خون بالایی دارند یا مبتلا به بیمار‌های قلبی و عروقی هستند، بهتر است از مصرف کره و روغن جامد خودداری کنند. چنین افرادی برای درست کردن آن می توانند از شیر کم چرب استفاده کنند و مقدار کره را کاهش بدهند یا آن را کاملا حذف کنند. انجام این کار برای سلامتی آنها ضروری است و بهتر است در این زمینه با پزشک خود یا مشاوره تغذیه مشورت کنند.
طرز تهیه شیر عسل خانگی

طرز تهیه شیر عسل خانگی

اگر در رابطه با خرید عمده لوازم قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

مطالعه  آشنایی با ابزارهای مورد نیاز برای پخت کیک

 

چگونه شیر عسل خوشمزه داشته باشیم؟

موادی وجود دارند که با افزودن آنها به شیرعسل خانگی می توان طعم بهتر و خوشمزه تری را به آن داد که در اینجا به چند مورد اشاره شده است.

  • دارچین: از موادی که به خوش طعم شدن آن کمک می کند. افزودن یک چوب دارچین به شیر در حال جوشیدن طعم و عطر بسیار دل انگیزی به آن می ‎بخشد که می توانید پس از پایان پخت، چوب دارچین را از آن جدا کنید.
  • وانیل: وانیل یکی از چاشنی های محبوبی است که طعم و عطر بسیار ویژه ای به این ماده شما می بخشد شما می‌ توانید با افزودن چند قطره از عصاره وانیل یا مقداری پودر وانیل این طعم بی نظیر را تجربه کنید.
  • زنجبیل: اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد از خوردن خوراکی های تند لذت می برید ؛می توانید با افزودن مقدار کمی زنجبیل به آن  طعمی جذاب را برای خودتان به ارمغان آورید.
  • پودر پسته: اضافه کردن یک قاشق پودر پسته مرغوب می تواند، طعم بسیار خوشمزه و ملایمی را به شیرعسل خانگی شما ببخشد و این باعث می شود که شما هنگام استفاده از آن طعم و مزه ی متفاوتی را به دسر و شیرینی خود بدهید.

 

کاربردهای شیر عسل خانگی خوشمزه

اگر شما نیز به پختن کیک و شیرینی علاقه دارید، قطعا این ماده از مواد پر کاربرد برای شماست. این ماده در پودینگ و پای جایگزینی عالی برای شیر و شکر است. می توان از آن در انواع دسرها و چیز کیک ها اعم از دسر موزی و دسر پنیری استفاده کرد و از طعم متفاوت و فوق العاده آن لذت برد. شیر عسل یکی از مواد اصلی در پخت کیک عسلی است که با استفاده از آن می توانید علاوه بر لذت بردن از طعم آن از هزینه های خود بکاهید.

مطالعه  طرز تهیه باسلوق خانگی به همراه مواد اولیه

 

سوالات متداول در مورد تهیه شیر عسل خانگی

  • مدت زمان نگه داری شیر عسل خانگی چه قدر است؟ شما در خانه با تهیه ی این ماده از شیر معمولی می توانید ماندگاری آن را افزایش دهید. می توانید از این مواد را به مدت 3 ماه در یخچال و 6 ماه در فریزر نگه داری کنید. اما با توجه به اینکه قرار دادن مواد غذایی در یخچال و فریزر از ارزش غذایی آن می کاهد بهتر است که این ماده خوشمزه را طولانی مدت در یخچال نگه داری نکنید.
  • چه گروهی از افراد باید از خورد شیر عسل خانگی پرهیز کنند؟ این ترکیب برای افرادی که به شیر آلرژی دارند مناسب نیست و یا افرادی که در اثر مصرف شیر دچار مشکلات گوارشی می شوند بهتر است از مصرف آن خودداری کنند ؛ و یا افراد گیاهخوار می توانند از شیر های گیاهی مانند شیر بادام استفاده کنند.
  • چه کنیم شیر عسل خانگی غلیظ تری داشته باشیم؟
    اگر دوست دارید مواد شما غلیظ تری داشته باشید می توانید اجازه دهید، مخلوط شیر و شکر مدت زمان بیشتری روی اجاق بجوشد. اما مواظب باشید که نسوزد. توجه داشته باشید که با سرد شدن مواد غلظت آن نیز بیشتر می شود. این شیر عسل خانگی غلیظ علاوه بر آنکه طعم فوق العاده ایی دارد برای تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت استخوان‌ ها، سلامت پوست و روشن تر شدن و نرم تر شدن آن بسیار مفید است. این شیر عسل غنی از محصولات طبیعی است که می تواند به حفظ سلامتی و بالا رفتن کیفیت زندگی افراد کمک کند. اما با توجه به قند بالایی که دارد از مصرف بیش از اندازه ی آن پرهیز کنید .
  • چگونه کیفیت شیر عسل خانگی‌ را بهتر کنیم ؟ برای اینکه مواد با کیفیت تری داشته باشید، می توانید از شیر و کره ی با کیفیت استفاده کنید که باید آن را از فروشگاه های مطمئن خریداری کنید.
شیر عسل خانگی خوشمزه

> شیر عسل خانگی خوشمزه

کلام آخر قوت و فن شیر عسل خانگی

مطالعه  فوت و فن پخت کلوچه فومن

در این مقاله لوازم قنادی بهگز سعی کرده است طرز تهیه شیر عسل خانگی را برایتان بیان کند با معرفی محصولات متنوع آن به شما کمک نماید تا با آموزش درست کردن شیر عسل خانگی یک میان وعده ی خوشمزه و مفید داشته و لحظاتی دلچسب و دلنشینی را در کنار دوستان و خانواده ی خود تجربه کنید. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.