میکادو از جمله شیرینی‌های محبوب فرهنگ و سنت ایرانی است که به دلیل طعم شیرین و خوشمزه و همچنین تهیه پخت آسان امروزه نیز طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. ترکیب لایه‌های زیبای نان میکادو و مواد خمیری شکل درون آن بدون شک طراحی زیبا و منحصربه فردی را ایجاد می‌کند و عطر و طعم اغوا کننده‌ای را به وجود می‌آورد. رعایت نکات هوشمندانه طرز تهیه این شیرینی می‌تواند بهترین تجربه لذت بخش تهیه و پخت در خانه را به ارمغان بیاورد و به عنوان انتخابی عالی در سایر مناسبات و دور همی‌های خانوادگی پذیرای مهمانان شما باشد.

به طور کلی طرز تهیه شیرینی میکادو در خوش طعم شدن مزه آن به عوامل مختلفی چون زمان مناسب و دقیق ترکیب لایه‌های نان و خمیر و همچنین استفاده از سایر افزودنی‌های باکیفیت بستگی دارد. از جمله موارد مهم درتاثیر طعم دهی این شیرینی‌ها می‌توان به خرید پودر کاکائو تیره ترک اشاره کرد که فرآیند طعم خوش این شیرینی را بیشتر می‌کند.

در این مقاله با سایت بهگز همراه باشید تا شما را با بهترین تهیه این شیرینی محبوب خانگی آشنا کنیم و نکاتی مهم و کلیدی از نحوه چگونگی پخت و فوت و فن خوشمزگی آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد شیرینی میکادو

شیرینی میکادو

مواد مورد نیاز شیرینی میکادو

  • نان میکادو: به تعداد دلخواه
  • آرد نخودچی: ۱ لیوان
  • آرد سفید: ۲ لیوان
  • پودر قند: یک پیمانه
  • کره: ۱۵۰ گرم
  • روغن مایع: یک پیمانه
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین: ۱ قاشق مرباخوری

مرحله اول

 در مرحله اول و در شروع کار یک لیوان آرد سفید را به خوبی و در چندین مرحله الک کرده و سپس داخل قابلمه مناسبی می‌ریزیم و با آرد نخود چی مخلوط می‌کنیم. پس از ترکیب مواد با یکدیگر قابلمه را روی حرارت مستقیم شعله گاز قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه با شعله متوسط تفت می‌دهیم تا از خامی خارج شوند و برای مرحله پخت آماده باشند.

مطالعه  طرز تهیه کیک تولد استقلال کیک پسرانه

مرحله دوم

بعد از تفت دادن و خارج ساختن مواد از حالت خامی یک لیوان روغن را به همراه ۱۵۰ گرم کره با مواد ترکیب کرده و شعله و حرارت گاز را کم می‌کنیم و مواد را آنقدر مخلوط می‌کنیم تا به خورد هم رفته و یک دست شوند. سپس پودر دارچین و کاکائو را با مواد به خوبی هم می‌زنیم تا به رنگ قهوه‌ای شکل تبدیل شود.

شیرینی میکادو

پخت شیرینی میکادو

مرحله سوم

در مرحله آخر پودر قند را به صورت الک شده به مواد درون قابلمه اضافه خواهیم کرد تا طعم شیرین پودر قند با مواد خمیری شکل به خوبی ترکیب شود. در حین پخت مواد اولیه درون این شیرینی دقت کنید که مایه بدست آمده کمی خنک شده و گرم نباشد، چون مواد گرم و داغ ترکیب نان میکادو را خراب می‌کند. یکی از نکات مهم در ترکیب بهتر مایه خمیر استفاده از پودر قند سابیده شده است که شما را از روند الک کردن مواد از جمله پودر قند بی نیاز می‌سازد و از این رو تهیه و خرید پودر قند سابیده می‌تواند تاثیر فراوانی در بهتر شدن ترکیب و بافت مناسب آن ایجاد کند.

به منظور تهیه کیک و شیرینی‌های خوشمزه، مواد اولیه با کیفیت بسیار مهم هستند. شما می‌توانید از طریق شماره‌های زیر با بهگز تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی آنها بهره‌مند شوید.

تلفن ثابت: 36246273-031| تلفن همراه: 09940749376

مرحله چهارم

در انتهای پخت کامل خمیر سعی کنید تا حد معمول اندازه سفت شدن یا شل شدن آن را رعایت کنید. پس از اتمام کار و در مراحل نهایی، نان‌های میکادو را داخل ظرفی صاف مانند پشت سر هم قرار داده و خمیر به دست آمده شیرینی را با قاشق بر روی سطح آن صاف و یک دست کنید.

مطالعه  آموزش شیرینی نان برنجی

مرحله پنجم

 بعد از پخش خمیر میانی شیرینی میکادو، نان لایه‌ای دیگری از آن را روی مواد مایه قرار دهید تا با فشار دست، مواد و نان‌های میکادو خوبی به یکدیگر بچسبند و حالت چسبندگی خود را حفظ کنند. سپس تا آخرین مرحله اتمام، نان را چینش و ترکیب لایه‌ها را به همین روال ادامه دهید.

بهترین شیرینی میکادو

نحوه پخت شیرینی میکادو

مرحله ششم

 میزان لایه‌های قرار گرفته شده دراین شیرینی بستگی به سلیقه و علایق خودتان دارد؛ اما بهتر است که تعداد این لایه‌های شیرینی بیشتر از ۵ تکه نباشند. بعد از اینکه تمامی مواد ترکیبی و نان‌‌ها را روی هم قرار دادید، با استفاده از ظرفی سنگین و بهداشتی روی مواد به چسبندگی بیشتر شیرینی‌ها کمک کنید و در صورت نبود جسم سنگین می‌توانید با عمل فشار دست مراحل انجام این کار را به اتمام رسانید.

مرحله هفتم

 به منظور سرد شدن و قالب بندی دلخواه، شیرینی‌های آماده شده را داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید تا مدت یک ساعت داخل محیط سرد یخچال بمانند. بعد از گذشت یک ساعت شیرینی‌ها را از یخچال خارج سازید و به طور دلخواه و با هر شکل و اندازه‌ای برش بزنید. حال شیرینی‌هایتان حاضر است نوش جان.

سخن پایانی

شیرینی میکادو با ترکیب عطر و طعم دارچین و رنگ دهی زیبای پودر کاکائو تجربه شیرین و منحصربه فردی را به شما دوستداران شیرینی عرضه می‌کند. یکی از عواملی که در بی ‌نظیر شدن طعم این شیرینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کردن مواد اصلی و چاشنی‌های خوش عطر و بو در ترکیب خمیر شیرینی است که در بعضی از دستورالعمل‌های شیرینی پزی نیز تاکید ویژه‌ای در به کارگیری آن و تهیه مواد اولیه وجود دارد.

مطالعه  طرز تهیه شیرینی نخودچی

سایت بهگز با هدف عرضه کردن کالاهایی در خصوص فروش مواد اولیه شیرینی پزی همواره در تلاش است تا محصولاتی اصل و اورجینال را به خریداران خود ارائه نماید. برای برقراری ارتباط با ما و اطلاع از جدیدترین طرز تهیه انواع کیک‌ها، نوشیدنی و شیرینی‌ها می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی شبکه‌های مجازی با ما همراه باشید.

سوالات متداول

  • آیا می‌توان به جای پودر کاکائو از سایر مواد افزودنی اضافه کرد؟

بله استفاده از شکلات‌های میوه‌ای یا تخته‌ای نیز می‌توانند گزینه مناسبی در بهتر شدن طعم این شیرینی‌ها به وجود آورند و طعم متفاوتی در ساختار مایه مواد ایجاد کنند.

  • علت پخش شدن مواد داخل لایه‌ها چیست؟

از دلایل مهم یکسان نبودن مقدار مایع خمیر شکل در تمامی نواحی به غلظت نرسیدن بافت مواد اولیه است؛ بنابراین قبل از خاموش کردن شعله گاز از میزان غلظت مناسب آن اطمینان حاصل کنید. همانطور که اشاره کردیم میزان بالای درصد سردی و گرمی مواد نیز می‌تواند منجر به خراب شدن ترکیب لایه‌ای شیرینی ‌شود.

  • چه موارد دیگری نیز می‌تواند در جدا شدن لایه‌های میکادو تاثیرگذار باشد؟

در واقع یکی از دلایل اصلی مشکل در بهم نچسبیدن این لایه‌های شیرینی استفاده از روغن و کره بسیاری است که در تهیه بخش مهم پخت مواد به کار می‌رود؛ بنابراین رعایت اضافه کردن مقدار تعیین شده روغن و کره می‌تواند تاثیر مهمی در حل این مشکل رایج ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شش =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.