تارت از جمله دسرهای خوشمزه‌ایست که در سراسر دنیا از محبوبیت زیادی بین مردم برخوردار است. تارت سیب یکی از لذیذترین تارت‌هاست و ترکیب کردن آن با دارچین یک طعم بی‌نظیر را به همراه خواهد داشت. شما می‌توانید از این دسر در کنار چای استفاده کنید. در واقع نوعی شیرینی خانگی به حساب می‌آید که برای وعده عصرانه و برای پذیرایی از مهمان‌ها، می‌تواند انتخاب خیلی خوبی باشد. در ادامه طرز تهیه این تارت لذیذ را به شما آموزش خواهیم داد پس با سایت بهگز همراه باشید.

تارت سیب

تارت سیب

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت سیب و دارچین

مواد لازم برای قسمت میانی تارت

  • سیب متوسط: ۳ الی ۴ عدد
  • دارچین: نصف قاشق مربا خوری
  • شکر قهوه‌ای یا شکر سفید: نصف پیمانه
  • گردوی نگینی خرد شده (اختیاری): یک چهارم پیمانه

طرز تهیه خمیر یا نان تارت سیب و دارچین

در مرحله اول ابتدا همه مواد را بگذارید تا با محیط هم دما شوند. در ادامه با یک قاشق یا چنگال کره نرم شده را به همراه وانیل و شکر، مخلوط کنید. سپس با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب بزنید تا کره خوب پف کند و کرم رنگ شود.

در مرحله بعد باید تخم مرغ را اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه هم بزنید. سپس نوبت می‌رسد به مخلوط کردن آرد و بیکینگ پودر،  کم کم روی مواد الک کنید تا خمیر جمع شود. در این مرحله ممکن است لازم باشد با نوک انگشت خمیر را جمع کرده و داخل کیسه فریزر قرار دهید و برای یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا خمیر منسجم شود. در نظر داشته باشید که خمیر به دست آمده را نباید بیش از حد ورز دهید، چرا که خمیر به روغن میفتد. در حدی ورز دهید که یک خمیر یک‌دست حاصل شود. بعد از آماده کردن خمیر باید مواد میانی تارت را تهیه و آماده کنید.

مطالعه  2 روش طرز تهیه بستنی خانگی خوشمزه

اگر در خصوص تهیه مواد اولیه نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید می توانید با شماره های بهگز تماس بگیرید.

تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

 

طرز تهیه مواد میانی تارت سیب و دارچین

ابتدا لازم است سیب‌ها را پوست بگیرید و هسته آن ها را جدا کنید. سپس سیب‌ها را به صورت قطعات کوچک برش دهید. بهتر است این قطعات به شکل هلالی برش داده شوند. همزمان که که آن‌ها را برش می‌دهید، داخل یک کاسه بزرگ با آب لیمو یا سرکه سیب بریزید و سیب‌ها را با آن مخلوط کنید. این کار به منظور جلوگیری از قهوه‌ای رنگ شدن سیب‌ها انجام می‌گیرد.

همچنین می‌توانید سیب ها را پوست بگیرید و با رنده درشت رنده کنید. سپس کره را داخل تابه بگذارید تا ذوب شود. بعد از آن سیب های رنده شده را داخل تابه بریزید و کمی تفت دهید تا آب سیب‌ها کشیده و نرم شوند. در ادامه دارچین را اضافه کنید و هم بزنید و در آخر تابه را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. در این مرحله می‌توانید گردو هم به مواد تارت اضافه کنید.

تهیه خمیر تارت سیب

تهیه خمیر تارت سیب

طرز تهیه تارت

حالا نوبت می‌رسد به تهیه تارت. در این مرحله باید خمیر آماده شده را بعد از گذشت یک ساعت خمیر را از یخچال خارج کنید. ابتدا یک سوم خمیر را جدا کرده و کنار بگذارید. مابقی خمیر را با وردنه پهن داخل قالب مخصوص تارت که از قبل کمی چرب و کاغذ روغنی انداختید قرار دهید پهن کنید. سپس با دست خمیر را صاف کنید و اضافه‌های آن را از کناره‌ها برش بزنید.

مطالعه  طرز تهیه نان خامه ای به سبک قنادی‌ها

 طرز تهیه تارت سیب و دارچین

در مرحله آخر بعد از اینکه قالب دلخواه خود را انتخاب کردید، مواد میانی که خنک شده‌اند را داخل قالب بریزید و خوب صاف کنید. باقی مانده خمیر را به شکل یک نوار عرضی درآورده و به اندازه قالب برش بزنید. نوار را روی قالب بکشید. همچنین می توانید از برگه سیب‌های ورقه شده‌ای که به شکل هلال درآوردیده‌اید روی تارت استفاده کنید.

در نهایت قالب را داخل فر که از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه قرار دهید‌. بگذارید به مدت ۳۰ تا ۲۰ دقیقه در فر بماند تا پخته شود. بعد از اینکه قالب را از فر خارج کردید کمی صبر کنید تا خنک شود، سپس از قالب خارج کرده و روی مواد پودر قند الک کنید. حالا تارت شما قابل سرو است و‌ می‌توانید میل کنید.

تهیه تارت سیب و دارچین

تهیه تارت سیب و دارچین

نکات مهم برای تهیه تارت سیب و دارچین

  • هنگامی که خمیر تارت را آماده کردید در کف خمیر با چنگال سوراخ‌های ریزی ایجاد کنید، تا از پف کردن خمیر جلوگیری کرده باشید.
  • دقت کنید که تارت را وقتی خنک شد از قالب جدا کنید. در صورت گرم بودن قالب، تارت خرد خواهد شد.
  • توجه داشته باشید که در تهیه این شیرینی خانگی متناسب با فصل گرما و سرما متفاوت تهیه می‌شود. این تفاوت در مدت زمان نگه داری کره و خمیر داخل یخچال می‌باشد. در فصل سرما بهتر است کره را مدت زمان کمتری در یخچال قرار دهید اما در فصل گرما کره باید بیشتر داخل یخچال نگه‌داری شود. همچنین خمیر تارت در فصل گرما در یخچال فریز کنید اما در فصل گرما می‌توانید مستقیما پس از آماده شدن، استفاده نمایید.
  •  همانطور که می‌دانید قالب‌ها انواع مختلفی دارند. اگر از چند قالب‌ کوچک استفاده می‌کنید، زمان پخت کمتری می‌خواهد تا تارت آماده شود و با قالب بزرگ زمان پخت بیشتری صرف خواهد شد.
  • در صورتی که از قالب‌هایی با کف جدا شونده استفاده می‌کنید، نیازی نیست کف قالب را چرب کنید و با چند فشار جزیی تارت از قالب جدا خواهد شد. در غیر این صورت بهتر است با کمی روغن کف قالب را چرب کنید تا تارت راحت‌تر از قالب جدا شود.
  • مرافب باشید که دمای فر برقی یا توستر را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  • تارت را می‌توانید در قالب‌های تک نفره نیز تهیه کنید.
مطالعه  دانستنی هایی در مورد قالب های ژله و دسر

 

سوالات متداول

  • بهترین زمان برای سرو تارت سیب و دارچین چه وقت است؟ فصل سرما و پاییز
  • برای جلوگیری از پف خمیر چه کار باید کرد؟ با چنگال به کف خمیر چند سوراخ ایجاد کنید.
  • از چه نوع قالبی برای تارت سیب و دارچین استفاده کنیم؟ نوع قالب به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد.

 

سخن پایانی

تارت سیب و دارچین که از لذیذترین انواع تارت‌ها به شمار می‌رود، بیشتر مخصوص فصل سرما و پاییز است. به همین دلیل به عنوان یک خوراکی خوشمزه و پرقوت برای دانش آموزان هم می باشد. شما می توانید این دسر خوشمزه را برای عصرانه در کنار عزیزانتان درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. امیدواریم که توانسته باشیم با این مقاله آموزشی در تهیه این تارت به شما کمک کنیم. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.