شیرینی گردویی یکی از شیرینی‌ های سنتی و محبوب ایرانی است که معمولاً با موادی سالم و ساده مثل گردو، شکر، آرد، کره و انواع افزودنی و طعم ‌دهنده ‌ها تهیه می‌شود. این شیرینی به عنوان یک خوراکی مقوی و خوشمزه بیشتر برای مناسبات، عیدها و دورهمی ‌ها تهیه شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد و با ارزش غذایی بالا جایگزین مناسبی به جای انواع تنقلات و شیرینی‌های مضر و پرکالری می‌باشد.

تهیه این شیرینی به تخصص و مهارتی چند ساله نیاز دارد و به دلیل فوت و فن‌ های پیچیده و روش ‌های مخصوصی که در پخت آن استفاده می‌شود اغلب مردم آن را از شیرینی فروشی و قنادی ‌ها خریداری می‌کنند.در ادامه به مواد مورد نیاز برای تهیه و پخت شیرینی گردویی می‌پردازیم و تمامی مراحل آن را از ابتدا تا اتمام آن به صورت کامل و مختصر برایتان توضیح خواهیم داد در سایت بهگز با ما همراه باشید.

شیرینی خانگی گردویی

شیرینی خانگی گردویی

مواد مورد نیاز برای شیرینی گردویی

  • سفیده تخم مرغ : ۳ عدد
  • شکر : ۳۰۰ گرم
  • وانیل : یک قاشق مرباخوری
  • گردو خرد شده : ۱۰۰ گرم
  • بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
  • آرد برنج : یک قاشق غذاخوری
  • سرکه سفید : نصف قاشق غذاخوری
  • جوش شیرین : یک قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه شیرینی گردویی

مرحله اول

ابتدا برای تهیه این شیرینی بهتر است کره را در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید مدتی نرم شود تا در صورت مخلوط و اضافه کردن به مواد به راحتی ترکیب و یکدست شود.

مرحله دوم

کره را بعد از نرم شدن در داخل ظرف ریخته و شکر را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا رنگ آن عوض شود و فرم دلخواه به دست بیاید.

مطالعه  دستور پخت شیرینی مربایی عید

اگر در رابطه با خرید مواد اولیه قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم

تلفن ثابت: 36246273-031| تلفن همراه: 09940749376

مرحله سوم

سپس زرده تخم مرغ را به همراه سرکه و تکه ‌های خرد شده گردو، وانیل، بکینگ پودر و جوش شیرین با آرد برنج مخلوط می‌کنیم و آنقدر هم می‌زنیم تا مواد به صورت خمیر شکل تبدیل شود و به ترکیب شکر و کره اضافه می‌کنیم. می‌توانید بعد از ترکیب مواد با یکدیگر خمیرتان را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید و پس از خنک شدن آن را از یخچال بیرون آورید و به شکل دلخواه تبدیل کنید، گذاشتن خمیر در یخچال سبب می‌شود تا خمیر شیرینی‌ ها سفت‌ تر شده و هنگام پخت در داخل فر شکل خود را حفظ کنند.

تهیه شیرینی گردویی

تهیه شیرینی گردویی

مرحله چهارم

بعد از تهیه و اتمام مواد ترکیب شده سینی فر را خارج کرده و کف آن را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم سپس خمیر آماده شده را به اندازه دلخواه در کف دستانتان قرار دهید و به شکل دایره درآورید و یا با استفاده از قیف داخل سینی با فاصله می گذاریم و داخل فر قرار دهید پس از جای دادن شیرینی‌ ها، آنها را در ظرف پهن کنید تا از حالت دایره ‌ای شکل خارج شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله می‌توانید برای تزیین و زیبایی مقداری گردو را بر روی شیرینی‌ هایتان بپاشید و از سادگی و یکنواختی بیرون بیاورید.

مرحله ششم

مدت زمان پخت کامل برای این مدل از شیرینی ‌ها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه است و اگر قصد دارید تا کمی ترک بردارند می‌توانید فر را روی درجه ۱۷۵ سانتیگراد قرار دهید و زمان بیشتری را به پخت شیرینی ‌ها اختصاص دهید. پس از اتمام شیرینی‌ های پخته شده را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا کمی سرد شوند سپس در ظرف مورد نظر قرار دهید و نوش جان کنید.

مطالعه  پخت کیک با قالب آلومینیومی و گالوانیزه

نکات مهم در پخت شیرینی گردویی

  • توجه داشته باشید که با شروع پف کردن فر را خاموش کنید، زمانی که شیرینی‌ ها پف می‌کند ترک برمی‌دارد و اگر مدت بیشتری در فر بماند ترک‌ ها بیشتر می‌شود، در صورتی که اجازه ندهید تا به صورت کامل به پخت بی‌نقص برسند شیرینی‌ها پف نمی‌کنند.
  • یکی از راه ‌های تشخیص پخته شدن شیرینی‌های گردویی جدا شدن راحت و آسان از کاغذ است و اگر دیدید به کاغذ چسبیده‌ اند باید زمان بیشتری را برای پخت آن در نظر بگیرید.
  • برای تهیه و پختن این شیرینی ‌ها نیاز نیست تا فر را قبل از قرار دادن مواد اولیه داغ کنید چون که این مدل از شیرینی‌ ها بافت بسیار نرمی دارند و امکان دارد در اثر قرار دادن حرارت و گرمای زیاد بسوزند.
  • درجه و حرارت فر را تنظیم کنید تا در صورت گرمای زیاد داخل فر رنگ شیرینی‌ها تغییر نکنند.
تزئین شیرینی گردویی

تزئین شیرینی گردویی

سخن پایانی

سایت بهگز طرز تهیه انواع کیک و شیرینی‌ها را به شما ارائه می‌دهد تا با امتحان و پخت شیرینی طبق دستورالعمل‌ها لذتی بی‌نهایت شیرین و خوش طعم را تجربه کنید و از فرایند تهیه و پخت آن نتیجه دلخواه را به دست آورید، برای اطلاع از بهترین روش‌ ها و دستورالعمل‌ های پخت شیرینی در بهگز با ما در ارتباط باشید. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

  • آیا شیرینی‌های گردویی را میتوان بدون فر درست کرد؟

بله، یکی از آسان ترین روش های پخت این شیرینی استفاده ازشعله گاز است و با رعایت دستورالعمل های پخت آن می‌توانید شیرینی هایی خوشمزه و خوش طعم را در قابلمه و یا ماهیتابه به بهترین شکل ممکن بپزید.

  • آیا می‌توان درجه حرارت فر را بیشتر کرد؟
مطالعه  فوت و فن طرز تهیه شیر عسل خانگی

بله، درپاسخ به این سوال باید گفت که درجه حرارتی که تنظیم می‌کنید بیشتر بستگی به غلظت و یا چسپندگی مواد اولیه شیرینی ها دارد و اگر متوجه شدید که شیرینی ها پس از پانزده دقیقه به پخت کامل نرسیدند می‌توانید درجه حرارت و مدت زمان آن را ببشترکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.