همه چیز درباره کاغذهای روغنی قنادی

تا به حال برایتان پیش آمده که کیک یا شیرینی بپزید و از قالب جدا نشود؟ آن لحظه خستگی زمانی که برای آماده‌سازی گذاشته‌اید، روی تنتان می‌ماند و باید برای سالم درآمدن کیک تلاش کنید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید ک به شیرینی پزی علاقه دارید بدون شک یکی از ابزارهای ضروری شیرینی پزی مورد استفاده شما کاغذ مخصوص قنادی است و پخت کیک یا شیرینی بدون استفاده از این کاغذهای روغنی کار بسیار مشکلی است.در این مقاله قصد داریم کاربرد های کاغذ روغنی، روش درست کردن کاغذ های روغنی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم تا انتهای مطلب همراه فروشگاه اینترنتی بهگز باشید.

 

کاغذهای روغنی شیرینی پزی

کاغذهای روغنی قنادی

کاغذ روغنی چیست؟

کاغذ پوستی یا کاغذ شیرینی پزی (Parchment Paper) نوعی کاغذ سلولزی نازک و سفید رنگ است که گاهی به اشتباه به آن کاغذ مومی یا کاغذ روغنی می‌ گویند. این کاغذ براق با اینکه نازک است می‌تواند تا دمای 250 درجه سانتی‌گراد را تحمل کند.در واقع کاغذهای روغنی یک کاغذ غیر جاذب هستند که به ویژه در انگلستان و استرالیا برای مصارف پخت استفاده می شود. یک مانع محافظ روی کاغذ از خیساندن چربی در آن جلوگیری می کند. کاغذهای روغنی، کاغذهای بسیار بهداشتی و مقاوم در برابر حرارت هستند که امکان استفاده های متنوع را فراهم می کنند.با استفاده از کاغذ روغنی برای کیک، انواع شیرینی، پیتزا و … دیگر نیازی به چرب کردن قالب و یا سینی فر ندارید و دیگر نگران چسبیدن غذا به کف سینی فر یا قالب نیستید.

مطالعه  طرز استفاده از انواع قالب های سیلیکونی هواپز

 


بیشتر بدانید: ضرورت خرید وردنه شیرینی پزی


 

نحوه استفاده از کاغذ روغنی در قالب

طرز استفاده از کاغذ روغنی در سینی فر به این صورت می باشد که برای هم اندازه کردن کاغذ روغنی با کف قالب یا سینی فر، باید یک ورق از آن را روی سطح صافی پهن کرده و قالب مورد نظر را روی آن قرار دهید. با استفاده از یک مداد دور تا دور قالب را بکشید و سپس قالب را برداشته و از روی جایی که بامداد علامت زده کاغذ روغنی را قیچی کنید با این روش می‌توانید در مصرف این محصول هم صرفه جویی کرده و همچنین گوشه های اضافه آن موجب بد شکل شدن کیک شما نمی شود. برای خرید کاغذ روغنی شیرینی پزی با کیفیت مرغوب و بسته بندی کاملاً بهداشتی می توانید آنها را از فروشگاه اینترنتی به گز تهیه کنید.

 

کاربرد کاغذ روغنی

ساخت کاغذ روغنی

 

سایر کاربرد های کاغذ روغنی

  • در صورتی که کپسول های کاپ کیک آماده تهیه شده برای تهیه دستورالعمل های کاپ کیک در دسترس نباشد ، می توان جایگزین کاغذ کاپ کیک شد ، می توان آنها را به مربع های متوسط ​​تقسیم و مورد استفاده قرار داد.
  • بسته بندی سینی های پخت ، به جای استفاده از روغن برای چرب کردن آن ، با پخش کردن کاغذ کره در آنها ، زیرا از چسبیدن انواع مواد پخته شده به ویژه کیک ، بیسکویت و کلوچه جلوگیری می کند.
  • یک جداکننده در دسرهای لایه ای مانند براونی یا لایه های بلغور و تافی ، زیرا برای جلوگیری از بهم چسبیدن لایه ها استفاده می شود.
  • یک قیف شیرینی پزی ، که در آن یک ورق از آن به شکل یک مخروط پیچیده می شود ، سپس خامه را در آن قرار می دهیم ، و به ویژه صورت انواع شیرینی ها و کیک با آن تزئین می شود.
  • بدست آوردن یک تخته برش تمیز ، زیرا محلی برای انتقال و رشد باکتری ها در نظر گرفته می شود ، زیرا برخی از مایعات نشت شده از گوشت و مرغ در آن قرار می گیرد. می توان با پوشاندن آن با دو لایه کاغذ پوست ، تمیز نگه داشت ، که به جداسازی این مایعات از تخته برش کمک می کند.
مطالعه  تفاوت مافین و کاپ کیک چیست؟

 

کاغذهای روغنی شیرینی پزی

کاربرد کاغذ روغنی

 

تفاوت کاغذهای مومی با کاغذهای روغنی

هر دو کاغذ خاصیت نچسب بودن را دارند اما تفاوت اصلی کاغذ مومی و کاغذ روغنی روکش کاغذ است. کاغذ روغنی از الیاف نخ پنبه یا از خمیر شیمیایی خالص چوب ساخته می‌شود و با یک لایه بسیار نازک سیلیکونی روکش می‌شود به همین دلیل نچسب، عایق گرما و رطوبت است. کاغذ مومی با یک لایه مو یا واکس پوشانده می شود. کاغذ مومی ضد رطوبت و نچسب است اما عایق گرما نیست از کاغذ مومی می توان در مایکرویو برای مصارف مختلف استفاده کرد اما گذاشتن آن در گرمای فر باعث آب شدن کاغذ، دود دادن یا حتی آتش گرفتن میشود. تنها در صورتی از کاغذ مومی می توانید در فر استفاده کنید که کاغذ را ته قالب بگذارید و روی آن را کاملاً با مایع کیک بپوشانید تا اصلاً دود ندهد پس از کاغذ مومی و کاغذ روغنی می توان برای مصارف یکسان استفاده کرد و فقط کاغذ مومی نباید مستقیماً با گرمای فر در تماس باشد.

روش درست کردن کاغذ های روغنی

  • کاغذ کاملا سفید (بدون خط و نوشته) در سایز دلخواه مثلا A4 را به اندازه قالب یا سینی برش بزنید.
  • دستمال کاغذی تمیز را دو طرف کاغذ بکشید تا از گرد و خاک احتمالی پاک شود.
  • کاغذ را کف سینی یا قالب گذاشته و مقدار کمی روغن را با فرچه یا پنبه تمیز روی کاغذ پخش کنید.
  • با دستمال کاغذی روغن اضافه را بگیرید.
  • طرف دیگر کاغذ را هم با فرچه روغن بمالید.
  • طرف دیگر کاغذ و سینی را هم دستمال کاغذی بکشید تا روغن اضافه آن گرفته شود.
  • نکته : در صورتی که فرچه یا پنبه ندارید با انگشت روغن را روی سطح کاغذ بمالید.
مطالعه  آشنایی با ابزارهای مورد نیاز برای پخت کیک

مطالب مرتبط

یک نظر در “کاربرد کاغذهای روغنی شیرینی پزی

  1. حسین صادقی گفت:

    من این محصول و خریدم واقعا عالی و مقرون به صرفه تر از بیرون و مغازه ها بود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 20 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.