اگر در سال نو قصد دارید از شیرینی‌ های سالم و خانگی برای پذیرایی استفاده کنید، ایده‌ های آسان و راحت برای خاص و جلوه دار شدن شیرینی‌هایتان استفاده از طرح وانواع خوراکی های مناسب است که یکی از راهکارهای ساده ولی زیبا برای تزیین شیرینی‌ های خانگی‌تان می‌باشد. تزیین شیرینی یکی از آن دسته ترفند هایی است که خانم ‌های خوش سلیقه و کدبانو برای رونمایی و نشان دادن هنرهای شیرینی پزی از آن استفاده می‌کنند. در این مطلب ما در سایت بهگز با شما هستیم تا انواع ایده‌ها و هنرهای تزیین شیرینی را با شما به اشتراک بگذاریم و شما را با جدید ترین مدل‌ ها و آموزش تزیین شیرینی های عید نوروز آشنا کنیم در این مقاله با ما همراه باشید.

 

انواع ترفند‌های تزئین شیرینی عید

تزئین شیرینی ها با محصولات مختلف به آن جلوه ای خیره‌کننده و زیبا می‌بخشد و آن‌ها را به آثاری هنری تبدیل می‌کند در ادامه به بررسی انواع ترفند‌های تزئین شیرینی می‌پردازیم:

قالب‌های قنادی

در شکل دهی و فرم دهی شیرینی های خشک می‌توانید قبل از اتمام پخت با قالب های دلخواهی مثل ستاره، قلب و… به شیرینی‌ها شکل و طرحی خاص بدهید و و در مرحله آخر از میوه‌های خشک و یا آجیل ‌ها برای تزیین ظاهری آن استفاده کنید تا در حین زیبایی خوشمزه و لذیذ ‌تر نیز به نظر برسند.

خمیر خوراکی

استفاده از خمیر های شیرین خوراکی برای شکل دهی به شیرینی و یا ساختن مدلی منحصر به فرد می‌تواند گزینه ای عالی برای تزیین باشد و شیرینی‌هایتان را خاص و بازاری نشان دهد.

شکلات‌ تخته‌ای

در تزیین شیرینی‌ های خانگی یکی از ساده ‌ترین راهکارها آب کردن و ریختن شکلات بر روی این مدل از شیرینی ‌ها است که فقط کافیست شکلات را روی حرارت ملایم قرار دهید و با روش بنماری شکلات‌هایتان را آب کنید و روی آن بریزید و با چند تکه موز و توت فرنگی شیرینی ‌هایتان را تزیین کنید.

 

تزئین شیرینی عید

ترفندهای تزئین شیرینی

 

مروارید خوراکی

مروارید خوراکی موادی است که برای طراحی شیرینی‌ ها و کیک‌ ها به کار برده می‌شود. مرواریدهای خوراکی بر روی شیرینی‌ ها معمولا برای مناسبت‌ ها و جشن ‌های مهم تهیه شده و به فروش می‌رسند، بنابراین انتخاب آن برای تزیین، یک ایده منحصر بفرد و خاص می‌باشد و استفاده از آن شیرینی‌هایتان را بسیار زیباتر و خیره کننده‌ تر خواهد کرد.

مطالعه  کره مناسب برای قنادی ها

گل‌های طبیعی

اگر قصد دارید که با کمترین هزینه ‌ به تزیین شیرینی در منزل بپردازید، استفاده از گل‌ های طبیعی و کوچک مناسب‌ ترین ایده برای تزیین می‌باشند و شکوفه گل‌های بنفشه زیباترین گل‌هایی هستند که می‌توان برای زیباتر کردن کیک و شیرینی‌ها به کار برد.

سس بریلو

بریلو یکی از سس ‌های مخصوص برای تزیین و طراحی شیرینی ‌ها است که در رنگ ‌های متنوعی ساخته می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی در منزل آن را تهیه و شیرینی‌ های پخته شده را به طور کامل و یا در برخی نواحی با سس بریلو ترکیب کنید.

تزئین شیرینی عید

رنگ‌های خواراکی در تزئین شیرینی

خامه های رنگی

یکی از دیگر ایده‌های تزیین شیرینی عید نوروز استفاده ازخامه ‌های رنگی و طراحی و فرم دهی آن با ماسوله است که می‌تواند شیرینی‌ هایتان را فوق العاده زیبا ‌تر کند. خامه های رنگی را می‌توانید به صورت دست ساز و در منزل تهیه کرده و یا آن را از قنادی ها خریداری کنید.


تکه‌های خرد شده ژل

درست کردن ژل ‌های رنگی یکی از راحت ‌ترین ایده‌ هایی است که برای تزیین شیرینی استفاده می‌شود بنابراین با توجه به علاقه‌تان می‌توانید یکی از طعم‌های ژله‌ را درست کنید و بعد از سرد شدن به قطعات و تکه‌ های کوچک برش بزنید و بر روی کیک و یا شیرینی‌ قرار دهید.

اگر در تهیه و خرید آنلاین محصولات قنادی نیاز به مشاوره داشتید با شماره های سایت بهگز در ارتباط باشید.

تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

ترافل خوراکی

ترافل یک نوع شکلات ریز و خوشمزه است که معمولاً برای طراحی و دیزاین شیرینی ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، این ترافل ‌ها دارای انواع مختلفی مانند ستاره، شنی و  رشته ‌ای هستند که بعد از اتمام پخت شیرینی‌ ها می‌توانید مقدار دلخواهی ترافل را بر روی آن بپاشید و رنگ و طرحی خیره کننده به شیرینی ها ببخشید.

ایده های خلاقانه تزئین کیک و شیرینی

قالب‌های تزیین شیرینی

مارمالادها

مارمالاد یک نوع فرآوری مربایی شکل است که به صورت خمیری از شکر، میوه و ژلاتین تهیه می‌شود و قناد های حرفه‌ ای معمولا از این مواد برای تزیین شیرینی‌ ها استفاده می‌کنند. سس مارمالاد را به راحتی و فقط با چند قلم مواد می‌توانید در منزل تهیه کنید و برای زیبا شدن مقداری از آن را بر روی هر کدام از شیرینی‌ هایتان قرار داده و تزیین کنید.

مطالعه  راهکارهایی برای داشتن سفارشات عمده کیک و شیرینی

خلال پسته و بادام

استفاده از این خلال ها یکی از راحت‌ ترین روش‌ های تزیین شیرینی می‌باشند به طوری ‌که فقط با خرید خلال‌های پسته و یا بادام و با کمترین هزینه می‌توانید شیرینی‌ هایتان را تزیین کنید و از سادگی و یکنواختی بیرون بیاورید.

رنگ خوراکی

یکی از ترفند هایی که باعث زیبایی و جذاب شدن هرچه بیشتر شیرینی‌ ها می‌شود رنگ‌ های خوراکی هستند که سالم بوده و هیچ آسیبی به شما نخواهند رساند و با تنوعی که در رنگ‌ های آن موجود است، شما می‌توانید با استفاده از این رنگ دهنده‌ ها شیرینی‌هایتان را به هر رنگی درآورید.

اکلیل خوراکی

اگر قصد و تهیه پخت حرفه ‌ای شیرینی ‌های خاص و لذیذ را دارید اکلیل‌ های خوراکی پیشنهادی مناسب و زیبا برای تزیین شیرینی ‌هایتان می‌باشد. امروزه اکلیل ‌های خوراکی یکی از پرطرفدارترین موادی است که می‌توان برای طراحی و دیزاین شیرینی‌ها به کار برد.

اکلیل ‌ها از مواد ساده ‌ای مثل آب جوش، رنگ خوراکی و پودر ژلاتین تهیه می‌شوند و تهیه آن بسیار مناسب ‌تر و مقرون به صرفه ‌تر از اکلیل‌ های بازاری است و با تزیین کیک و شیرینی‌ هایتان با این اکلیل‌ ها می‌توانید طرح و جلوه ‌ای خاص و بی‌نظیر به شیرینی‌ ها بدهید.

انواع ایده های تزئین کیک و شیرینی

ایده‌های تزئین شیرینی

 

سخن پایانی ترفندهای تزیین شیرینی عید نوروز

شیرینی یکی از خوراکی ‌هایی است که همیشه در قالب تزیین و زیبایی در مناسبت‌ ها و عید نوروز و سال نو از آن استفاده می‌شود و افراد را با انواع طعم و رنگ‌ ها آشنا می‌کند. تزیین و زیبا کردن کیک و شیرینی‌ ها با انواع قالب‌ها، وسایل قنادی، رنگ ها و خمیرهای خوراکی و … فرصتی برای نشان دادن خلاقیت زیبایی ایده‌های شما به اطرافیان است. برای خرید آنلاین وسایل و محصولات قنادی با مناسب‌ترین هزینه از طریق بهگز ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. سایت بهگز با هدف ارائه توضیحاتی مربوط به انواع بیسکویت‌ ها و شیرینی‌ ها و ترفندهایی که برای تزیین آن به کار برده می‌شود، توانسته است اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهد تا از تهیه و پخت شیرینی ‌ها نهایت لذت و رضایتمندی را تجربه کنید. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

مطالعه  تزئینات کیک و دسر با گاناش شکلاتی

سوالات متداول ترفندهای تزیین شیرینی عید نوروز

  • آیا فقط استفاده از قالب‌های قنادی برای شکل دهی به شیرینی‌ها مناسب است؟

خیر، قالب‌های آماده شده قنادی در طرح و شکل‌های مختلف برای فرم دهی و شبیه شدن شیرینی‌ها نسبت به یکدیگر است اما این تنها راه شکل دهی به شیرینی‌ها نیست و شما می‌توانید با روش‌های سنتی و با دست و یا هر چیز دیگری طرح و شکل مورد نظر را ایجاد کنید.

  • آیا می‌توان به جای مارمالاد از مربای خانگی استفاده کرد؟

بله، تفاوت اصلی و اساسی این دو در نحوه برش میوه‌ها می‌باشد که در مارمالاد میوه‌ها را به صورت رنده و یا چرخ کرده تهیه می‌کنند اما در مربا، میوه‌ها تکه تکه و کوچک هستند و انتخاب مربای میوه‌ها نیز راهکار مناسبی برای تزیین شیرینی‌ها می‌باشد.

  • آیا می‌توان به غیر از رنگ‌های خوراکی از رنگ دهنده‌های دیگر برای تزیین شیرینی‌ها استفاده کرد؟

بله، شما می‌توانید با استفاده از پودر و یا شربت‌های خوراکی در خانه و به روش سنتی شیرینی‌هایتان را به رنگ دلخواه درآورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 18 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.