تهیه کیک مرغ یک فرآیند محبوب و لذت بخش برای کسانی است که علاقه زیادی به خلاقیت و تنوع در آشپزی دارند. این مطلب یک روش فوق العاده در جهت طرز تهیه کیک مرغ به شما خواهد داد که می توانید با ایده گرفتن از آن و رعایت دستور پخت یک کیک مرغ بسیار خوشمزه داشته باشید. در ابتدا مواد لازم برای پخت این کیک را ذکر خواهیم کرد و سپس به روش طرز تهیه آن خواهیم پرداخت. تا پایان مقاله با بهگز همراه باشید.

کیک مرغ

کیک مرغ

مواد لازم برای تهیه کیک مرغ

دقت کنید که مواد ذکر شده در پایین جهت آماده سازی کیک مرغ برای 6 نفر می باشد و می توانید بنابر تعدادی که در نظر دارید، این مواد را کم و زیاد کنید. در صورت نیاز لوازم قنادی می توانید از فروشگاه آنلاین بهگز تهیه نمایید.

  • سینه مرغ: 2 عدد
  • جعفری: نصف لیوان
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • پیازچه: 1 لیوان
  • گردو:1 لیوان
  • نصف لیوان: خیارشور
  • چوب دارچین: 1 عدد
  • سس مایونز: 1 لیوان
  • پیاز: 1 عدد
  • نان تست : 1 بسته
  • ماست خامه ای: نصف لیوان
  • نمک و فلفل: به میزان دلخواه
طرز تهیه کیک مرغ

طرز تهیه کیک مرغ

مراحل تهیه کیک مرغ

در ادامه طرز تهیه کیک مرغ را به طور کامل در 12 مرحله توضیح خواهیم داد:

  1. اگر قصد درست کردن یک سالاد مرغ خوشمزه را دارید باید ابتدا در مرحله اول یک قابلمه را پرآب کنید سپس زیر گاز را زیاد کنید تا به خوبی آب به جوش بیاید. سپس یک پیاز کوچک را پوست گرفته و آن را به چهار قسمت برش دهید.
  2. وقتی آب در حال جوشیدن است باید سینه های مرغ را داخل قابلمه قرار دهید. سپس چوب دارچین را کنار مرغ ها اضافه کنید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید و حرارت را کمی ملایم کنید و اجازه دهید تا 30 دقیقه مرغ ها به خوبی پخته شوند.
  3. تخم مرغ هایی که دارید در داخل کیسه قرار داده و سپس آن را گره بزنید و داخل قابلمه بگذارید. کیسه را به خوبی در آب جوش بگذارید و 10 الی 20 دقیقه به تخم مرغ ها زمان دهید تا آبپز شدن آن ها به پایان برسد.
  4. تا زمانی که سینه های مرغ و تخم مرغ ها آماده شوند می توانید به کارهای دیگر برای آماده سازی کیک برسید. فعلا می توانید پیازچه ها و جعفری ها را پاک کرده و بشویید. پس از آن، یک آبکش آورده و آن ها را در آن قرار دهید تا کمی خشک شوند و آب اضافه از آن ها خارج گردد.
  5. پس از اینکه آب جعفری و پیازچه ها به خوبی گرفته شد، یک تخته بگذارید و خرد کردن آن ها را شروع کنید. سپس همه ی آنها را داخل یک ظرف ریخته و سپس تخم مرغ هایی که آب پز شده را پوست کنید. پس از کندن پوست آن ها، به خوبی باید رنده شوند. حالا وقت آن است که سینه های مرغ را از روی حرارت بردارید.
  6. پس از اینکه سینه مرغ را برداشتید، باید آن را نیز مثل قبل روی آبکش گزاشته تا آب آن گرفته شود. پس از آن، سینه مرغ را روی تخته قرار دهید و آن را ریش ریش کنید. سپس خیارشورها را بشویید و روی تخته قرار دهید و به صورت نگینی آن ها را خرد نمایید.
  7. در این قسمت باید گردوها را به خوبی خرد کنید و روی مواد آماده شده بریزید. سپس یک کاسه مناسب بگذارید و ماست خامه ای، سس مایونز و کمی فلفل و نمک داخل آن بریزید و آن ها را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
  8. سس کیک مرغ را که آماده شد، روی مواد ریخته و اجازه دهید تا به خورد مواد رود. وقتی روی تمامی قسمت های مواد، سس را ریختید، وقت آن است که نان های تست را بیاورید.
  9. نان های تست را روی میز بگذارید. باید لبه های خشکشان را با چاقو برش دهید و جدا کنید. سپس نان تست ها را در کف یک ظرف مناسب برای سالاد بچینید و روی آن ها سالاد آماده شده را قرار دهید به صورتی که دیگر نان ها قابل دیدن نباشند.
  10. پس از اینکه مواد سالاد را روی نان ها ریختید یک لایه دیگر نان تست را روی آن ها قرار دهید. بعد دوباره به صورت پخش شده روی آن سالاد را ریخته و همینطور لایه لایه بالا بروید تا موادی که دارید به اتمام برسد.
  11. بهتر است که در لایه آخر، مواد کیک مرغ را داشته باشیم که با سس مایونز به خوبی تزئین شده است و کیک را پوشانده است. پس از اینکه آماده شد باید ظرف را به طول کامل سلفون کرده و داخل یخچال قرار دهید.
  12. برای آماده شدن کیک مرغ باید کمی به آن زمان دهید تا سس ها کاملا به خورد کیک بروند. پس از اینکه 4 ساعت گذشت ظرف را از داخل یخچال بیرون بیاورید سپس سلفون را باز کرده و روی کیک مرغ را با موادی که دوست دارید مثل گوجه و خیارشور تزئین نمایید.
تهیه کیک مرغ برای تولد

تهیه کیک مرغ برای تولد

اگر در رابطه با خرید عمده لوازم قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

مطالعه  6 تکنیک تزیین کیک که باید بدانید
اگر کیک مرغ را داغ می خواهید

برای آماده سازی کیک مرغ به صورت داغ، نیاز به یک ساندویچ ساز پیدا خواهید کرد. مواد کیک قابل تغییر اند و می توانید آن ها را تغییر دهید. برای کیک مرغ داغ می توانید به این ترکیبات، سیب زمینی، قارچ اضافه کنید.

به جای ماست هم می توانید پنیر ورقه ای یا پنیر پیتزا در این کیک استفاده نمایید. پس از اینکه در مرحله آخر روی نان تست مواد را ریختید کمی پنیر پیتزا هم اضافه کرده و لایه دیگر نان را روی آن ها فشار دهید سپس که آن ها را داخل ساندویچ ساز قرار دهید شبیه یک اسنک خواهد شد که طعمی فوق العاده دارد. می توانید روی آن ها سس بریزید و نوش جان کنید.

 

سوالات متداول طرز تهیه کیک مرغ مجلسی برای تولد و دورهمی ها

  • کیک مرغ چیست؟ کیک مرغ یکی از غذاهای محبوب در سراسر جهان است که علاقه مندان زیادی دارد و به دو صورت سرد و گرم سرو می شود.
  • کیک مرغ برای چه زمان هایی سرو می شود؟ به طور کلی کیک مرغ را هر زمانی می توانید درست کنید اما به دلیل اینکه یک غذای دم دستی و راحت تر است، می توانید آن را برای جشن های تولد و مناسبت ها سرو کنید.
  • می توانیم از پنیر ورقه ای یا پنیر پیتزا در کیک مرغ استفاده کنیم؟ در کیک مرغ داغ می توانید پنیر ورقه ای یا پنیر پیتزا را استفاده کنید و بسیار هم خوشمزه خواهد شد. در طرز تهیه کیک مرغ بالا توضیحات کاملی ارائه کرده ایم.
مطالعه  طرز تهیه پودینگ ساده وانیلی خوش طعم

نکات پایانی در مورد طرز تهیه کیک مرغ مجلسی برای تولد و دورهمی ها
طرز تهیه کیک مرغ را در این مقاله بیان کردیم. اگر نیاز به ابزارهای شیرینی پزی و کیک دارید می توانید از بهگز تهیه نمایید. کیک مرغ بسیار ساده و خوشمزه است و به عنوان یک دسر برای دورهمی ها مناسب است. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 3 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.