برای دیزاین و زیباسازی کیکها، تکنیکهای متعددی وجود دارد. از زیباترین دکورهای کیک استفاده از گل‌های زیبایی هستند که برای تزئین روی کیک می‌چسبد. این گل‌های شکری با خمیر گام پیست درست میشوند که خوراکی بوده و به راحتی میشود بر روی کیکها قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید. در مقاله های گذشته از جمله مقاله ی همه چیز درباره ی خمیر تزیینی گام پیست، طرز تهیه خمیر گام پیست خانگی و تفاوت خمیر فوندانت با گام پیست را برای شما شرح دادیم. شما هم می توانید به راحتی در منزل خمیر گام پیست را تهیه و با آن گل های شکری درست کنید تا به خوبی کیک هایتان را تزئین کنید. در ادامه مطلب از بخش مقالات تزئینات کیک و دسر سایت بهگز قصد داریم، آموزش گل پیونی شکری با خمیر گامپیست و نکات مهم در ساخت گل های شکری را به اشتراک بگذاریم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

گل پیونی شکری

گل پیونی شکری

آموزش گل پیونی شکری با خمیر گامپیست

  • پرچم گل
  • پد گلسازی
  • سیم گلسازی
  • خمیر گامپیست
  • نوار گاترین یا چسب نواری
  • سمبه فوندانت و گلسازی
  • کاتر و وینر سیلیکونی مدل گل پیونی

در مرحله اول سطح میزتان را آرد نشاسته بپاشید.خمیر گام پیست رنگ شده را به وسیله وردنه پهن کنید. توجه داشته باشید که ضخامت آن باید 2 سانتی متر باشد. سپس برای بریدن گلبرگ ها با گل پیونی خمیر را برش دهید. سیم گلسازی را به دو قسمت تقسیم کنید و هر سیم را به آرومی در نیمه گلبرگ ببرید. حالا گلبرگ ها را داخل وینر گل پیونی میگذاریم. کار وینر برجسته‌ سازی گل هاست که هر گل وینر مخصوص به خودش را دارد. سپس با سمبه فوندانت و گلسازی و پد گلسازی به گلها حالت میدهیم.

حال زمان خشک کردن و حالت گرفتن گل ها است که شما میتوانید از شانه تخم مرغ استفاده کنید. چندعدد از پرچم های گل را برمیدارید و با سیم دورش بپیچید سپس گل هایی که خشک شده اند را یکی یکی به دور پرچم با نوار گاترین فیکس کنید.لازم به ذکر است که میتوانید به جای نوار گاترین از چسب نواری استفاده کنید. اجازه دهید گلبرگ های گل به طور طبیعی بیرون بیایند تا گل تان طبیعی تر جلوه کند. برای ایجاد کاسبرگ، از خمیر گام پیست سبز استفاده کنید و آن را به ضخامت  2 سانتی متر پهن کنید. سپس با ست کاتر و وینر سیلیکونی مدل برگ گل پیونی قالب زده و به انتهای گل وصل کنید.

آموزش گل پیونی با گامپیست

آموزش گل پیونی با گامپیست

نکات مهم در ساخت گل های شکری

  • خمیر گام پیست به سرعت خشک می شود بنابراین اگر از آن استفاده نمی کنید حتما سریع تر رویش را بپوشانید.
  • اگر خمیر شروع به پودر شدن کرد، سعی کنید آن را ورز دهید و سپس آن را بپوشانید.
  • اگر بیش از حد خشک شد، آن را بیرون بریزید و از خمیر دیگری به جای آن استفاده کنید.
  • خمیر گام پیست پس از خشک شدن، بسیار شکننده می شود.
  • بهتر است گلبرگ و گاسبرگ بیشتری بسازید این باعث میشود تا اگر گلبرگهای قبلی خرد شدند، از گلبرگ های جدید استفاده کنید.
مطالعه  ایده های خلاقانه تزئین کیک مردانه

برای ساخت گل‌های شکری از فوندانت استفاده کنیم یا گام پیست؟

کسانی که اهل شیرینی پزی هستند حتما برای تزیین کیک نام خمیر فوندانت به گوششان خورده است. اما سوالی که پیش می‌آید آن است که چه تفاوتی وجود دارد میان گام پیست و فوندانت. واقعیت این است که فوندانت خمیری بسیار نرم و صاف است که ترجیحا برای پوشش رویه کیک استفاده می‌شود. اما “پیست‌” در صورتی که “گام” به آن اضافه شود به آن نرمی فاندانت نیست و سفت‌تر و ماندگارتر است.

به طور کلی هدف استفاده از گام پیست ایجاد شکل‌های گوناگون برای تزئین کیک است. بنابراین خمیر آن باید شکل پذیر باشد. در صورتی که خواهیم شکل گل درست کنیم یا کیک‌های با طرح یخ‌ها و قندیل‌های زمستانی درست کنیم باید از موادی استفاده کرد که ماندگاری کافی را داشته باشد. برای این کار نمی‌توان از فوندانت استفاده کرد زیرا فاندانت نمی‌تواند به اندازه سفت شود که شکل مورد نظر ما را ایجاد کند. می‌توان برای سفت شدن فوندانت از CMC استفاده کرد اما باز هم کیفیت تزئینات ایجاد شده با گام پیست بالاتر است.

 

جهت خرید لوازم قنادی شما میتوانید سفارش خود را در فروشگاه بهگز ثبت و با همکاران ما در این بخش بصورت آنلاین در ارتباط باشید. تا شما را در امر خریدی بهتر یاری رسانند امید است که تجربه خرید خوبی را برایتان به ارمغان بیاوریم. 

تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

کاربرد خمیر گام پیست

از آن جا که فوندانت بافت نرم و انعظاف پذیری دارد، درست کردن برخی شکل ها با آن ممکن نیست. علاوه بر این، گاهی اوقات هنگام درست کردن برخی شکل های ظریف با خمیر فوندانت، پاره شده و قابلیت آن را ندارد. اما خمیر گام پیست با ویژگی هایی که دارد بهترین انتخاب برای درست کردن شکل های ظریف مانند گل یا عروسک می باشد. کار با خمیر گام پیست بسیار ساده است.

مطالعه  ایده های پر کاربرد تزیین کیک عروسی

اگر می خوانید شکل های سفت درست کنید استفاده از خمیر گام پیست برای این کار مناسب است. اما معمولا برای کشدار شدن و استفاده های متنوع تر از آن ها، این خمیر را با فوندانت ترکیب کرد. بدین ترتیب فوندانت هم در اثر باز شدن، پاره نمی شود و می تواند با این خمیر ترکیبی، هم شکل های فوق العاده ای درست کرد و هم به عنوان روکش کیک از آن استفاده کرد. کافی است نصف مقدار آن را با همان مقدار خمیر فوندانت ترکیب کرده و برای کاور کردن روی کیک و شیرینی از آن استفاده کنید. البته استفاده از گام پیست به تنهایی با توجه به بافت سفت آن برای روکش کیک توصیه نمی شود.

همچنین می توانید اموزش گل با گام پیست را یاد بگیرید و با درست کردن این خمیر پر کاربرد، برای درست کردن گل و سایر اشکال از آن استفاده کنید. استفاده از انواع کاتر و قالب های برش در طرح های فوق العاده متنوع و زیبا را فراموش نکنید. بسته به نوع تزیین کیک و شیرینی که مد نظر دارید می توانید قالب مورد نظرتان مانند قالب حروف، قلب، پاپیون و هر شکل دیگری را انتخاب کنید، روی خمیر قرار داده و برش بزنید و آن را به شکل دلخواهتان درآورید.

کاربرد خمیر گام پیست

کاربرد خمیر گام پیست

سخن پایانی

با پیشرفت و توسعه صنعت کیک سازی تزئینات نقش مهمی را در فروش محصول و زیبا سازی آن دارند.امروزه گل شکری بدلیل رنگ های متنوع ، ظاهر جذاب و همچنین طعم های گوناگون ، یکی از تزیینات خوراکی پر استفاده در صنعت کیک میباشد.این گل های پس از اماده سازی کیک و کشیدن فوندانت یا خامه بعنوان روکش روی کیک ، روی روکش کیک قرار میگیرد. از اینکه تا پایان مطلب همراه فروشگاه بهگز بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی بخش دستور پخت کیک و شیرینی با دیگر آموزش های مختلف کیک و شیرینی نیز آشنا شوید. لازم به ذکر است که می توانید از آخرین اخبار جدید ترین محصولات قنادی در اینستاگرام بهگز مطلع شوید.

مطالعه  نحوه چاپ عکس روی کیک در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.