پختن کیک و شیرینی بسیار لذت بخش است، علاوه بر طعم کیک، شکل ظاهری کیک نیز بسیار مهم است. یکی از راه های تزئین کیک انتخاب قالب شیرینی پزی مناسب می باشد. زیرا انتخاب درست قالب باعث جداشدن راحت کیک شده و ظاهر آن را بهم نمی زند. یکی از قالب های معروف کیک پزی قالب تفلون است در این مقاله قصد داریم نحوه پخت کیک در قالب تفلون را برایتان شرح دهیم، برای آشنایی با قالب تفلون تا پایان مقاله با بهگز همراه باشید.

پخت کیک در قالب تفلون

برای اینکه یک کیک بسیار خوش مزه و زیبا داشته باشیم باید از لوازم قنادی مناسب استفاده کنید. استفاده از انواع قالب های شیرینی پزی برای پخت انواع کیک و شیرینی یا تزئین غذا و ژله بسیار تاثیر گذار است. قالب های بسیاری برای تهیه کیک و شیرینی در بازار موجود است از جمله قالب سیلیکونی، قالب آلومینیومی و گالوانیزه، قالب تفلون، قالب پلاستیکی و طلقی، قالب شکلات می باشد.

مایع کیک را آماده کنید سپس قالب تفلون مد نظر خود را برداشته و کف آن را کمی چرب نمایید با اینکه قالب تفلون خاصیت نچسپی دارد ولی بهتر است برای اطمینان آن را چرب نمایید. سپس مایع را درون قالب ریخته و در فر قرار دهید بعد از پخته شدن کیک، اجازه دهید 10 دقیقه خنک شود و بعد از قالب جدا نماید تا کیک به قالب نچسپد و بهم نریزد. با این روش ساده و آسان می توانید یک کیک زیبا و دل انگیز داشته باشید.

همان طور که گفتیم برای قالب تفلون باید اجازه دهید قالب خنک شود تا کیک به قالب نچسپد بعد آن را از قالب جدا کنید این موضوع بسیار مهم است و این مورد دغدغه بسیاری از افراد می باشد. لازم به ذکر است که در اثر استفاده مکرر ممکن است خاصیت تفلون خود را از دست دهد.

قالب تفلونی

قالب تفلونی

انواع قالب های تفلون کیک

تفلون نیز یکی دیگر از مدل های قالب کیک می باشد که دارای طرح و مدل های متنوع است. می توانید انواع مدل ها و طرح های قالب پخت شیرینی و کیک را در سایت بهگز مشاهده و تهیه نماید در ادامه شما را با برخی از قالب های تفلونی آشنا می نماییم:

  • قالب تفلون شارلوت گرانیتی

قالب تفلون شارلوت گرانیتی دارای روکش گرانیتی بوده که برای تزئین ته چین، برنج، سالاد اولیه، انواع ژله پخت کیک و شیرینی و … کاربرد دارد. در رنگ های متفاوت با کیفیت یکسان ارائه می گردد. این قالب ساده با روکش تفلون برای پختن کیک و شیرینی مناسب می باشد.

  • قالب تفلون شیفون میان تهی مدل گل رز گرانیتی

قالب تفلون شیفون میان تهی مدل گل رز گرانیتی برای کاربری های مانند پخت کیک و شیرینی، تزئین انواع دسر و … مورد استفاده قرار می گیرد. دارای کیفیت عالی و آلیاژ مناسب در ساخت با روکش گرانیتی طراحی شده است. در انواع رنگ ها در بازار عرضه می گردد.

  • قالب تفلون مدل شیفون گل رز تخت گرانیتی

قالب تفلون مدل شیفون گل رز تخت گرانیتی در ابعاد مناسب و رنگ بندی متفاوت عرضه می شود که برای تزئین غذا و پخت انواع کیک و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد. روکش به کار رفته در آن از گرانیت می باشد.

  • قالب تفلون گرانیتی مدل شارلوت

قالب تفلون گرانیتی مدل شارلوت دارای وزن کمتر نسبت به سایر قالب های مشابه می باشد. می توانید برای پخت کیک و شیرینی و انواع ژله و دسر از آن استفاده نمایید. شستشو در ماشین ظرفشویی هیچ مشکلی برای قالب ایجاد نمی کند در رنگ بندی متفاوت عرضه می گردد. جنس به کار رفته در این قالب گرانیتی تفلون بوده و از آلیاژ با کیفیت در ساخت استفاده شده است.

قالب های تفلون کیک

قالب های تفلون کیک

  • قالب تفلون گرانیکی مدل قلب

قالب تفلون گرانیکی مدل قلب دارای خاصیت تفلون و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی دارد. جنس بدنه از آلومنیوم و جنس داخلی از گرانیت می باشد و در رنگ بندی های مختلف مشکی، خاکستری و … در بازار ارائه شده است. می توانید این قالب را علاوه بر قرار گیری در فر بر روی گاز نیز قرار دهید. قالب مدل قلب برای تزئین غذا، سالاد و دسر و پخت کیک مورد استفاده قرار می گیرد.

  •  قالب تفلون کمربندی پرانی

قالب تفلون کمربندی پرانی از جنس فولاد با روکش سرامیکی بوده، دارای قابلیت پخش حرارت در تمام ظرف و شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد. مناسب برای پخت کیک در فر و بدون نشتی می باشد. در رنگ بندی های مشکی، ذغالی و … تولید شده است.

  • قالب تفلون مافین مدل پرستیژ

قالب تفلون مافین مدل پرستیژ وزن مناسب این قالب باعث محبوبیت آن در بین شیرینی پزان شده است. جنس تفلون و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی از ویژگی های مهم این قالب مافین می باشد. از این قالب برای پخت انواع کیک و شیرینی و انواع دسر و ژله می توانید استفاده نمایید.

  • قالب تفلون کمربندی مدل پرستیژ

قالب تفلون کمربندی مدل پرستیژ دارای وزن سنگین تر نسبت به سایر قالب ها دارد. قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارا می باشد. این قالب داری خاصیت نچسپ بوده که باعث می شود کیک به قالب نچسپد. جنس آن از فولاد بوده که دارای یک لایه تفلون نیز می باشد. قابلیت استفاده در فر و تحمل دمای +220 درجه سانتی گراد را داد.

مطالعه  چگونه یک رایس کیک رژیمی خانگی درست کنیم؟

خرید قالب تفلون

قالب تفلون را به افرادی پیشنهاد می کنیم که اکثرا کیک هایشان می چسبد و مشکل جدا سازی آن از قالب را دارند. قالب تفلون خاصیت نچسپی دارد که مشکل شما را بر طرف می نماید. برای این که بدانید قالب تفلونی که خریداری کرده اید دارای کیفیت و مرغوبیت می باشد بهتر از سایت های فروشگاه لوازم قنادی معتبر خریداری نمایید. بهگز با ارائه انواع لوازم قنادی و ابزار های شیرینی پزی در طی سالیان طولانی کیفیت را برای شما تضمین می نماید.

قالب تفلونی کیک

قالب تفلونی کیک

نحوه نگهداری از قالب تفلون

  • روی شعله مستقیم قرار ندهید: روی شعله بالاتر از 260 درجه سانتی گراد حرارت قرار ندهید.
  • از قاشق مناسب استفاده نمایید: برای جلوگیری از آسیب و خش، خراش به پوشش داخلی از قاشق های پلاستیکی و چوبی استفاده نمایید.
  • با ابر و اسکاچ نرم بشورید: از اسکاچ زبر استفاده نکنید زیرا باعث خش در تفلون شده و مواد سمی را آزاد می کند.
  • اگر قالب دارای خش شد دور بیندازید: ممکن است در اثر شستشو زیاد و خراش های ایجاد شده قالب تفلون شما اسیب دیده باشد، پس بهتر است آن را دور بندازید تا از ورود مواد سمی به بدنتان جلوگیری نماید.
  • قالب تفلون را تعمیر نکنید: تعمیر قالب فقط خراش های روی قالب را درست می کند که اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

شیرینی پختن بسیار لذت بخش است حالا اگر بتوانید از قالب شیرینی پزی مناسب و مواد با کیفیت استفاده نماید. سلامت، زیبایی ظاهری کیکتان را برای شما تضمین کند. در این مقاله در مورد نحوه پخت کیک در قالب تفلون صحبت کردیم و انواع قالب های تفلون را نام بردیم. شما می توانید با همراهی بهگز از نحوه پخت کیک در قالب آلومینیومی و سیلیکونی مطلع شوید. بهگز یک فروشگاه آنلاین خرید گز و لوازم قنادی در سراسر ایران می باشد.

مطالعه  باید ها و نبایدهای قالب سیلیکونی در فر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.