همه شما در جشن های مختلف مانند کیک های تولد، کیک سالگرد ازدواج دیده اید که عکس شخص یا تصویر کارتونی مورد علاقه کودکان روی کیک چاپ شده است. این به هیچ وجه به این معنا نیست که مجبور خواهید بود برای یک کیک با تصویر  هزینه زیادی پرداخت کنید، زیرا می توانید در خانه چاپ عکس روی کیک را انجام دهید. شما به سادگی می توانید هر کیک دلخواه خود را تهیه کنید و سپس آن را با چاپ عکس تزئین کنید. ما در این مطلب یکی از راحت ترین و سریع ترین روش چاپ عکس بر روی کیک را برای شما آموزش داده ایم.تا انتهای مطلب همراه فروشگاه بهگز باشید.

کیک با تصویر کارتونی

کیک با تصویر کارتونی

چاپ عکس روی کیک خوراکی

یکی از مزیت های اصلی چاپ عکس خوراکی این است که نیازی به نقاشی ندارید. شما به سادگی می توانید هر عکس یا عکسی را که دوست دارید بگیرید و با استفاده از لعاب مخصوص ، آن را روی سطح کیک چاپ کنید. اما قبل از چاپ عکس روی کیک ، باید موارد زیر را تهیه کنید

  • کاغذ روغنی
  • تخته برش
  • تصویر پرینت شده
  • جوهر خوراکی مشکی یا مواد غذایی سیاه رنگ
  • رنگ قرمز خوراکی

طرز تهیه چاپ عکس روی کیک

مرحله ۱
در اولین مرحله خامه و کره را باهم مخلوط کنید. به میزان بسیار کمی کره و خامه را به هم بزنید؛ سپس وانیل و پودر شکر را به مواد اضافه کنید. با همزن دستی یا برقی و با سرعت بالا مواد را به مدت 5 تا 10 دقیقه با هم مخلوط کنید. مایع مورد نظر باید به اندازه کافی سفت باشد؛ چنان چه سفت نبود؛ پود قند یا شکر را دوباره به مواد اضافه کنید تا سفت گردد. بعد از آماده شدن این مخلوط را کنار بگذارید.

مطالعه  تزیین کیک تولد میشا و ماشا

مرحله ۲
سپس از تصویر مورد نظر پرینت بگیرید. اطمینان حاصل کنید که تصویر در جهت معکوس است، درست مثل نگاه کردن به یک آینه. برای آینه ای کردن تصویر می توانید از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید و از تب Image قسمت Image Rotation, Clip canvas Horizontal را انتخاب کنید تا تصویر شما به حالت آینه ای برگردد. اگر تازه کار هستید برای اولین بار بهتر است از یک تصویر ساده و بدون جزئیات استفاده کنید.

مرحله ۳
در این مرحله تصویر را بر روی کاغذ روغنی محکم کنید. تصویر مورد نظرتان را بر روی تخته برش قرار دهید و کاغذ روغنی را روی آن بگذارید. برای جلوگیری از لغزش دست در هنگام برش، بهتر است هردوی آن ها را با نوار چسب به هم محکم کنید. از مواد غذایی سیاه رنگ برای ردیابی خطوط تصویر بر روی کاغذ چربی استفاده کنید. دقت نمایید که در هنگام کشیدن خطوط بر روی کاغذ، دست شما خطوط را پاک نکند و اثر آن باقی بماند.

 

طرز تهیه چاپ عکس روی کیک

طرز تهیه چاپ عکس روی کیک

مرحله ۴
بعد از این که دور تصویر را با خطوط مشکی ترسیم کردید از رنگ قرمز خوراکی برای پر کردن خطوط داخلی استفاده کنید. پس از اتمام رنگ‌آمیزی، به آرامی با پشت یک قاشق بر روی تصویر فشار وارد کنید. این کار کمک می‌کند که رنگ‌ها درست داخل شیار قرار بگیرند و سطح کار صاف به نظر برسد. مراقب باشید بیش از حد فشار ندهید.برای چند ساعت تخته برش را داخل فریزر قرار دهید تا استراحت کنید و کاغذ روغنی رنگ را به خودش بگیرد.

مطالعه  ایده های خلاقانه تزئین کیک مردانه

مرحله ۵
پس از گذشت چند ساعت استراحت در فریزر، حالا نوبت آن است که تصویر را روی کیک پیاده کنید، از قبل کیک خود را آماده کنید و و با رنگی که با تصویر شما همخوانی داشته باشد سطح کیک را بپوشانید این رنگ به عنوان پس زمینه عکس شما می باشد. و سپس تخته برش را از فریزر بیرون بیاورید و تصویر را به آرامی و با دقت از روی کاغذ روغنی بردارید و روی کیک قرار دهید. و در انتها قیف شیرینی پزی را با مایع اولیه که از قبل تهیه شده پر کنید. می توانید برای تزیین بیشتر روی کیک با خرید تزیینات کیک و دسر روی آن را زیباتر کنید.

کاغذ خوراکی چیست ؟

همانطور که از نام این کاغذ مشخص است، کاغذ روغنی کاغذی است که قابل خوردن بوده و از نشاسته و شکر تشکیل شده است. در واقع مواد تشکیل دهنده کاغذ خوراکی موادی است خوراکی که ضرری برای بدن ندارد و هم جوهر و هم خود کاغذ توسط سازمان غذا تایید شده اند. این کاغذ با نام کاغذ کیک نیز شناخته می شود زیرا بیشترین کاربرد آن برای چاپ عکس هایی است که قرار است روی کیک قرار بگیرد. لذا امروزه این کاغذها در صنعت چاپ تحول بسیاری به وجود آورده اند. استفاده از کاغذ خوراکی کپی کیک بدین صورت است که آن را در پرینترهای جوهر افشان مخصوص قرار داده و بدین وسیله از آن در همه ی قنادی ها و شیرینی فروشی ها استفاده می شود. با استفاده از این کاغذها می توانید انواع طرح و تصویر دلخواهتان را انتخاب کرده و روی آن چاپ کنید و روی کیک یا شیرینی قرار دهید.

مطالعه  تزئین کیک پسرانه با تاپر بتمن

 

کاغذ خوراکی

کاغذ خوراکی

 

انواع کاغذ خوراکی

  • کاغذ ویفر خوراکی
  • کاغذ فراستینگ خوراکی (کاغذ آیسینگ)

روش استفاده از کاغذ خوراکی

مهمترین نکته در استفاده از کاغذهای خوراکی آن است که با دستانی کاملا خشم و با احتیاط از آن استفاده کنید و تا قبل از چاپ عکس روکش پلاستیکی آن را جدا نکنید. از قسمت رو کاغذ را در پرینتر قرار دهید و برای این کار از جوهر با کیفیت استفاده کنید. پس از پرینت عکس 15 دقیقه صبر کنید تا عکس روی آن خشک شود. می توانید قسمت های اضافه ی کاغذ را با قیچی تیز ببرید. سپس پوشش پلاستیکی را جدا کرده و آرام روی کیک قرار دهید. با حتیاط از لبه ی کاغذ شروع کنید و آن را روی کیک بگذارید تا جذب سطح آن شود.

سخن پایانی

قطعاً چاپ عکس بر روی کیک آنقدرها هم که به نظر می رسد ترسناک نیستند و با تمرین مناسب می توانید آنها را مانند هر قنادی که می شناسید انجام دهید. اکنون که می‌دانید چگونه عکس‌های خود را روی کیک‌ها منتقل کنید، هیچ چیز نباید مانع از پخت آن کیک شود. اگر به کمک بیشتری نیاز داشتید، با سوالات خود در این مطلب همراه ما باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. برای آشنایی با ما و انواع خدمات ارائه شده توسط بهگز می توانید ما را در اینستاگرام دنبال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.