اگر شما نیز یکی از طرفداران انواع دسر و شیرینی‌های سنتی هستید پیشنهاد می‌کنیم باسلوق خانگی را نیز در لیست دسرهایتان قرار دهید. این دسر یکی از راحت‌ترین شیوه‌های پخت را به خود اختصاص داده و می‌توان آن را فقط با چند قلم محصول ساده در منزل تهیه کرد. در حال حاضر تهیه باسلوق به روش خانگی معمولاً با رنگ‌های سفید و یا قهوه‌ای تهیه می‌شود اما با خرید رنگ‌ دهنده‌های خوراکی می‌توان باسلوق را در انواع رنگ‌های دلخواه و با تجربه‌ای شیرین و خوشایند تجربه نمود. باسلوق یکی از قدیمی‌ترین دسرهایی است که در سنت دیرینه ایرانی قرار گرفته و روش‌ها و شیوه‌های متفاوتی برای پخت آن وجود دارد.

امروز شما را با بهترین نکته‌های خانگی برای تهیه و پخت باسلوق آشنا خواهیم کرد در ادامه برای طرز تهیه این مدل شیرینی با سایت بهگز همراه باشید.

مواد مورد نیاز باسلوق خانگی

  • نشاسته: یک لیوان
  • آب: ۲ لیوان
  • گلاب: نصف لیوان
  • شکر: یک و نیم لیوان
  • کره آب شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل: یک قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه باسلوق خانگی

طرز تهیه باسلوق خانگی

پخت باسلوق خانگی

مرحله اول

در ابتدا دو لیوان آب و یک لیوان نشاسته را به خوبی مخلوط می‌کنیم تا به خوبی ترکیب شوند سپس محلول به دست آمده را در قابلمه می‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

مرحله دوم

با گرم شدن و رسیدن به مرحله پخت، شکر و وانیل را به مواد اضافه کرد و به خوبی مخلوط می‌کنیم بعد از ترکیب و یکدست شدن مایه باسلوق اجازه می‌دهیم تا با حرارت ملایم به جوش بیاید و خامی نشاسته گرفته شود.

مطالعه  طرز تهیه شیرینی نخودچی

برای خرید مواد اولیه با کیفیت بالا و تضمینی برای پخت شیرینی‌های خوش طعم، می‌توانید از طریق شماره‌های زیر توسط بهگز اقدام نمایید و از مشاوره تخصصی ما بهره‌مند شوید.

تلفن ثابت: 36246273-031| تلفن همراه: 09940749376

مرحله سوم

تا پایان پخت کامل باسلوق سعی کنید خمیر داخل قابلمه را به طور مداوم هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد و زمانی که غلیظ شد، گلاب را اضافه می‌کنیم تا عطر و بوی گلاب تازگی داشته باشد و کره را برای رنگ و درخشش بیشتر باسلوق در انتها با مواد مخلوط می‌کنیم.

باسلوق خانگی

مواد اولیه باسلوق خانگی

مرحله چهارم

بعد از کمی هم زدن شعله را خاموش می‌کنیم و مواد باسلوق را از قابلمه خارج می‌کنیم و در ظرفی صاف و چهارگوش می‌ریزیم تا سطح آن هم اندازه شود، پس از سرد شدن آنها را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنیم و برای تزیین در پودر نارگیل می‌غلتانیم تا این پودر به خوبی به باسلوق‌ ها بچسبد.

مرحله پنجم

در پایان و آخرین مرحله شیرینی‌های کوچک آماده شده را به ترتیب در داخل ظرف دلخواه قرار می‌دهیم و به مدت ۴ الی ۵ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا به خوبی سرد شوند. پس از سرد شدن و اتمام مدت زمان مشخص شده باسلوق ها آماده هستند و می‌توانید آنها را میل کنید. نوش جان

تهیه باسلوق خانگی

طرز تهیه باسلوق خانگی با شیر

نکات طلایی در پخت بهتر باسلوق خانگی

اضافه کردن آب ولرم به جای آب سرد در بهتر شدن بافت و طعم آن تاثیرگذاراست. همچنین با ترکیب آب ولرم فرایند پخت باسلوق سریع ‌تر خواهد شد.

مطالعه  تاریخچه قنادی و شیرینی در ایران

اولین کار در مرحله پخت باسلوق ‌ها توجه به زمان دقیق آن است. بنابراین هنگامی که شیرینی‌ها به جوش آمد و به غلظت کافی رسید شعله را خاموش کنید.

توجه داشته باشید که سفتی و غلظت بسیار زیاد باعث طعم ناخوشایند باسلوق ها می‌شود. به این دلیل سعی کنید تا در مراحل اولیه و بعد از خارج شدن نشاسته از خامی، پخت آن را به اتمام برسانید.

استفاده از مواد اولیه با کیفیت باعث بهتر شدن عطر و طعم خوشایند باسلوق ‌ها می‌شود. بنابراین سعی کنید تا در تهیه مواد اولیه از نشاسته تازه و باکیفیت استفاده کنید.

سخن پایانی

سایت بهگز با هدف ارائه آموزش‌هایی در زمینه طرز تهیه شیرینی‌ روش‌ها و دستورالعمل‌های خاصی را در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از نکات و ترفندهای مهم پخت آن، طعمی شیرین و به یاد ماندنی را مهمان عزیزانتان کنید. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  • آیا برای کشدار کردن باسلوق‌ ها می‌توان از پودر ژلاتین استفاده کرد؟

بله اضافه کردن پودر ژلاتین به مخلوط آب و نشاسته باعث کشدار شدن باسلوق ها خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که با مقدار دقیق و به اندازه یک قاشق غذاخوری از پودر ژلاتین را به ترکیب اضافه کنید تا نتیجه دلخواه به دست بیاید.

  • برای رنگ دهی باسلوق از چه محصولاتی استفاده کنیم؟

اگر قصد دارید تا شیرینی‌هایتان را در انواع رنگ‌های متفاوت و متنوع تهیه کنید. برای ایجاد رنگ دلخواه می‌توانید مقداری از پودر ژله و یا رنگ‌های خوراکی را در ابتدای پخت به موادتان اضافه کنید.

  • آیا در تهیه باسلوق می‌توان از شیرین کننده‌های دیگری استفاده کرد؟
مطالعه  فوت و فن طرز تهیه شیر عسل خانگی

بله به جای استفاده از شکر می‌توانید از شیرین کننده‌های دیگری چون شیره خرما و شیره انگور استفاده کرده و لذتی خاص و متفاوت را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یک =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.