ابزار مورد نیاز برای خامه کشی

درست کردن کیک اسفنجی مهارتی است که ما در آموزش طرز تهیه کیک اسفنجی بطور کامل به آن پرداخته ایم و شما می توانید تمام نکات پخت یک کیک اسفنجی خوشمزه را در آن یاد بگیرید. بعد از پخت یک کیک اسفنجی خوشمزه حالا نوبت خامه کشی کیک و تزیین کیک می باشد که شما باید آنرا با تمام خلاقیتی و ابزاری که در اختیار دارید انجام دهید. ابزارهای خامه کشی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار هستند و برای درست کردن شیرینی های خوشمزه خامه ای و کیک های خامه ای، کاربرد دارند. در این مطلب قصد داریم برخی از ابزار خامه‌کشی روی کیک، چگونگی استفاده از آن‌ها و کاربردشان را نام برده و تعریف کنیم. کاربرد هر یک از این وسیله‌ها به‌گونه‌ای است که تکمیل‌کننده مرحله بعدی خامه‌کشی هستند.تا پایان این مقاله با بهگز همراه باشید.

شاید وقتی یک کیک خامه ای رو می‌بینیم به این فکر می‌کنیم که چقدر سخت است درست کردن آن ، اما اینطور نیست با کمی دقت و ظرافت میتونید یک کیک خامه ای زیبا درست کنید .اگر وسایل موردنیاز برای تزئین کیک با خامه را در خانه داشته باشید، می‌توانید کیک خانگی را با سلیقه و شیک طراحی کنید. این وسایل پیچیده نیستند و تهیه‌ی آنها کار سختی نیست.چند ابزار اولیه برای تزئین کیک خامه ای که بسیار مهم است :

صفحه گردان کیک (پایه گردان)

زمانی که می‌خواهید یک کیک گرد را خامه‌کشی کنید، نیاز دارید که به تمامی سطوح آن دسترسی کامل داشته باشد. برای این کار نیاز به یک صفحه گردان کیک دارید که زمان خامه‌کشی کیک را روی آن قرار داده و با چرخش این صفحه، کار برای‌تان راحت‌تر انجام شود. معمولا این پایه‌های گردان از جنس چوب و یا پلاستیک ساخته می‌شوند، برخی از انواع آن جنس سنگی دارند. استفاده از این وسیله این‌گونه است که شما با یک دست پایه را می‌چرخانید و با دست دیگر خامه‌ کشی را انجام می‌دهید.

مطالعه  6 تکنیک تزیین کیک که باید بدانید

 

صفحه گردان کیک

صفحه گردان کیک

ایربراش قنادی

ایربراش قنادی یا فیکساتور دستگاهی است که ذرات رنگ را با فشار هوا به سطح مورد نظر شما می پاشد. این دستگاه که مانند یک اسپری رنگ عمل می کند، از اجزای مختلفی تشکیل شده است: مخزنی به عنوان جایگاه رنگ مایع مورد نظر داشته که با یک لوله به منبع خوای فشرده متصل است. این هوای فشرده هنگام فشار دادن دسته ی قلم بادی دستگاه، از آن خارج می شود و ذرات رنگ را به همراه خود بیرون می پاشد. بدین ترتیب شما می توانید با استفاده از آن یک رنگ آمیزی یکدست و منظم داشته باشید.

 

ایربراش قنادی

ایربراش قنادی.

 

ماسوره خامه زنی

ماسوره و قیف و سرپیچ سه جز از وسیله‌ای برای تزیین و پاشیدن خامه روی انواع کیک‌ها و دسر هاست. ماسوره جزئی است که اندازه و شماره مشخصی دارد و نوک آن در شماره‌های مختلف متفاوت است و هنگام بیرون آمدن خامه از داخل قیف اشکال متفاوت و متنوعی درست می‌کند. قیف می‌تواند پارچه‌ای یا پلاستیکی و یکبار مصرف باشد و یا می‌تواند مانند یک سرنگ بزرگ با پیستونی متحرک و باز شونده باشد. سرپیچ هم برای بستن و سوار کردن ماسوره روی قیف بکار می‌رود.

 

انواع ماسوره خامه زنی

انواع ماسوره خامه زنی

 

کاردک و پالت خامه کشی

صاف و یکدست شدن خامه بر روی کیک به کاردک بستگی دارد، یعنی اگر نباشد با هیچ وسیله دیگه ای نمی‌توانید سطح کیک را به خوبی صاف کنید. خیلی ها فکر میکنن که با قاشق یا لیسک میشود خامه کشی بر روی کیک را انجام داد اما حرفه ای ترین ها در قنادی هم از کاردک استفاده‌ میکنند، پس این ابزار مهم را برای خامه کشی تهیه کنید. کاردک های خامه کشی در دو نوع پلاستیکی و فلزی هستند و سایز های مختلفی دارند. علاوه بر خامه کشی برای تزیین کیک هم استفاده میشوند. پالت خامه این امکان را به شما میدهد تا سرعت عمل را بالا ببرید و ارتفاع کار در تمامی قسمت ها یکسان باشد. همچنین باعث میشود که لبه های کیک به زیبایی هرچه تمام باشد و حالت تیز لبه از بین نرود. پالت کیک در دو نوع در بازار موجود می باشد. پالت خم و پالت صاف که هر دو نوع قابل استفاده در خامه کشی کیک می باشد .

مطالعه  چگونه بهترین قالب کیک را بخریم؟

 

کاردک و پالت خامه کشی

کاردک و پالت خامه کشی

 

چاقو برش کیک

چاقو از جمله ابزارهایی است که انواع و اقسام گوناگونی دارد. بر حسب آنکه کاربردش چه باشد می‌توان هر کدام از آنها را تهیه و از آن استفاده بهینه کرد. چاقوی برش کیک چاقوی مخصوص برای برش دادن لایه های کیک هستش که می‌تونید به جای اره کیک بری از این چاقو مخصوص نیز میتونید استفاده کنید. شما برای برش لایه ای کیک به یک جفت چاقوی کوچیک و بزرگ اره نیاز دارید. باید دقت کنید که موقع برش، کیک سرد باشه. چاقوی برش دندانه اره ای داره و برای این کار مناسب است.

 

چاقو برش کیک

چاقو برش کیک

 

اره کیک

زمانی که شما می‌خواهید کیک را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و این کار را به‌صورتی انجام دهید که کیک ریز نشود، باید از اره کیک‌ بری استفاده کنید. برای برش کیک به‌صورت مساوی و بدون این‌که ریز شود، نمی‌توان از چاقو استفاده کرد. این اره به‌صورتی طراحی شده است که یک سیم از دو طرف به دسته آن متصل است. معمولا جنس آن از استیل است و هیچگونه پاره نمی‌شود. برروی دسته آن شماره‌ هایی نوشته شده که با تنظیم سیم، بتوانید ضخامت کیک را مشخص کنید.

 

اره کیک‌ بری

اره کیک‌ بری

 

نکات مهم خامه‌کشی کیک

زمانی که شما قصد دارید کیک خود را خامه‌کشی کنید، ابتدا باید کیک که درست می‌کنید پایه‌ای اسفنجی اما محکم و مقاوم داشته باشد.سپس برای خامه‌ کشی و درست‌کردن آن، باید به کیک استراحت دهید تا خنک شود. این زمان استراحت برای خنک‌  شدن به این دلیل است که اگر شما کیک گرم را برش بزنید، ریز شده و حالت بدی را به خود می‌گیرد. پس از این‌ که کیک خنک شد، باید خامه خود را آماده کنید. می‌توانید از لوازم قنادی خامه زده‌ نشده را تهیه کنید و با همزن آن را هم بزنید تا درست شود. اگر می‌خواهید به خامه خود رنگ اضافه کنید، بهتر است همان ابتدای کار این کار را انجام دهید.

مطالعه  صفر تا صد پیمانه های اندازه گیری

اگر شما طرز درست‌کردن خامه با سفیده تخم‌مرغ را به یاد دارید، می‌توانید از این روش هم استفاده کنید. اما نکته قابل توجهی که وجود دارد، این است که چون تخم مرغ بوی زخم می‌دهد باید برای خامه، از وانیل و یا دیگر عصاره‌های طعم‌دهنده استفاده کنید که بوی خوب بر خامه قالب شود. از موارد مهم برای خامه‌کشی کیک این است که در بین ابزار خامه‌کشی روی کیک، وسایلی که بیشتر موردنیاز است را تهیه کنید.

برای خامه‌ کشی کیک پس از خامه‌ گذاری و فیلینگ لایه‌های وسط، ابتدا باید یک لایه نازک از خامه را روی دیواره‌های کیک قرار دهید و با یکی از ابزارهای خامه‌ کشی به نام کاردک، خامه را پخش کنید. این کار را باید در یک جهت انجام شود و در غیر این‌صورت، در بین خامه، حباب‌ هایی ایجاد می‌شود که کار را تمیز نشان نمی‌دهد. پس از این مرحله باید چند ساعت کیک را استراحت دهید تا برای خامه‌ کشی اصلی آماده باشد.

سخن پایانی

اکنون که با ابزار خامه کشی کیک آشنا شدید میتوانید راه های آسون تر و پیشرفته تری را برای تزیین کیک یاد بگیرید. شاید برای اولین بار کیکتان خیلی صاف و تمیز نشود اما مطمئن باشید با هر بار تمرین هر روز بهتر از قبل میشوید. امیدوارم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. تمامی ابزار های ذکر شده و مورد نیاز شما در فروشگاه آنلاین بهگز موجود می باشد می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین بهگز آن را تهیه نمایید. لازم به ذکر است که می توانید از آخرین اخبار جدید ترین محصولات قنادی در اینستاگرام بهگز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهار =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.