تاریخچه پیدایش خمیر فوندانت چیست؟

تزئینات در صنعت آشپزی بسیار حائز اهمیت است و این مسئله در خصوص کیک و شیرینی ها بسیار با اهمیت تر هم می شود. یکی از مواردی که در تزئینات شیرینی و کیک ها مورد استفاده قرار می گیرد، فوندانت است. همه ی ما با دیدن کیکی با تزئین فوندانت شگفت زده می شویم و باور خوراکی بودن این کیک زیبا برایمان کمی مشکل است. اما آیا تا به حال فکر کرده اید تاریخچه پیدایش فوندانت چیست و چگونه فوندانت در طول سال ها محبوبیت پیدا کرد؟ در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و مفیدی درباره تاریخچه فوندانت و همچنین نکات مهم در رابطه با فوندانت، را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.تا انتهای مطلب همراه فروشگاه اینترنتی بهگز باشید.

 

آشنایی با تاریخچه فوندانت

تاریخچه پیدایش فوندانت

 

تاریخچه فوندانت

تاریخچه فوندانت به قرن شانزدهم باز می‌گردد. نام فوندانت از کلمه فرانسوی ” fonder ” گرفته شده‌ که معنای لغوی آن  “ذوب شدن” است. اما تصور نکنید که به معنای لغوی کلمه در دستان شما ذوب می‌شود بلکه به معنای ذوب شدن این ماده خوشمزه در دهان شماست. در طول دهه 1800 فوندانت عمدتاً آب نباتی بود که با مخلوط شدن گلاب، شکر، سفیده تخم مرغ، آب لیمو و خمیر صمغ توسط دست درست می‌شد. در دهه 1800 فوندانت ها رنگی و طعم دار بودند و تکه تکه و به تنهایی خورده می‌شدند. جالب است بدانید بانوان خانواده‌های آراسته در سراسر اروپا و ایالات‌ متحده آمریکا به تهیه و سرو آن‌ها با چای علاقه داشتند. در انگلستان و اروپا فوندانت را خمیر شکر می نامیدند. همچنین هنگامی که در دهه 1940 و 50 در استرالیا رواج یافت، به آن خمیر شکر نیز میگفتند.

مطالعه  طرز تهیه کیک تولد استقلال کیک پسرانه

برخلاف فوندانت های جدید ، فوندانت های اولیه به صورت سرد شده با کیک ها آمیخته نمی شدند و همان طور که فوندانت گرم بود به شکل قالب برای کیک فوندانت در می آمدند، زیرا فوندانت های سرد شده سفت و محکم می شدند و تغییر شکل دادن آنها بسیار دشوار بود ، همزمان طعم دهنده های اولیه و شکر و شکلات و اسید سیتریک و…. به آن اضافه می شده است که این روش باعث ایجاد طعم جالب در کیک فوندانت نمی گردید که بعضی از قنادها و نانواها نیز با مشت و مال دادن خمیر طعم شکر و شیرنی فوندانت را بهبود می دادند.از اواسط 1950 روش کار فرق پیدا کرد و به جای اینکه کیک را داخل فوندانت گرم فرو ببرند ،قنادها تا زمانیکه کرم فوندانت به رنگ کرمی در بیاید و ثبات پیدا کند ،با آن کار می کنند و بعد اجازه می دهند آرام آرام سرد شود و سپس آنها را به صورت ورقه های صاف در می آورند و برای تزئین کیک فوندانت استفاده می کنند.

 


بیشتر بدانید: همه چیز درباره خمیر فوندانت


 

چگونه فوندانت در طول سال ها محبوبیت پیدا کرد؟

در طول زمان، فوندانت در طعم و مزه و استفاده در مناسبت های مختلف به لطف نبوغ قنادان که با فوندانت کار می کردند تا به طعم، رنگ و قوام خوبی دست پیدا کنند، تکامل یافته است. بسیاری آن را دوست دارند و به همین دلیل برای تزئین کیک مورد تقاضا قرار گرفت. در گذشته فوندانت در کیک های عروسی تنها به دلیل تطبیق پذیری آن در ساخت طرح های پیچیده و سبک مناسب برای کیک عروسی استفاده می شد، اما از آنجایی که در طول سال ها مورد توجه بسیاری قرار گرفت، اکنون در سایر کیک ها و همچنین کیک تولد محبوبیت پیدا کرده است. موادهای اولیه تزیین کیک راه درازی را برای رسیدن به موفقیتی که اکنون در تزیین کیک دارا هستند را طی کرده‌اند. محبوبیت آن ها در طول سال‌ها نشان می‌دهد که چگونه ما به عنوان مصرف کنندگان انتخاب کرده‌ایم که از هر کیک برای هر موقعیتی که داریم استفاده کنیم. دانستن حقایق در مورد فوندانت باعث می شود با کیک فوندانتی که از قنادی ها خریده یا سفارش داده ایم نا آشنا نخواهیم بود.

مطالعه  تهیه و ساخت آرد برنج گلوتینوس در خانه

 

آشنایی با تاریخچه فوندانت

کیک فوندانت عروسی

 

نکات مهم در رابطه با فوندانت

  • فوندانت ها بر پایه شکر ساخته می شوند. بنابراین توصیه می شود افراد مبتلا به دیابت و مرض های قندی در مصرف آن
  • زیاده روی نکنند. البته فوندانت ها هم معمولا به مقدار زیادی در تزئین کیک ها به کار نمی روند و از این نظر، لازم نیست نگران باشید.
  • این ماده بمب انرژی است. به همین دلیل معمولا بر روی کیک های رژیمی استفاده نمی شود.
  • از نوع مایع این محصول به علت غلظت آن می تواند به عنوان چسب های طبیعی هم استفاده کرد. در هر حال، فوندانت ماده ای بسیار کاربردی و مشهور است و پیش بینی که رشد استفاده از آن همچنان با روند صعودی رو به رو باشد. اگر شما هم در این حوزه فعالیت دارید، حتما استفاده آن را بر روی کیک های خود فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یازده =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.