نان یکی از مهم ترین غلاتی است که روزانه آن را هر خانوار مصرف می کند و مورد خریداری روزانه ی مردم خواهد بود. امروزه بسیاری افراد روی کیفیت نان حساس هستند و برایشان موضوع سلامتی یک امر مهم و ضروری است. برای همین نانو ها و شیرینی پزها، موادی را به عنوان بهبود دهنده نان و شیرینی به آن اضافه می کنند تا هم باعث بالارفتن کیفیت نان و شیرینی شود و هم از طول عمر و ماندگاری آن ها حفاظت کنند. با ما همراه باشید تا نکات بیشتری را در مورد بهبود دهنده نان و شیرینی باهم بررسی نماییم.
شما می توانید انواع بهبود دهنده های شیرینی و نان و انواع وسایلی که برای تهیه کیک و نان به آن نیاز دارید از فروشگاه آنلاین بهگز که یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین فروش وسایل قنادی می باشد، تهیه کنید و در کمترین زمان درب منزل تحویل گیرید.

 

بهبود دهنده نان و شیرینی چیست؟

بهبود دهنده نان و شیرینی یک نوع پودر شیمیایی است که در جهت بالا بردن کیفیت و ماندگاری نان و شیرینی به آن ها اضافه می گردد. این مواد به منظور افزایش حجم خمیرها و بالا بردن کیفیت بافت آرد اضافه خواهند شد و لطافت، ماندگاری و تازگی نان و شیرینی را افزایش خواهند داد. در گذشته ها از روغن به عنوان یک بهبود دهنده مهم برای نان ها استفاده می شد اما رفته رفته پودرهای شیمیایی با کاربردهایی بهتر جای آن را گرفتند. همچنین این بهبود دهنده ها باعث می شدند تا در مرحله تخمیر از حجم نان کاسته نشود و نان همان حجم قبلی خود را داشته باشد.

استفاده از بهبود دهنده نان و شیرینی

استفاده از بهبود دهنده نان و شیرینی

بهبود دهنده نان و شیرینی چگونه عمل می کنند؟

بهبود دهنده ها روش عملکردی ویژه دارند و با ساختاری که در خود دارند می توانند گلوتن را فعال کنند. این موضوع کمک می کند تا گاز بیشتری تولید شود و همین مورد سبب خواهد شد تا سرعت ورز دادن و تخمیر پیدا کردن خمیر بیشتر شود که به طور مستقیم می تواند بر روی بالا رفتن کیفیت خمیر تاثیرگذار باشد.

مطالعه  تفاوت ایزی تست و ایزی روگن

 

انواع بهبود دهنده نان و شیرینی

معمولا در فرآیند تولید نان از اسید اسکوربیک استفاده می شود که این بهبود دهنده در نان سبب می شود تا گاز هر چه بهتر احتباس پیدا کند و بر روی گلوتن موجود، اثرگذار باشد. اسید اسکوربیک می تواند وجود گاز در خمیر را بیشتر کند و باعث خواهد شد تا تخلخل بیشتری در نان ها وجود داشته باشد. این تخلخل یک حس لطافت و تازگی را به نان می دهد و خریدار حس بسیار بهتری از تازگی نان خواهد داشت.

بهبود دهنده های کیک نیز همانند نان سبب می شوند تا برخی پارامتر های کیفیتی در کیک و شیرینی افزایش پیدا کند. از جمله بهبود دهنده هایی که در کیک و شیرینی استفاده می شود می توان به بهامولسیفایر و واتراکتیویته اشاره داشت. یکی از بهبود دهنده هایی که اسم آن را به احتمال زیاد در زمان تهیه کیک شنیده اید یا از آن استفاده کرده اید، بکینگ پودر می باشد. این بهبود دهنده می تواند باعث شود تا میزان تردی کیک بیشتر شود و پف بیشتری داشته باشد.

بهبود دهنده ها

بهبود دهنده ها

اگر در رابطه با خرید عمده لوازم قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

شرایط نگهداری بهبود دهنده ها

باید بدانید که بهبود دهنده ها دارای تاریخ انقضا نیز هستند و می توانند خراب شوند. معمولا روی بسته بندی آن ها بین 9 تا 18 ماه را برای انقضا در نظر گرفته اند اما طبق تجربه باید عرض نماییم که اگر این مواد را در محیط مرطوب قرار ندهید، می توان تا چندین سال بدون هیچ خرابی آن ها را نگهداری کرد.

مطالعه  ترفندهای تزیین شیرینی عید نوروز

باید بهبود دهنده ها در فضایی خشک و خنگ نگهداری شوند و هر گونه رطوبت به صورت مستقیم در عمر و ماندگاری آن ها اثر مخرب خواهد داشت. اگر قصد دارید که آن ها را به خوبی حفظ کنید می توانید یخچال را به عنوان محیطی برای نگهداری بهبود دهنده انتخاب کنید به شرطی که آن ها را در ظرفی سر بسته قرار دهید تا یک محیط خشک و خنک داشته باشند. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول در مورد بهبود دهنده نان و شیرینی

  • بهبود دهنده نان و شیرینی چیست؟ برخی مواد شیمیایی که فواید زیادی برای بالا بردن کیفیت نان و شیرینی دارند و بدون داشتن ضرری می توانند حس تازگی و ماندگاری بالا در نان، کیک و شیرینی ایجاد نمایند.
  • تاثیر استفاده از بهبود دهنده در نان و شیرینی چیست؟ باعث می شود تا کیفیت آن ها بالا رود و ماندگاری نان و شیرینی نیز افزایش یابد. همچنین باعث افزایش حجم نان، کیک و شیرینی خواهد شد.
  • بهبود دهنده نان و شیرینی چگونه عمل می کند؟ این مواد با خواص ویژه ای که دارند می توانند گلوتن آزاد کنند و این موضوع سبب می شود تا گاز بیشتری ایجاد شود و تخلخل در نان ها و پف در کیک و شیرینی و تازگی در آن ها را به وجود خواهند آورد.
  • آیا بهبود دهنده ها تاریخ انقضا دارند؟ بله بهبود دهنده ها نیز تا حدود 9 تا 18 ماه تاریخ انقضا دارند اما می توان با نگهداری درست، عمر آن ها را تا چندین سال افزایش داد.
مطالعه  بررسی اشتباهات پخت کيک خانگي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.