کیک مهم ترین بخش یک تولد است. اما شاید شما هم از قیمت‌های بالای کیک‌های قنادی، خامه زیاد آن‌ها، مزه تکراری کیک‌ها و.. خسته شده اید. پس بهتر است خودتان دست بکار شوید و یک کیک تولد خانگی ساده و خوشمزه درست کنید. اگر ابزار شیرینی پزی و کیک پزی برای درست کردن کیک تولد را ندارید یا حتی مهارتی برای تزئینات کیک و دسر ندارید. نگران نباشید در این مقاله قصد داریم با ساده ترین و سریع ترین روش دستور پخت کیک تولد خانگی را آموزش دهیم. تا انتهای مقاله از بخش از دستور پخت کیک و شیرینی فروشگاه لوازم قنادی بهگز همراه ما باشید.

ساده ترین آموزش پخت کیک تولد

ساده ترین آموزش پخت کیک تولد

مواد لازم جهت تهیه کیک تولد در خانه

  • کره: ا پیمانه
  • شکر: 2 پیمانه
  • تخم مرغ: 4عدد
  • آرد: 3 پیمانه
  • شیر: 1 پیمانه
  • وانیل: 1 قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر: 3 قاشق چای خوری
  • نمک: به مقدار لازم

دستور تهیه کیک تولد ساده و خوشمزه

دستور تهیه کیک

دستور تهیه کیک

قبل از دست بکار شدن لازم است برای درست کردن کیک، نکات طلایی پخت کیک های اسفنجی را بخوانید. چرا که کیک اسفنجی و پف کرده یکی از نکات لازم برای خوشمزه شدن کیک تولد است. مراحل آماده‌سازی و طرز تهیه کیک تولد خانگی پیچیدگی خاصی ندارد. قبل از هر چیز دمای فر را روی 175 درجه قرار دهید تا خوب گرم شود. سپس قالب‌ها را آماده کنید.

برای آماده کردن قالب می‌توانید کف قالب را با آردپاشی و روغن چرب کنید تا کیک به آن نچسبد. البته گزینه دیگر برای جلوگیری از چسبیدن کیک به دیواره‌های قالب، استفاده از کاغذ روغنی است. شما می‌توانید قالب را روی کاغذ روغنی قرار دهید و اطراف آن را با مداد روی کاغذ بکشید و برش دهید، حالا که کاغذ روغنی دقیقا اندازه قالب شده، آن را کف قالب پهن کنید. در این دستور تهیه کیک، یک عدد از قالب های مختلف مانند قالب کیک گالوانیزه موج یا قالب های کمربندی را انتخاب کنید. توجه کنید قالب گرد با قطر 20 سانتی‌متر کافی است.

در شروع مراحل اجازه دهید مواد اولیه به دمای اتاق برسند. سپس شکر و کره را با هم ترکیب می‌کنیم تا ترکیبی نرم و یکدست ایجاد شود. زرده‌های تخم‌مرغ را یکی‌ یکی اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه‌کردن هم‌زدن را ادامه دهید. در ظرف دیگری بکینگ‌پودر، نمک و آرد را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را چندین بار الک کنید تا کیک در داخل فر به خوبی پف کند.

مطالعه  آموزش طرز تهیه نان باگت خانگی

بعد از الک کردن آرد آن را با مواد قبلی به آرامی ترکیب می‌کنیم و کم کم شیر را به آن اضافه می‌کنیم تا مخلوط یکنواختی بدست بیاید. سپس مخلوط حاصل را مدام هم بزنید تا یکنواخت شود. اما حواستان باشد زیاده‌روی نکنید، چون باعث می‌شود خاصیت بکینگ‌پودر از بین برود. در مرحله بعد سفیده‌های تخم‌مرغ را با هم‌زن به اندازه‌ای می‌زنیم که پف کند و سپس به کل مخلوط اضافه کرده و در یک جهت به آرامی هم می‌زنیم.

در این مرحله در قالبی که از قبل چرب کرده یا کف آن را کاغذ روغنی گذاشتید، مایه کیک را در قالب می‌ریزیم. قالب را به مدت 15 تا 20 دقیقه با حرارت 175 درجه سانتی‌گراد (یا 347 درجه فارنهایت) در طبقه وسط فر قرار دهید. برای اینکه پف کیک از بین نرود، در حین پخت به هیچ وجه در فر را باز نکنید. پس از 20 دقیقه یک چنگال در کیک فرو کنید اگر چیزی به کیک نچسبد یعنی کیک پخته است.

 

جهت خرید لوازم قنادی شما میتوانید سفارش خود را در فروشگاه بهگز ثبت و با همکاران ما در این بخش بصورت آنلاین در ارتباط باشید. تا شما را در امر خریدی بهتر یاری رسانند امید است که تجربه خرید خوبی را برایتان به ارمغان بیاوریم. همچنین اگر در رابطه با خرید خود سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم.

تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

 

 پخت کیک

پخت کیک

نکاتی برای تهیه کیک

  • اگر دمای فر بیش از 175 درجه باشد، باعث می‌شود کیک بسوزد. اگر هم کمتر باشد، کیک پف نمی‌کند.
  • توجه کنید که اندازۀ مواد کم و زیاد نشود. چون در غیر اینصورت کیک خوب از آب در نمی‌آید.
  • اگر می‌خواهید رنگ کیک روشن باشد، باید قالب براق و روشن استفاده کنید. چون قالب تیره، گرمای بیشتری جذب کرده و باعث تیره شدن رنگ کیک می‌شود.
  • در مراحل آخر پخت کیک، یک خلال دندان داخل کیک فرو کرده و خارج کنید. اگر مواد کیک به خلال بچسبد، یعنی کیک هنوز نپخته. اما اگر تمیز باشد، کیک شما آماده است.
مطالعه  طرز تهیه کیک مرغ مجلسی برای تولد و دورهمی ها

مواد و ابزار لازم جهت تزیین کیک

تزیین کیک تولد

تزیین کیک تولد

مراحل تزیین کیک تولد خانگی

  1. آخرین مرحله مربوط به روکش کیک است که مواد موردنیاز آن را در بالا عنوان کرده‌ایم. یرای تهیه خامه قنادی کیک تولد پیشنهاد بهگز مراجعه به مقاله ی ساده‌ترین طرز تهیه خامه قنادی در خانه است. ابتدا بعد از آماده شدن کیک و خنک شدن، آن را به 2 یا 3 لایه تقسیم کنید. روی هر لایه را با براش یا فرچه، به وسیله‌ی شیر، شیرکاکائو، قهوه، شربت‌های میوه‌ای و غیره خیس و مرطوب کنید.
  2. خامه‌ی فرم گرفته را داخل قیف بدون ماسوره یا با سر ماسوره ساده قرار دهید. دقت کنید که قیف را با خامه پرنکنید چون زمانی که قیف پر از خامه را در دست بگیرید گرمای دست باعث آب شدن خامه میشود. قیف را تا نیمه پرکنید و قسمت خالیه قیف را بپیچانید و جمع کنید. در این مرحله به وسیله‌ی قیف، مقداری خامه روی هر لایه بگذارید و پخش کنید. اینکار را میتوانید با پالت خامه کشی هم انجام دهید.  سپس موز و گردو به مقدار لازم را روی لایه پخش کنید.حالا مقدار کمی خامه روی آن گذاشته و پخش کنید.
  3. لایه های بعدی را به همین ترتیب روی لایه اول قرار دهید و فیلینگ گذاری کنید. دقت کنید که بعد از گذاشتن هر لایه با دست کیک را فشار دهید تا لایه‌ها کاملا روی هم فیکس شوند و بچسبند. انقدر این کار را تکرار کنید تا به وزن و سایز دلخواه برسید و لایه‌های کیک تمام شود و لایه‌های کیک صاف و یکدست روی هم قرار بگیرند. قسمت آخر و لایه رویی باید کیک باشد. زمان گذاشتن لایه آخر کیک همیشه فراموش نکنید که لایه آخر کیک باید حتما برعکس روی کیک گذاشته شود.
  4. بعد از اینکه کار فیلینگ کیک تمام شد و لایه‌های کیک روی هم قرار گرفتند، باید تمام سطح و اطراف کیک را آستر کشی کنید. یعنی یک لایه خیلی نازک از خامه را دور تا دور کیک بزنید. اینکار باعث می‌شود که پرزها و خرده‌های کیک در مرحله خامه‌کشی اصلی برایتان مشکلی ایجاد نکند و وارد خامه نشود. فقط کمی خامه به دیواره‌ها بکشید و به خوبی توسط پالت یا کاردک صاف کنید تا درنهایت کیک به شکل زیر دربیاید. کیک را بهتر است بعد از آسترکشی برای مدت یک شب و حداقل برای دو تا سه ساعت در یخچال نگهداری کنید.بعد از این مدت نوبت به خامه کشی نهایی می‌رسد.
  5. از پایین کیک شروع کنید به خامه کشی با قیف. به این صورت که خامه را با فشار دست و توسط قیف دور تا دور کیک پایپ کنید. در این مرحله نوبت به صاف کردن می‌رسد. قسمت‌های کم خامه را دوباره خامه‌کشی کنید و پر کنید و در نهایت کیک خامه کشی شده شما برای تزئین آماده است و بهتر است بعد از خامه کشی و تا زمان تزیین نهایی در یخچال نگهداری کنید. برای تزیین کیک میتوانید از شکلات‌های آماده، بیسکوئیت، ترافل‌های رنگی، انواع تاپر تزیین کیک و غیره استفاده کنید. اگر دوست دارید بدانید تزیین کیک تولد بدون خامه چگونه است به مقاله تزیین کیک تولد دخترانه بدون خامه مراجعه کنید.
مطالعه  طرز تهیه رول دارچینی با فراستینگ پنیر خامه ای

سخن پایانی

از اینکه تا پایان مطلب همراه فروشگاه بهگز بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. فروشگاه بهگز ارائه دهنده بهترین محصولات لوازم قنادی میباشد که محصولات خود را در بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است. تمامی ابزار های ذکر شده و مورد نیاز شما در فروشگاه آنلاین بهگز موجود می باشد می توانید با مراجعه به فروشگاه بهگز آن را تهیه نمایید. لازم به ذکر است که می توانید از آخرین اخبار جدید ترین محصولات قنادی در اینستاگرام بهگز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.