شیرینی خانگی به علت استفاده از مواد با کیفیت و سالم و از نظر اقتصادی کم هزینه بوده به همین دلیل دارای طرفداران زیادی دارد. اما ممکنه با تلاش و علاقه زیاد در این هنر، کیک های ما ظاهر زیبایی نداشته باشد. شیرینی پزی همچون هنر های دیگر ریزه کاری هایی دارد که با رعایت این اصول نتیجه ای بی نظیر خواهید داشت. در این مقاله بهگز برای شما ترفندهای کیک پزی را شرح می دهد تا بتوانید بهترین و خوشمزه ترین کیک را داشته باشید. تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید.

بهترین ترفند کیک پزی

ترفند پخت کیک خونگی

ترفند پخت کیک خونگی

انتخاب دستور مناسب

فراموش نکنید یکی از موارد مهم در پخت شیرینی دستور تهیه آن است. بسیاری از وب سایت ها دستورهایی برای پخت قرار می دهند، که بیشتر برای جذب کاربران است، اما ممکن است دستورها متفاوت باشد یا با دستور اصلی مطابقت نداشته باشد در نتیحه با هر دستور پختی که در اینترنت پیدا می کنید، نمی توانید یک کیک خوب درست کنید. پس انتخاب یک دستور پخت مناسب یکی از مهم ترین فاکتورهاست.

فر را گرم کنید

یکی از عواملی که باعث می شود کیک به خوبی پف کند، گرمای فر است. توصیه می شود همیشه 10 الی 15 دقیقه قبل از اینکه قالب را در فر قرار دهید، آن را روشن کنید تا به اندازه کافی گرم شود و پف کیک نخوابد. گرم کردن فر به روند پخت نیز کمک می کند. لازم به ذکر است که فقط دمای فر در پف کردن کیک تاثیر ندارد بلکه عواملی دیگری نیز در این امر تاثیر گذار است.

اندازه ها دقیق مواد

توجه داشته باشید که اندازه مواد مورد استفاده برای پخت کیک عالی خیلی موثر است. سعی کنید از دستورهایی که توسط آشپز حرفه ای ارائه شده استفاده نمایید. استفاده از ابزار های دقیق اندازه گیری مانند پیمانه های اندازه گیری و ترازو به شما در استفاده اندازه دقیق کمک می کند.

نکات پخت کیک

نکات پخت کیک

آرد مناسب

یکی از معروف ترین مواد برای پخت کیک، آرد است، که شامل از آسیاب گندم تهیه می گردد و 5 تا 7 درصد پروتئین را دارد. در این نوع آرد میزان کمی گلوتن موجود است، که به راحتی برای تهیه خمیر مورد استفاده قرار می گیرد. آرد گندم در طی فرآیندی سفید می شود که با جذب رطوبت باعث شکل گیری و ساختار کیک می گردد. آرد کیک چون با مقدار زیادی کره و شکر مخلوط می شود بافت نرمی دارد.

مطالعه  دانستنی های روغن قنادی در شیرینی پزی

البته اگر خیلی اهل شیرینی پزی هستید پیشنهاد می شود، از آرد همه منظوره استفاده کنید. آرد همه منظوره همان طور که از اسمش مشخص است برای کیک و شیرینی مناسب است و شامل 7 تا 12 درصد پروتئین است. حتما توجه کنید آرد کیک را 3 تا 4 مرحله الک کنید، تا هوا در آن گرفته شود و باعث گردد کیک به خوبی پف کند. بکینگ پودر را با آرد مخلوط کرده و الک کنید و بعد از اضافه کردن آن ها، مواد تهیه شده را زیاد هم نزنید. بهتر است بکینگ پودر را در یخچال نگه داری کنید تا خاصیت خود را از دست ندهد.

هم زدن بیش از حد

هم زدن بیش از حد باعث می شود کیک پف نکند. هم زدن تا زمانی که مواد کیک با هم مخلوط شدند باید انجام شود. پس دقت کنید که نمی توانید با هم زن برقی هر چقدر که دوست داشتید هم بزنید. البته به یاد داشته باشید که مواد را در یک جهت هم بزنید تا پف کیک گرفته نشود.

برای خوب پف کردن سفیده مواد را در یک جهت هم بزنید. سفیده باید تا زمانی همزده شود که به صورت خامه ای در بیاید ولی اگر مایه کیک را بیش از حد هم بزنید باعث خشک شدن کیک و شیرینی شما می شود. لازم به ذکر است که در زمان استفاده از همزن دستی بهتر است کمی آرد یا چند قطره آبلیمو به سفیده اضافه کنید تا زود تر سفت شود.

دمای مناسب کیک

کره (روغن) و تخم مرغ از مواد اصلی پخت کیک به شمار می روند، در تمامی دستورهای پخت کیک و شیرینی این مواد دیده می شود و تاکید دارند که این مواد را قبل از اضافه کردن به مخلوط به دمای محیط برسانید. در غیر این صورت باعث می شود کیک شما پف نکند و یا بریده بریده شود.

مطالعه  ترفندهای تزیین شیرینی عید نوروز

بسته بودن در فر

اصولا طبقه وسط فر مناسب ترین محل برای قرار گیری قالب کیک است چون باعث می شود کیک نسوزد و خوب پف کند. توجه کنید تا انتهای زمان پخت در فر را باز نکنید، زیرا باز کردن در و ورود هوای سرد داخل کیک باعث جلوگیری از پف کیک می شود.

خنک شدن کیک

یکی از مهم ترین مواردی که باعث خرد شدن کیک می شود، گرم بودن و خنک نشدن آن است. اگر بخواهید بلافاصله بعد از پخت کیک آن را از قالب خارج کنید ممکن است کیک شما خراب یا خرد شود. توصیه می شود برای جلوگیری از خرد شدگی کیک حتما قالب را چند دقیقه در هوای آزاد قرار دهید تا خنک شود و سپس کیک را از قالب خارج کنید.

تزئین کیک خانگی

تزئین کیک خانگی

ترفند های جالب برای تزئین و پخت کیک

  • بهترین روش تزئین ذوب شکلات، روشن بن ماری یعنی حرارت غیر مستقیم بخار آب است.
  • برای آن که کشمش و گردو در همه جای کیک پخش شود و همه به ته کیک نرود، آن ها را قبل از اضافه کردن به مواد در کمی آرد بغلتانید.
  • اگر کیک شما سوخت اجازه دهید، کاملا سرد شود و سپس قسمت های سوخته را با چاقو بتراشید و روی آن را با پودر قند و دارچین، خامه یا مربا تزئین کنید.
  • اگر طعم شوری همراه با شیرینی مد نظران است، افزودن سر قاشق چایخوری نمکه به مایه کیک علاوه بر طعم عالی باعث ماندگاری کیک هم می شود.
  • ترتیب مخلوط کردن مواد با یک دیگر را فراموش نکنید.
  • قالب را خیلی پرنکنید، مواد را باید به طوری در قالب بریزید که یک سوم ظرف خالی باشد. از کره نرم اما ذوب نشد برای چرب کردن کف و دیواره قالب استفاده کنید.
  • همزمان از پودر کاکائو و هل استفاده نکنید.
  • تخم مرغ مورد استفاده باید حداقل 60 گرم باشد.
  • شیرینی خشک را حتما داخل ظرف در دار و بین کاغذ روغنی قرار دهید.
مطالعه  کره مناسب برای قنادی ها

پخت کیک و شیرینی علاوه بر علاقه نیازمند حوصله می باشد. اگر شما از مواد درست، دستور پخت مناسب استفاده نمایید می توانید بهترین کیک را بپزید. بهگز در این مقاله چند تکنیک برای پخت کیک مطرح کرد تا بتواند به شما در این مرحله کمک نماید. برای خرید و دریافت آگاهی از آخرین محصولات ارائه شده در سایت بهگز می توانید ما را در شبکه اجتماعی دنبال نمایید. در صورت هرگونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.