طرز تهیه بستنی زمستونی چگونه است؟ با چه موادی می‌توان این بستنی فوق العاده را تهیه کرد؟ وقتی صحبت از بستنی زمستانی می‌شود، ممکن است خاطرات نوستالژیک شما زنده شوند. این بستنی در روزهای سرد زمستان جای بستنی‌های سرد را می‌گیرد و با طعم خوش و مزه بی نظیر خود محبوبیت زیادی دارد. اگر شما نیز جزو طرفداران پر و پا قرص بستنی زمستانی هستید، می‌توانید با تهیه مواد تشکیل دهنده این بستنی در خانه آن را تهیه کنید. ما در سایت بهگز طرز تهیه این نوع از بستنی را برایتان شرح خواهیم داد.

بستنی زمستونی

بستنی زمستونی

بستنی زمستانی چه فوایدی دارد؟

بستنی زمستانی مزایای زیادی را برای انسان به ارمغان می‌آورد. پایه اصلی تهیه این نوع از بستنی شیر است. همان طور که همه ما می‌دانیم، شیر نیز منبع اصلی ویتامین و مواد معدنی است که به رشد شما کمک می‌کند‌. بنابراین اگر فرزندی دارید که شیر را دوست ندارد، می‌توانید با استفاده از بستنی به رشد بهتر فرزند خود کمک کنید. البته توجه داشته باشید که این نوع از بستنی شیر ندارد اما می‌تواند خواص زیادی برای بدن داشته باشد.

بستنی در کل باعث می‌شود که روند پوکی استخوان در بدن یک فرد کندتر شود و سلامت بدن را تضمین کند. در ضمن، بستنی به هضم بهتر غذاها و جلوگیری از آنفولانزا و سرما خوردگی و … نیز کمک شایانی می‌کند. بنابراین علاقمندان بستنی در زمستان با اطلاع از طرز تهیه بستنی زمستونی در تلاش هستند که از فواید بستنی استفاده کنند‌.

طرز تهیه بستنی خوش طعم زمستانی

حال می‌خواهیم با هم بررسی کنیم که طرز تهیه بستنی زمستونی چگونه است؟! در ابتدا شما باید مواد مورد نیاز را تهیه کنید. مواد لازم برای تهیه بستنی خوش طعم زمستونی عبارتند از:

مطالعه  بهبود دهنده نان و شیرینی
مواد اولیه تهیه بستنی زمستونی
  • پودر قند: نصف لیوان
  • سفیده تخم مرغ: دو عدد
  • وانیل: نصف قاشق جای خوری
  • آبلیمو: نصف قاشق چای خوری
  • پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذا خوری
  •  شکلات: ۱۰۰ گرم
  • نان میکادو: ۲ ورق
مراحل تهیه بستنی زمستونی

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه بستنی زمستونی ابتدا باید یک کاسه مناسب تهیه کنید. تخم مرغ‌ها را می‌شکنیم و سفیده و زرده آن را از هم جدا می‌کنیم. حال سفیده را درون کاسه می‌ریزیم و با دور تند همزن برقی آن را هم می‌زنیم تا جایی سفیده تخم مرغ را هم می‌زنیم که سفیده کاملا فرم بگیرد. سفیده باید طوری هم خورده باشد که اگر کاسه را برگرداندید، بیرون نریزد.

مرحله دوم:

در مرحله دوم سرکه یا آبلیمو را با وانیل به کاسه سفیده تخم مرغ فرم گرفته اضافه کنید. حال این مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید تا یک ماده یکدست داشته باشید.

مرحله سوم:

در ادامه پودر قند را الک کنید و در یک کاسه جداگانه بریزید. حال آن را درون مواد ترکیب شده بریزید و به مدت ۱ دقیقه با همزن هم بزنید. پس از این که مواد با هم ترکیب شدند، پودر ژلاتین را آرام آرام اضافه کنید و سپس گلاب را در کاسه بریزید.

مرحله چهارم:

در این مرحله از طرز تهیه بستنی زمستونی باید مواد را روی حرارت غیر مستقیم بگذاریم. حرارت غیر مستقیم سبب می‌شود که مواد بنماری شوند و فرم بگیرند. بنابراین ترکیب به دست آمده را روی بخار کتری قرار می‌دهیم. سپس با همزن و دور کند آن ۱۰ تا ۱۲ دقیقه این مواد را هم می‌زنیم.

مطالعه  راهنمای خرید انواع آرد شیرینی پزی

مرحله پنجم:

در این مرحله باید به سراغ نان بستنی برویم. نان میکادو که از قبل تهیه شده است را روی جسمی گرد قرار داده و برش می‌زنیم. بهتر است قطر نان ۴ تا ۵ سانتی متر باشد. سپس این نان را کنار می‌گذاریم.

مرحله ششم:

در این مرحله شکلات را با روش بنماری روی حرارت بخار کتری قرار می‌دهیم تا ذوب شود. سپس نان میکادو را با شکلات آب شده تزیین می‌کنیم. یعنی نان را به شکلات می‌چسبانیم. این مرحله باید به سرعت انجام شود چرا که سفیده تخم مرغ با قرار گرفتن در محیط شل می‌شود. در ادامه سفید تخم مرغ و در کل ترکیب به دست آمده را با استفاده از قیف روی نان‌های بستنی بریزید.

مرحله هفتم:

در این مرحله کار شما تقریبا به پایان رسیده است. بستنی را یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس شکلات آب شده را روی بستنی بریزید و آن را تزیین کنید. سپس بستنی را در یخچال بگذارید. پس از سفت شدن شکلات بستنی آماده سرو است.

طرز تهیه بستنی زمستونی

طرز تهیه بستنی زمستونی

اگر در رابطه با خرید عمده لوازم قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376
چند نکته در طرز تهیه بستنی زمستونی خانگی

اگر شما نیز می‌خواهید با هزینه‌های کم خودتان بستنی زمستونی تهیه کنید، پس باید به نکات زیر در طرز تهیه بستنی زمستونی توجه یا باشید:

  • با توجه به ذائقه خود و اطرافیانتان می‌توانید میزان پودر قند استفاده شده در بستنی را تغییر دهید.
  • اگر نتوانستید نان میکادو تهیه کنید یا این نوع از نان را دوست ندارید، می‌توانید از قیف‌های بستنی یا نان‌های مینی تارت برای بستنی زمستونی استفاده کنید.
  • با توجه به سلیقه خود به جای شکلات‌های تخته‌ای می‌توانید از شکلات دارک یا شکلات‌های شیری استفاده نمایید. پس از این که بستنی‌ها را با شکلات کاور کردید، بهترین کار این است که آن‌ها را روی سینی بچینید و با کاغذ روی آن‌ها را بپوشانید.
  • به هنگام هم زدن سفیده تخم مرغ و بنماری کردن مواد حواستان باشد که بخار بسیار ملایم باشد. در ضمن اگر ظرف را در تماس با آب جوش قرار دهید ممکن است مواد خراب شوند. پس مواد را دور از تماس با آب جوش و در حرارت کم بنماری کنید.
  • بستنی‌های زمستونی دوام زیادی ندارند و تنها ۳ تا ۴ روز در یخچال ماندگار هستند. پس آن‌ها را سریعاً سرو کنید. چنانچه هنگام ریختن شکلات روی بستنی‌های زمستونی متوجه شدید که شکلات سفت شده است یا حرکت نمی‌کند، با استفاده از  روغن مایع می توانید شکلات را رقیق کنید.
بستنی زمستونی خانگی

بستنی زمستونی خانگی

جمع بندی طرز تهیه بستنی زمستونی مرحله به مرحله

مطالعه  2 روش طرز تهیه بستنی خانگی خوشمزه

یکی از جذاب‌ترین، خوشمزه‌ترین و نوستالژیک‌ترین دسرهایی که امروزه بین کودکان و بزرگسالان محبوبیت دارد، بستنی زمستونی است. با توجه به این محبوبیت افراد در تلاش هستند که طرز تهیه بستنی زمستونی را یاد بگیرند و آن را در منزل خود تهیه کنند. ما در این مطلب مراحل تهیه این بستنی و مواد مورد نیاز برای آن را برایتان ذکر کردیم. شما می‌توانید با تهیه این مواد یک بستنی زمستونی عالی و بی نظیر را آماده کنید و آن را در کنار عزیزان خود سرو نمایید. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + پنج =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.