شب یلدا، یکی از جشن‌های مهم و سنتی در فرهنگ ایران است. این جشن به مناسبت فرا رسیدن اولین روز زمستان برگزار می‌شود. مردم ایران زمین از گذشته‌های دور در این شب، به دور هم جمع می شوند و از خوردن میوه‌ها و خوراکی‌های خوش مزه مانند انار، هندونه، آجیل، کیک و شیرینی و گرفتن فال حافظ لذت می‌برند. اگر شما هم قصد دارید در بلند‌ترین شب سال در کنار دوستان و خانواده خود جمع شوید، می‌توانید از آن‌ها با یک کیک خوشمزه‌ی مخصوص شب یلدا پذیرایی کنید. ما در این مقاله از سایت بهگز به شما طرز تهیه کیک شب یلدا را آموزش خواهیم داد تا شما برای خود و عزیزان‌تان یک شب به یاد ماندنی را به یادگار بگذارید و لذت پخت و میل کردن این کیک را در کنار خانواده و دوستان‌تان تجربه کنید.

 

کیک انار یلدایی

کیک انار یلدایی

مواد لازم برای طرز پخت کیک شب یلدا

پخت کیک شب یلدا در خانه یکی از لذت‌های خانگی و محبوب در بین بسیاری از افراد است. برای پخت کیک، به مواد اولیه مختلفی نیاز دارید که در این مقاله از سایت بهگز هر کدام از آن ها به همراه مقادیر مورد نیاز آورده شده است که می توانید با استفاده از آن کیک شب یلدای خود را در خانه پخته و از عطر آن که هنگام پخت، تمام فضای خانه را پر می‌کند لذت ببرید و بی شک انتظار بوی دل‌انگیز آن، همه را به خود مشغول می‌کند و در نهایت، با تزئین و آماده‌سازی کیک، لذت خوردن یک کیک خوشمزه که نتیجه‌ی زحماتتان هست را تجربه خواهید کرد.

با این مقدار مواد می توانید چهار تا شش نفر را به میل کردن کیک‌تان مهمان کنید و از بودن در کنار آنها لذت ببرید. شما می توانید تمام مواد را به یک نسبت کم یا زیاد کنید تا برای افراد کمتر یا بیشتری کیک بپزید.

  • تخم مرغ 3 عدد
  • آرد سفید شیرینی‌پزی دو و نیم لیوان
  • شیر یک لیوان
  • شکر یک لیوان
  • وانیل نوک قاشق غذا خوری
  • روغن نصف لیوان
  • مایع نوک قاشق غذا خوری
  • بیکینگ پودر یک و نیم قاشق غذا خوری
مطالعه  تهیه بیسکویت جو رژیمی خانگی و کم کالری

 

مراحل طرز تهیه کیک یلدا

  • در اولین مرحله برای پخت یک کیک یلدا خوشمزه و خوش عطر باید تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بزرگ شکسته و با همزن هم می‌زنیم، سپس شکر روغن مایع، شیر و وانیل را به مواد اضافه کرده و مجدد با همزن هم می‌زنیم تا مواد به خوبی با هم مخلوط شود.
  • در مرحله بعد برای اینکه کیکمان به خوبی پف کند، تمام مواد خشک اعم از آرد، بیکینگ پودر، وانیل را در یک ظرف جداگانه سه مرتبه الک کرده و به آرامی مخلوط شیر و روغن و تخم مرغ اضافه می‌کنیم. سپس شکر را به مخلوط به دست آمده اضافه می‌کنیم. توجه داشته باشید که مواد به اندازه کافی با هم مخلوط شوند اگر مواد را بیش از اندازه با همزن هم بزنیم، پف کیک می‌خوابد و کیک به خوبی پف نخواهد کرد.
  • سپس کف ظرف و قالب مورد نظر را چرب کرده و یا با استفاده از کاغذ روغنی مواد را داخل قالب ریخته و کیک را داخل فر که با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد از قبل گرم شده است، قرار می‌دهیم.
  • وقتی روی کیک طلایی شد، یک خلال دندان تمیز را داخل کیک فرو کرده و سپس از آن خارج می‌کنیم، گر خلال دندان تمیز بود، یعنی کیک شما آماده بیرون آمدن از فر است اما اگر مقداری از کیک به خلال دندان چسبیده بود، اجازه دهید تا کمی خنک شده و کناره‌هایی کیک را با چاقو از دیواره جدا کنید، سپس سینی بزرگی را بر سر قالب گذاشته و کیک را برمی‌گردانید.
کیک هندوانه یلدایی

کیک هندوانه یلدایی

چگونه کیک شب یلدای خود را تزییین کنیم؟

برای تزیین کیک شب یلدا می‌توانید از الگوها و نمادهای مرتبط با این جشن استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از نمادهای زمستانی مانند ستاره، ماه، یخ‌های تزئینی و الگوهای برفی استفاده کنید. همچنین میوه‌های فصل زمستان مانند انار، سیب، خرما و پسته یا میوه‌های خشک را برای تزیین بکار ببرید. از رنگ‌های گرم و زمستانی مانند قرمز، سبز تیره و طلایی نیز می‌توانید در تزیین کیک استفاده کنید تا کیک زیباتری داشته باشید و دوستتان علاوه بر آنکه از طعم آن شگفت زده می شوند شیفته ی زیبایی آن هم شوند همچنین با استفاده از شیرینی‌جات یا قالب‌های تزئینی مرتبط با شب یلدا، می‌توانید کیک را زیباتر و متنوع‌تر کنید. این تزئینات باعث می‌شود که کیک شما به یک آثار هنری زمستانی تبدیل شود و جشن شب یلدا را به خوبی نمایان کند.

مطالعه  آیا مصرف جوانه گندم عوارض جانبی هم دارد؟

مثلا می‌توانید یک کیک شکلاتی را با یک لایه از خامه یا کرم شکلاتی پوشش داده و با استفاده از ترافل ها و سس های خوشمزه و در طعم های مختلف تزیین کنید و کیک شب یلدای خود را زیبا و آراسته کنید.

شما همچنین برای تزیین کیک شب یلدای خود می‌توانید از خمیر فوندانت ۵۰۰ گرمی و ۱۰۰۰ گرمی بهگز در رنگ های سبز و قرمز استفاده کنید. برای استفاده از خمیرهای فوندانت بهتر است؛ صبر کنید تا با دمای اتاق یکی شده سپس آن را به خوبی ورز دهید و با وردنه صاف کرده؛ کل فوندانت را بلند کرده و روی کیک قرار دهید. برای استفاده از خمیرهای فوندانت بهتر است صبر کنید تا با دمای اتاق یکی شده سپس آن را به خوبی ورز دهید و با وردنه صاف کرده کل فوندانت را بلند کرده و روی کیک قرار دهید.

اگر در رابطه با خرید عمده لوازم قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

سوالات متداول طرز تهیه کیک شب یلدا

چگونه کیکی به رنگ هندوانه درست کنیم؟ پیش از آنکه مخلوط آماده را در قالب بریزید ابتدا به سه چهارم مایع کیک رنگ خوراکی مایع قرمز اضافه کنید و هم بزنید. یک دوم دیگر مایع کیک را رنگ سفید بریزید و هم بزنید. یک دوم بقیه مایع کیک را رنگ سبز بریزید و هم بزنید. ابتدا مایه کیک قرمز را که از قبل آماده کردید، در قالب بریزید و قالب را ثابت بگذارید و بدون تکان دادن آن و مایع سفید و سپس مایع سبز را اضافه کنید. حالا می توانید به آرامی قالب حاوی حاوی کیک هندوانه ایی خود را در فر قرار دهید و پس از اتمام فراید پخت می توانی به وسیله ی شکلات ذوب شده طرح هسته‌های هندوانه را روی آن ایجاد کنید .

مطالعه  نکات طلایی پخت کیک های اسفنجی

چه کنیم کیک شب یلدامان بوی تخم مرغ ندهد؟ اگر می خواهید کیک شب یلدایتان بوی تخم مرغ ندهد می توانید بر روی مواد مخلوط شده کیک مقداری پوست پرتقال یا لیمو رنده کنید و همچنین در حین همزدن کیک با همزن ، به طور مداوم مواد اطراف ظرف را به وسیله‌ی یک لیستک جمع کرده و داخل مواد کیک بریزید . این کار مانع از آن می شود که کیکمان بوی تخم مرغ بدهد.

 

سخن پایانی طرز تهیه کیک شب یلدا

ما در این مقاله از سایت بهگز ،تلاش کردیم تا طرز تهیه‌ی کیک شب یلدا و تزیین آن به زیباترین اشکال را به شما آموزش داده و شریک کام شیرین و لحظات خوش شما باشیم با آرزوی آنکه با پخت این کیک و رعایت دستورات ذکر شده در این مقاله کیکی با طعم و عطر بی نظیر داشته باشید. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + بیست =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.