خمیر هزارلا یکی از انواع خمیرهای پرکاربرد در شیرینی پزی و تهیه غذا است. از این خمیر فرانسوی با نام‌هایی همچون هزار برگ و خمیر پای فرانسوی هم یاد می‌شود. با کمک این خمیر می‌توان انواع شیرینی‌های خوش طعم و انواع غذاهای خوشمزه را طبخ کرد و میل نمود. اگر شما هم عاشق آشپزی به خصوص شیرینی پزی هستید، برای یک بار هم که شده پیشنهاد می‌کنیم از این خمیر استفاده کنید. حال اگر می‌پرسید که با خمیر هزارلا چی درست کنم، ما در ادامه مطلب بهگز تمام آنچه که می‌توان با خمیر هزارلا تهیه کرد را برایتان معرفی می‌کنیم. معمولا شیرنی‌هایی مثل زبان، پیراشکی، باقلوا و غذاهای مختلف مثل لازانیا را با این نوع از خمیر تهیه می‌کنند.

 

خمیر هزارلا چیست؟

خمیر هزارلا خمیری پرکاربرد و ورقه‌ای است که از صدها لایه نازک برخوردار شده و پس از پخته شدن در فر حالت ترد پیدا می‌کند. این خمیر ورقه‌ای به دلیل وجود لایه‌های بسیار در ساختارش به خمیر هزارلا معروف شده است. این خمیر ترکیبی از آرد، روغن و تخم مرغ است. پس از قرار گرفتن در کره و تا شدن به چندین لایه مختلف تقسیم می‌شود. تهیه خمیر هزارلا برای شیرینی و غذا کار ساده و آسانی نیست. به همین دلیل هر کسی نمی‌تواند در خانه این خمیر را تهیه کند. تا زمان که خمیر تهیه شده نازک نشود و کشش کافی پیدا نکند، شیرینی خوبی با کمک آن تهیه نخواهد شد. بنابراین افراد ترجیح می‌دهند که خمیر آماده هزارلا را برای پخت غذا و شیرینی استفاده کنند.

انواع مواد با خمیر هزارلا

انواع مواد با خمیر هزارلا

با خمیر هزارلا چه شیرینی‌های می‌توان تهیه کرد؟

اگر به شیرینی، دسرهای خانگی و غذاهای خوش طعم تهیه شده با خمیر علاقمند هستید، حتما می‌دانید که تنوع خمیرهای آشپزخانه بسیار بالا است. خمیر هزارلا نیز یکی از چندین خمیرهای مناسب برای تهیه غذا و دسر است که ظاهراً به خمیر یوفکا و خمیر فیلو شباهت دارد. با کمک این خمیر می‌توانید شیرینی‌های محبوبی همچون ناپلئونی، رول دارچینی و کروسان را تهیه کنید. طرز تهیه آن‌ها در ادامه برایتان ذکر شده است.

مطالعه  خمیر هزارلا چگونه خمیری است؟

 

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

یکی از شیرینی‌های محبوبی که با خمیر هزارلا تهیه می‌شود، شیرینی ناپلئونی است. افرادی که می‌پرسند با خمیر هزارلا چی درست کنم، می‌توانند شیرینی ناپلئونی خوش طعم را با این خمیر تهیه کنند. بدین صورت که ابتدا باید خمیر تهیه شود. شما می‌توانید خمیر آماده هزارلا را از بیرون خریداری کنید و خودتان آن را تهیه نکنید. سپس خمیر را برش دهید و در فر قرار دهید. پس از آن، به مدت یک ربع به خمیر اجازه دهید تا خوب بپزد. سپس آن را از فر خارج کنید و در دمای اتاق قرار دهید تا کاملا خنک شوند. در این مرحله باید از خامه قنادی فرم گرفته در لایه‌های شیرینی استفاده کنید. سپس شیرینی تهیه شده را با استفاده از پودر پسته، پودر نارگیل و اسمارتیز تزئین کنید. در مرحله آخر شیرینی را درون یخچال قرار دهید تا شکل بگیرد و طعم بهتری پیدا کنید. حال وقت سرو شیرینی ناپلئونی رسیده است!

 

طرز تهیه شیرینی رول دارچینی

زمانی که از خود می‌پرسید با خمیر هزارلا چی درست کنم، ممکن است به یاد شرینی رول دارچینی بیفتید. این شیرینی محبوب ایرانی در اعیاد، مراسمات و جشن‌های مختلف زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شیرینی در لحظه به لحظه می‌تواند با شما همراه باشد و دورهمی لذت بخشی را برایتان فراهم کند. کافی است نحوه تهیه آن را یاد بگیرید و با آماده کردن خمیر هزارلا این شیرینی را طبخ نمایید.

در پخت این نوع از شیرینی ابتدا باید خمیر را آماده کنید. سپس خمیر را به شکل مستطیلی برش دید و بین خمیر شکر و دارچین بریزید. برای نگهداری از مواد داخل خمیر باید دو لایه خمیر را روی هم قرار دهید و آن را رول کنید. پس از رول کردن، از زرده تخم مرغ برای طلایی‌تر کردن شیرینی استفاده کنید. این شیرینی خوشمزه یکی از ساد‌ه‌ترین و راحت‌ترین شیرینی‌هایی است که با خمیر هزارلا تهیه می‌شود.

مطالعه  همه چیز درباره ی خمیر تزیینی گام پیست

اگر در رابطه با خرید عمده لوازم قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

طرز تهیه کروسان

نان شیرینی کروسان یکی از شناخته شده‌ترین نان شیرینی‌ها است. این شیرینی اگرچه به راحتی تهیه می‌شود اما مراحل پیچیده‌ای دارد. اگر از خمیر هزارلا آماده برای تهیه کروسان استفاده می‌کنید، باید آن را در فضای محیط قرار دهیم تا دمای آن با محیط هماهنگ شود.
سپس خمیر آماده را برش می‌دهیم تا کروسان را تهیه کنیم. برخی از افراد بنا بر ذائقه‌ای که دارند، از شکلات، توت فرنگی، نوتلا و … برای داخل کروسان استفاده می‌کنند. شما باید مواد را در قسمت میانی خمیر قرار دهید و خمیر را رول کنید. پس از رول کردن، قسمت ابتدایی و انتهایی خمیر را بفشارید تا محکم شود و حین پخت مواد آن بیرون نزند.
در مرحله بعد فر را روشن کنید تا دمای آن به ۱۸۰ درجه سانتی گراد برسد و گرم شود. سپس کروسان را روی کاغذ روغنی قرار داده و در سینی بگذارید. حال یک ربع تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز است تا شیرینی به خوبی بپزد. سپس روی رول‌ها زرده تخم مرغ بزنید و آن را در فر قرار دهید تا بپزد. در کل زمان پخت کروسان ۴۶ دقیقه است.

با خمیر هزارلا چه شیرینی‌های می‌توان تهیه کرد؟

با خمیر هزارلا چه شیرینی‌های می‌توان تهیه کرد؟

مراحل تهیه شیرینی زبان با خمیر هزارلا

شیرینی زبان یکی دیگر از انواع شیرینی‌هایی است که شما می‌توانید با خمیر هزارلا آن را تهیه کنید. این شیرینی همیشه در دورهمی‌ها جایگاه خوبی دارد و در کنار چای طعم بی نظیری خواهد داشت. برای تهیه این شیرینی خوش طعم ابتدا خمیر هزارلا را در دما محیط قرار دهید تا این خمیر نرم شود. سپس با وردنه آن را باز کنید و با چاقو خمیر را برش دهید. بعد از برش دادن خمیر آن را در فریزر بگذارید تا کمی سرد شود. شما می‌توانید به هر مدلی که می‌خواهید خمیر را برش دهید.

مطالعه  دو روش طرز تهیه جیب تاجر مجلسی با گوشت و مرغ

پس از آن، نوبت به پخت خمیر می‌رسد. درون سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس شیرینی‌هایی را که با برش دادن خمیر تهیه کرده است را روی آن قرار دهید. با چاقو برشی بزرگ روی خمیر ایجاد کنید و شیرینی‌‌ها را در دمای ۱۸۰ درجه بپزید. حال با کمک شربت روی شیرینی‌ها را بپوشانید. سپس از ترکیب پودر قند و زرده تخم مرغ استفاده کنید تا ظاهر شیرینی بهتر بشود. حال اجازه دهید شیرینی بپزد. به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه لازم است شیرینی درون فر قرار داده شود.

 

تهیه غذا با خمیر هزارلا

علاوه بر چندین مدل شیرینی که با خمیر هزارلا تهیه می‌شود، می‌توان غذاهای متنوعی را نیز با استفاده از خمیر هزارلا پخت. بنابراین در پاسخ به این سوال که با خمیر هزارلا چی درست کنم، می‌توان انواع و اقسام غذاها را نیز یاد کرد. غذاهایی همچون خوراک ‌گوشت، پای مرغ، رولت مرغ، اشترودل مرغ، لازانیا با این خمیر بهتر و خوش طعم‌تر خواهند شد. پس به جای استفاده از سایر خمیرها، برای یک بار هم که شده است خمیر هزارلا را برای پخت این غذاها امتحان کنید. آن وقت خودتان متوجه آزاد بودن یا ید شد و حتی ممکن است عاشق خمیر هزارلا شوید.

 

سخن پایانی با خمیر هزارلا چی درست کنم؟

ما در این مطلب به پاسخ سوال با خمیر هزارلا چی درست کنم پرداختیم و مهم‌ترین کاربردهای این خمیر را برایتان ذکر کردیم. این خمیر کاربردهای زیادی در تهیه غذا و شیرینی دارد. شما می‌توانید شیرینی ناپلئونی، زبان، کروسان و رول دارچینی را با این خمیر لایه به لایه تهیه کنید. همچنین امکان تهیه لازانیا، رولت گوشت و مرغ و غذاهای دیگری که به خمیر نیاز دارند، با این خمیر وجود خواهد داشت. این خمیر طعم خوبی دارد و این طعم خوب خود را به انواع شیرینی و غذا نیز منتقل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سیزده =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.