فینگر فودها غذاهایی بی نظیر و پرطرفدار هستند که انواع مختلفی هم دارند. این غذاها برای وعده ناهار و شام یا مهمانی‌ها و مجالس رسمی و غیر رسمی انتخابی عالی هستند. جیب تاجر یکی از انواع فینگر فود به شمار می‌آید که با مواد مختلفی آماده می‌شود. این غذای پرطرفدار می‌تواند دیزاین میز غذا تولد یا سایر مهمانی‌ها را بهبود دهد. در ادامه بهگز می خواهد در مورد معرفی جیب تاجر و طرز تهیه جیب تاجر صحبت کند.

جیب تاجر چیست؟

جیب تاجر یک فینگر فود اشتها برانگیز عربی است که راحت آماده می‌شود. این غذا می‌تواند غذایی جدید با ظاهری شکیل در مهمانی‌های شما باشد. مواد اولیه این غذا همیشه در دسترس هستند. شما می‌توانید این غذا را به دو صورت با مرغ و گوشت تهیه کنید. برای هر کدام از آن‌ها نیز به مواد اولیه خاصی نیاز دارید. این غذای لذیذ با نان تهیه می‌شود و خود می‌تواند یک غذای اصلی باشد. اگر غذای اصلی تهیه کرده‌اید، جیب تاجر پیش غذای خوبی برای مجللی شما به شمار می‌آید. پس بهتر است که طرز تهیه جیب تاجر را یاد بگیرید تا اگر نیاز شد، آن را طبخ کنید.

طرز تهیه انواع جیب تاجر

شما برای این که جیب تاجر را تهیه کنید، می‌توانید از مرغ و گوشت به همراه مخلفاتی که دارند، کمک بگیرید. بدین منظور لازم است که مراحل طرز تهیه جیب تاجر را طب کنید. برخی از مهم‌ترین انواع جیب تاجر و طرز تهیه آن‌ها عبارتند از:

طرز تهیه انواع جیب تاجر

طرز تهیه انواع جیب تاجر

طرز تهیه جیب تاجر گوشت

جیب تاجر گوشت یکی از انواع فینگر فودهای مجلسی است که تهیه آن نیز کار سختی نیست. برای تهیه این غذا باید در مرحله اول مواد اولیه را فراهم نمایید و پس از آن مراحلی را طی کنید:

مواد لازم برای تهیه فینگر فود جیب تاجر گوشت
  1. گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  2. قارچ۱۰ عدد
  3. فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
  4. پیاز ۱ عدد متوسط
  5. رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
  6. سس کچاپ ۱ قاشق غذا خوری
  7. آب لیمو ترش ۱ قاشق غذا خوری
  8. گوجه فرنگی خشک شده ۲ قاشق غذا خوری
  9. شیر ۳ قاشق غذا خوری
  10. جعفری خرد شده ۴ قاشق غذا خوری
  11. تخم مرغ ۲ عدد
  12. پنیر ورقه ای گودا به مقدار کافی
  13. نان تست به مقدار مورد نیاز
  14. پودر سوخاری به مقدار کافی
  15. نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار کافی
  16. پودر پاپریکا به مقدار کافی
  17. آویشن و زردچوبه به مقدار کافی
طرز تهیه جیب تاجر گوشت

طرز تهیه جیب تاجر گوشت

مراحل طرز تهیه جیب تاجر گوشت

مرحله اول:

مطالعه  طرز تهیه پاستیل خانگی ساده با پودر ژله و ژلاتین

در این مرحله پس از این که مواد مورد نیاز را تهیه کردید، باید دو نان تست را در کنار یکدیگر قرار دهید و با وردنه بر روی آن‌ها بکشید. این کار را تا زمانی انجام دهید که نان‌ها کاملا به هم بچسبند.

مرحله دوم:

پس از آن، تخم مرغ را درون یک کاسه بریزید و با نمک و فلفل و پاپریکا و شیر مخلوط کنید. آن را با چنگال هم بزنید تا بافت تخم مرغ کاملا در هم حل شود. سپس پودر سوخاری را درون یک کاسه گود بریزید و نان تست را وارد مخلوط تخم مرغ کنید. حال آن را درون پودر سوخاری قرار دهید تا پودر را به خودش بگیرد. تا زمانی که تمام نان‌های جیب تاجر آماده شوند، باید این کار را انجام دهید.

مرحله سوم:

در این مرحله درون یک قابلمه روغن بریزید و تا حدی که نان‌ها در آن شناور بمانند، روغن اضافه کنید. حال به روغن حرارت دهید تا به خوبی گرم شود. پس از آن، نان‌ها را درون روغن بریزید و اجازه دهید کاملا سرخ شوند.

مرحله چهارم:
در مرحله پنجم نان را از روغن خارج کنید و به سراغ تهیه مواد میانی جیب تاجر بروید. در طرز تهیه جیب تاجر بسیار اهمیت دارد که چگونه مواد میانی را آماده می‌کنید. برای این کار ابتدا فلفل دلمه، قارچ و پیاز را با خرد کن یا با دست نگینی کنید و آن‌ها را کنار بگذارید. سپس جعفری را هم بشویید و آن را خرد کنید. اگر جعفری را از قبل خرد کرده‌اید، پس یک گام جلوتر هستید.

مرحله پنجم:

در این مرحله یک تابه بر روی گاز قرار می‌دهیم و درون آن را پر از روغن می‌کنیم. سپس پیاز را در روغن ریخته و کمی که سرخ شد، گوشت را به آن اضافه می‌کنیم. حال گوشت و پیاز را با هم تفت دهید تا گوشت بوی گس خود را از دست بدهد و گوشت تغییر رنگ بدهد.

مرحله ششم:

زمانی که متوجه تغییر رنگ دادن گوشت شدید، باید نمک، فلفل، زردچوبه، پودر پاپریکا و سایر ادویه‌جات را اضافه نمایید. سپس پودر سیر را به این مواد بیفزایید و اجازه دهید با هم تفت بخورند. در واقع این ادویه‌ها باعث می‌شوند که گوشت طعم بهتری بگیرد.

مرحله هفتم:

حال فلفل دلمه‌ای و قارچ را به موادی که درون تابه هستند اضافه نمایید. پس از آن منتظر بمانید تا آب فلفل دلمه‌ای و قارچ گرفته شود. حال که آب مواد کاملاً تبخیر شد، می‌توانید رب گوجه فرنگی و سس کچاپ را اضافه نمایید.

مطالعه  آشنایی با کاربرد وانیل در کیک و خواص آن

مرحله هشتم:

در این مرحله رب گوجه فرنگی کاملا سرخ می‌شود. حال آب لیمو ترش و جعفری خرد شده را به مواد اضافه کنید و مواد را با هم تفت بدهید. پس از گذشت سه تا پنج دقیقه می‌توانید تابه را از روی گاز بردارید. مواد میانی جیب تاجر در این مرحله آماده هستند.

مرحله آخر:

در مرحله آخر باید هر کدام از نان‌های سوخاری را از وسط برش بزنید و پنیر گودا را روی آن‌ها بریزید. سپس مواد میانی را درون نان تست سرخ شده ریخته و فینگر فود را سرو کنید. طرز تهیه جیب تاجر در کل یک ساعت از زمان شما را خواهد گرفت.

طرز تهیه جیب تاجر

طرز تهیه جیب تاجر

اگر در رابطه با خرید عمده لوازم قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

طرز تهیه جیب تاجر مرغ

افرادی که گوشت دوست ندارند، می‌توانند جیب تاجر مرغ را نیز تهیه کنند. این فینگر فود مجلسی به عنوان پیش غذا هم کاربرد دارد. برای تهیه این غذا ابتدا باید مواد لازم را که امل مواد زیر هستند، تهیه نمایید و مراحل ذکر شده را طی کنید:

مواد لازم برای تهیه فینگر فود جیب تاجر مرغ
  1. نان تست ۱ بسته
  2. سینه مرغ ۱ عدد
  3. پیاز ۱ عدد متوسط
  4. جعفری ۴ قاشق غذاخوری
  5. تخم مرغ ۲ عدد
  6. شیر ۳ قاشق غذاخوری
  7. سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
  8. خیارشور ۴ عدد
  9. ذرت ۲ اشق غذاخوری
  10. پودر سوخاری و روغن به مقدار کافی
  11. نمک و فلفل سیاه به مقداری کافی
طرز تهیه جیب تاجر مرغ

طرز تهیه جیب تاجر مرغ

مراحل طرز تهیه طرز تهیه جیب تاجر مرغ

مرحله اول:

برای تهیه جیب تاجر مرغ اولین کاری که باید انجام دهید، این است که مواد میانی آن را تهیه نمایید. بدین منظور سینه مرغ را با پیاز و آب و نمک و فلفل در قابلمه می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم که کمی بپزد. زمانی که آب قابلمه توسط گوشت جذب شد، آن را از روی گاز بردارید.

مرحله دوم:

در مرحله دوم پس از این که گوشت مرغ پخت و آب را جذب کرد، نوبت به تکه تکه کردن آن می‌رسد. در این مرحله گوشت خرد شده را درون یک کاسه بریزید و سپس خیار شور، سس مایونز، جعفری خرد شده و فلفل و انواع ادویه را به آن اضافه کنید. حال مواد را با هم ترکیب کنید تا ماده‌ای یکدست به وجود بیاید. سپس کاسه را کنار بگذارید.

مرحله سوم:

مطالعه  پنج تفاوت اصلی کره با مارگارین

در مرحله سوم باید نان را آماده کنید دو نان تست را بردارید و لبه‌های آن را جدا کنید. سپس با وردنه آن‌ها را به قدری بکشید که نان‌ها به هم بچسبند. پس از آن لازم است که نان را قالب بزنید تا به همان شکلی که می‌خواهید، در بیاید.

مرحله چهارم:

در مرحله چهارم تخم مرغ را درون یک کاسه بشکنید و آن را با نمک و فلفل و ادویه ترکیب کنید. شیر را هم بیفزایید و مواد را هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لخته بودن خارج شود. آرد سوخاری را درون یک کاسه بریزید و آن را در دسترس قرار دهید. سپس نان‌ها را درون تخم مرغ زده و وارد کاسه آرد کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که تمامی نان‌ها با آرد سوخاری ترکیب شوند.

مرحله پنجم:

در مرحله بعد درون تابه روغن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود. نان را به آرامی وارد روغن کنید و اجازه دهید نان بپزد. نان که طلایی شد، آن را از روغن خارج نمایید. آن را روی توری یا روغن گیر قرار دهید تا روغن نان کاملا خارج شود.

مرحله ششم:

مرحله ششم که مرحله آخر هم هست، شما باید مواد را روی نان برنید. مواد از قبل آماده شده را روی نان است قرار دهید، صاف کنید و نان را برش بزنید. جیب تاجر شما آماده است. برای اطلاع از نکات مهم در طرز تهیه جیب تاجر می‌توانید از افرادی که قبلا تجربه پخت این فینگر فود را داشته‌اند هم سوال کنید.

 

سوالات متداول طرز تهیه جیب تاجر مجلسی

  • جیب تاجر چیه؟ جیب تاجر یک فینگر فود خوشمزه با ظاهری زیبا است که به دو روش با گوشت و مرغ تهیه می‌شود.
  • جیب تاجر غذای کجاست؟ این غذا یک غذای عربی است و طعم خوبی دارد.
  • آیا طرز تهیه جیب تاجر سخت است؟ خیر، این غذا غذایی ساده است که به راحتی هم آماده می‌شود.

 

سخن پایانی در مورد طرز تهیه جیب تاجر مجلسی

در این مطلب در مورد طرز تهیه جیب تاجر مجلسی به دو روش با مرغ و با گوشت صحبت کردیم. این غذای خوشمزه و مجلسی که به عنوان پیش غذا هم سرو می‌شود، بسیار راحت تهیه خواهد شد. کافی است مواد اولیه را تهیه کنید و مراحل ذکر شده را طی نمایید. در ضمن، این غذا به فر نیاز ندارد و به سرعت آماده می‌شود‌ پس انتخابی عالی برای مجالس و مهمانی‌های شما است. خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.