اگر بخواهیم به تاریخچه پاستیل نگاهی بیندازیم، باید آن را یک شیرینی سنتی محبوب بدانیم که در بسیاری از مناطق جهان دارای تاریخچه ای با قدمت زیاد است. تاریخچه پاستیل به دوران باستان برمی گردد که آن زمان تهیه پاستیل روشی جهت حفظ میوه ها و سبزیجات بود که از خراب شدن آن ها جلوگیری میکرد. این محصولات که خشک شده و شیرین شده‌ی همان میوه ها بودند می توانستند یک تنقلات خوب برای سفرها باشند.

پاستیل خانگی ساده

پاستیل خانگی ساده

امروزه پاستیل در انواع متفاوت و بسته بندی های بسیار زیبا و مختلف عرضه می شود و اکثر مردم جهان به آن علاقه‌مند اند. ما در بهگز قصد داریم طرز تهیه پاستیل خانگی را به شما آموزش دهیم تا خودتان بتوانید داخل منزل آن را تهیه کنید و بسته به سلیقه ی خود طعم موردنظر را ایجاد کنید.

بهگز یک سایت فروش اینترنتی برای تهیه لوازم قنادی و محصولات مرتبط با آن است که می توانید برای سفارش پاستیل های خود با بهترین کیفیت به لیست قیمت پاستیل ها در این سایت نیز نگاهی بیندازید.

 

مواد لازم برای تهیه پاستیل خانگی

برای اینکه یک پاستیل خانگی درست کنید به این مواد برای آماده سازی آن نیاز دارید:

طرز تهیه پاستیل خانگی

طرز تهیه پاستیل خانگی

مراحل تهیه پاستیل خانگی

طرز تهیه پاستیل خانگی بسیار آسان است به شرطی که این مراحل را به دقت و صحت طی کنید:

  1. ابتدا نشاسته ذرت را در قابلمه ریخته و سپس شکر را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. سپس آب را به این مخلوط اضافه کرده و دوباره میکس کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله باید میکس به خوبی انجام شود و کاملا مایعی یکدست به وجود آید.
  2. مخلوط که آماده شد آن را روی یک حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا جوش بیاید و 5 دقیقه به آن زمان دهید تا به خوبی متراکم شود و در همین حین با یک قاشق چوبی آن را هم بزنید.
  3. حالا به این مخلوط عسل و آبلیمو را که از قبل آماده کرده بودید، اضافه نمایید و تا 1 دقیقه دیگر ادامه دهید.
  4. دو قاشق آب گرم را داخل یک لیوان ریخته و سپس پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید و هم بزنید. حالا این ترکیب را به مخلوط به دست آمده اضافه کنید.
  5. از رنگ های مایع در این بخش می توانید استفاده کنید و رنگ پاستیل خود را با یک رنگ خوراکی باب میل خود تبدیل کنید.
  6. در این قسمت باید پودر ژله را به مخلوط اضافه نمایید و تمام مخلوط را به طور یکدست و یکپارچه هم بزنید. دقت کنید که مخلوط، ذرات جدا از هم نداشته باشد و کاملا یکدست شود.
  7. مخلوط حاصل شده را به یک قابلمه بزرگتر منتقل کنید و آن را روی حرارت ملایم حدود 20 الی 30 دقیقه حرارت دهید. در این مرحله تخمیر پاستیل ها انجام می شود و به ضخامت خود خواهند رسید.
  8. یک سینی، قالب های سیلیکونی یا قالب های پلاستیکی طلقی را آماده کرده و مخلوط پاستیل را به طور یکنواخت در آن پخش نمایید.
  9. پاستیل باید تا 24 الی 48 ساعت در یک محیط خشک و خنک نگهداری شود تا به خوبی، شکل واقعی خود را پیدا کند.
  10. پس از اینکه پاستیل ها به خوبی آماده شد پاستیل ها را با برش های منظم و دلخواه تقسیم کنید.
  11. در این مرحله پاستیل ها را داخل کاغذ مخصوص ریخته تا از چسبندگی آن ها جلوگیری شود.
  12. پاستیل های شما آماده است، می توانید آنها را نوش جان کنید.
مطالعه  تفاوت ایزی تست و ایزی روگن

تا اینجا دستورالعمل پاستیل خانگی را توضیح دادیم اما شما می توانید با اضافه کردن مواد مختلف باب سلیقه خود، مزه و رنگ پاستیل های خود را تغییر دهید. همچنین می توانید از قالب های مخصوص ژله استفاده کنید که شکلی خاص داشته باشند. تمامی این وسایل برای خرید در فروشگاه اینترنتی بهگز موجود هستند و می توانید به سرعت آن ها را درب منزل تحویل بگیرید.

تهیه پاستیل خانگی

تهیه پاستیل خانگی

اگر در رابطه با خرید عمده لوازم قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

 

نکات مهم در آماده سازی پاستیل خانگی

سعی کنید مواد را به دقت اندازه گیری کنید و به دستور طرز تهیه پاستیل خانگی توجه کافی داشته باشید. برای ایجاد رنگ پاستیل بهتر است از رنگ مایع های طبیعی و یا عصاره میوه های مختلف استفاده کنید، این کار هم طعم خوبی را به پاستیل ها خواهد داد و هم پاستیل ها رنگ بهتری پیدا خواهند کرد. می توانید بنا به سلیقه خود وانیل یا میوه های دیگر را به پاستیل خود اضافه کنید.

برای زیبایی پاستیل ها، می توانید آن ها را در قالب شکلات نیز قرار دهید تا هم کوچک تر باشند و هم راحت تر بتوان آن ها را جدا کرد.

 

نکات مهم در نگهداری پاستیل خانگی

پاستیل ها عموما باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند و حتما دقت شود که هوای خیلی مرطوب به آن ها بخورد باعث می شود تا پاستیل ها نرم شوند. همچنین برای جلوگیری از چسبندگی پاستیل ها به ظرف ها و پلاستیک ها آن را بین کاغذ مخصوص بپیچید.

مطالعه  همه چیز درباره فروش عمده لوازم قنادی

 

نتیجه گیری در مورد طرز تهیه پاستیل خانگی

پاستیل‌های خانگی را می‌توانید به عنوان یک خوراکی خوشمزه در مهمانی‌ها، جشن‌ها یا به عنوان هدیه به دوستان و خانواده‌تان ارائه کنید. همچنین، می‌توانید با تغییرات در دستور تهیه، به طعم و رنگ‌های مختلفی برسید و خلاقیت خود را در آشپزی نشان دهید. با این دستور تهیه پاستیل خانگی، امیدوارم که توانسته باشیم به شما کمک کنیم تا پاستیل‌های خوشمزه و شیرین خود را در خانه درست کنید. جهت خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.