اگر در بازار به فروشگاه های متعدد لوازم خانگی مراجعه کرده باشید متوجه می شوید که قالب ژله نیز همانند دیگر لوازم منزل دارای مدل ها و انواع مختلفی هستند. این تنوع مدل باعث می شود مشتریان سردرگم شوند و قادر نباشند به راحتی مورد دلخواه خود را انتخاب نمایند. در این مقاله نکاتی را بیان می کنیم تا بتوانید در هنگام تصمیم گیری برای خرید قالب ژله و دسر بهترین را انتخاب نمایید همچنین با انواع قالب های ژله آشنا می شوید پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دانستنی هایی در مورد قالب های ژله و دسر

قالب ژله

قالب ژله و دسر چیست؟

ژله‌‌ها انواعی از دسر محسوب می‌‌شوند که در اکثر مجالس و مهمانی‌‌ها مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. طرح و رنگ آن سبب زینت سفره‌‌ی ما میشوند برای تهیه ژله، این دسر زیبا و خوشمزه نیاز به قالب های مخصوص داریم . قالب ژله و دسر از جمله ابزارهایی است که به شما کمک می‌‌کند انواع ژله‌‌ها و دسرها را مطابق با سلیقه‌‌ی خود درست کرده و برای سرو آماده نمایید. قالب‌‌های بسیار متنوعی در بازار موجود است که می‌‌توانید به راحتی آن را خریداری نموده و مورد استفاده قرار دهید.

 


مشاهده محصولات قالب های ژله پلاستیکی و طلقی


 

معرفی انواع قالب ها

ژله ها علاوه بر خوشمزه بودنشان یکی از خوراکی های هستند که جنبه ی زینتی برای سفره را دارند و بسیار محبوب می باشند که با روش های مختلفی می توان آن ها را به شکل ها زیبایی در آورد و به عنوان دسر آن ها خورد ‌‌. یکی از روش های شکل دادن به ژله و تزیین آن ها خرید قالب ژله ها می باشد که انواع مختلفی دارند و در ادامه به برسی مدل های آن می پردازیم.

مطالعه  ابزار تزیین کیک با ماسوره مدل چمن

قالب فلزی :

اگر به دنبال خرید قالب ژله ای با کیفیت و عالی هستید قالب های ژله ای فلزی بهترین انتخاب هست که خود دارای سه نوع می باشند و شامل قالب های چدنی ، تفلون و معمولی هست .‌ قالب های ژله ای فلزی را می توان برای انواع دسر و کیک ها استفاده کرد که معمولا قالب های چدنی بهترین کیفیت را در بین قالب های فلزی دارند ، یکی از مزیت های قالب های فلزی استفاده ی آن ها درون فر هست و ژله سریع تر در آن سفت می شود همچنین برای درست کردن ژله به مقدار زیاد قالب های فلزی بهتر می باشند ، اما قیمت قالب ژله ی فلزی به نسبت دیگر مدل ها بالا تر هست.

 قالب پلاستیکی و سیلیکونی :

قالب های پلاستیکی هم دو نوع دارند یکی قالب های پلاستیکی معمولی و یکی قالب های سیلیکونی که قیمت قالب ژله ی پلاستیکی بسیار پایین تر هست اما کار کردن با آن ها مهارت بیشتری می خواهد ، به طور کلی خرید قالب ژله ای سیلیکونی منطقی تر از پلاستیک معمولی می باشد چرا که کار کردن با آن آسان تر هست و دارای طرح های متنوع تری می باشد ، همچنین قالب های پلاستیکی و سیلیکونی برای ژله به مقدار کم بهتر جواب می دهد اما به نسبت قالب های فلزی ژله دیرتر سفت می شود و قابل استفاده برای دسر های دیگر نیست.

 

دانستنی هایی در مورد قالب های ژله و دسر

انواع قالب های ژله

 

کار کردن با قالب ها چگونه است؟

برای در آوردن ژله از قالب های پلاستیکی و سیلیکونی، و قالب های فلزی  باید نکاتی را رعایت کنید. پس از اینکه ژله کاملا بسته و سفت شد، آن را از یخچال خارج کنید و سپس:

مطالعه  صفر تا صد پیمانه های اندازه گیری

جدا کردن ژله از قالب پلاستیکی

  • حدود ۱۵ الی ۲۰ ثانیه قالب را روی بخار آب بگیرید.
  • یک ظرف بزرگ‌تر از قالب را با آب گرم (نه آب جوش) پر کنید، سپس قالب را به مدت ۱۵ الی ۲۰ ثانیه در آب گرم نگه دارید، طوریکه سطح آب دو الی سه سانتیمتر پایین‌تر از لبه بالایی قالب باشد.
  • لبه‌های ژله را با فشار دست یا با استفاده از نوک چاقو یا خلال دندان از قالب جدا کنید. سپس با کف دست به دور تا دور قالب ضربه بزنید تا ژله کاملا از قالب جدا شود.
  • در انتها بشقاب یا ظرف مورد نظر برای سرو ژله را کمی نم دار کنید و روی درب قالب قرار دهید، سپس ژله را در ظرف سرو برگردانید و قالب را به آرامی جدا کنید.

جدا کردن ژله از قالب فلزی

از آنجا که فلز حساس به گرماست، برای جدا کردن ژله از قالب فلزی می‌توانید از سشوار یا حوله گرم استفاده کنید. برای این منظور:

  • بشقاب یا ظرف مورد نظر برای سرو را نم دار کنید و روی دهانه قالب فلزی قرار دهید.
  • قالب را روی بشقاب برگردانید و سپس دور تا دور آن را با حوله‌ای که از قبل گرم کرده اید بپوشانید.
  • حدود ۱ دقیقه صبر کنید تا ژله گرم شده و از قالب جدا شود.
  • به جای حوله گرم می‌توانید از سشوار استفاده کنید. سشوار را روی آخرین درجه قرار دهید و دور تا دور قالب را سشوار بگیرید تا ژله گرم شده و از قالب جدا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.