نکات طلایی درباره قالب های سیلیکونی

آشپزی دنیای شگفت انگیز و زیبایی است، که وقتی به آن پا میگذارید، برای یادگیری مصمم‌تر می شوید. ترکیب طعم و رنگ‌های مختلف و خلق یک خوراکی خوشمزه شما را شیفته دانستن علم آشپزی می‌کند. برای موفقیت در شیرینی پزی و آشپزی فقط داشتن دستورهای خوب و دقیق کافی نیست؛ چون که عوامل بسیاری در روند شیرینی پزی و آشپزی تاثیر گذارند و یکی از مهم‌ترین آن‌ها انتخاب ابزار صحیح است. شاید برای شما هم جالب باشد که بیشتر قالب‌های شیرینی پزی و قالب های نانوایی که در شیرینی پزی‌ها استفاده می‌شود سیلیکونی هستند. با فروشگاه اینترنتی بهگز همراه شوید تا با این انوع قالب‌ها و کاربردهای آن آشنا شوید.

 

 

هر آنچه درباره قالب سیلیکونی باید بدانید

وسایل شیرینی پزی

قالب سیلیکونی چیست؟

سیلیکون ماده‌ای انعطاف پذیر است و با وجود داشتن خاصیت لاستیکی از مواد پتروشيمي ساخته نشده است. ماده اصلی تشکیل دهنده آن پلیمر معدنی است و اصطلاحا منشأ آن سنگ سیلیکا می‌باشد. یکی از کاربردهای مهم سیلیکون تولید وسایل شیرینی پزی است. قالب‌های سیلیکونی به دلیل انعطاف پذیری، نچسب بودن و تنوع زیاد در طرح و رنگ بسیار پرطرفدار هستند.

طرفداران این قالب زمانی که قصد خرید قالب سیلیکونی برای شیرینی پزی دارند، بیشتر از همه به تنوع بی‌نظیر این قالب در طرح و رنگ توجه می کنند. طیف وسیع رنگی که برای این قالب به کار برده شده، همه سلیقه‌ها را در بر میگیرد. تنوع رنگ و شکل آن، خرید قالب سیلیکونی را برای افراد آسان کرده، و آنها می توانند به کمک این قالب انواع شکل‌های مورد نظرشان را طراحی کنند. قالب سیلیکونی در هر شرایطی حالت لاستیکی خود را حفظ می کنند، قدرت رهاسازي قالبی بالایی داشته، و نور و رطوبت نمی‌تواند آن را دچار فرسودگی کند.

هر آنچه درباره قالب سیلیکونی باید بدانید

سیلیکون قالب گیری مدل جواهرات

 

مطالعه  طرز تهیه کیک بونت خانگی آسان و خوشمزه

ویژگی های پر کاربرد این قالب ها در آشپزی

  • غیر قابل تخریب بودن
  • پایداری حرارتی
  • انعطاف پذیری
  • تضمین ایمنی سلامت
  • وزن
  • جزئیات دقیق
  • طراحی چشم نواز

 

آیا می توان قالب های سیلیکونی را در فر گذاشت؟

قالب سیلیکونی قابلیت استفاده در فریز و یخچال برای انواع دسرها ( تا منفی ۲۵ درجه) را دارد و همچنین در برابر گرما مقاوم‌اند. به طور کلی قالب سیلیکونی که از پلیمر ساخته شده تا دمای 450 درجه سانتی گراد گرما را تحمل می‌کند بنابرین می‌توان در فر و همچنین در مایکرو ویو با خیال راحت از آنها استفاده کرد. دمای معمول مورد استفاده برای پختن کیک و شیرینی بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی‎گراد است و از این بابت در فرهای استاندارد مشکلی برای قالب‎های سیلیکونی به وجود نمی ‎آید به شرط آن که در برخورد مستقیم با شعله فر نباشند. زمانی که اقدام به خرید قالب سیلیکونی می کنید، می توانید درجه حرارت مناسب آن که معمولا 220 درجه سانتی گراد است، را روی جعبه مشاهده کنید.

در هنگام استفاده از قالب‌های سیلیکونی ممکن است متوجه شوید که هنگام پخت به زمان بیشتری نیاز دارید. این زمان را می‌توان با یک قالب فلزی که رنگ تیره‌ای دارد مقایسه کرد که زمان بیشتری برای گرم شدن آن لازم است. این زمان فقط 5 یا 10 دقیقه بیشتر است! دلیل این اختلاف زمان این است که انتقال گرما در این قالب‌ها نسبت به قالب‌های دیگر پایین‌تر است و این امر روی ظاهر کیک یا نون تاثیر دارد. انتقال کند گرما باعث می‌شود روی کیک روشن‌تر بماند. در این حالت احتیاج به پخت بیشتر نیست، زیرا پخت بیشتر باعث سیاه شدن کف قالب می شود.

مطالعه  نحوه استفاده و کاربرد تپانچه فوندانت

کاربرد قالب های سیلیکونی

قالب سیلیکونی این اشکال جالب و انعطاف پذیر برای عمل قالب گیری و درآوردن شکل دلخواه برای مصارف گوناگون، استفاده می می شوند.این اشکال به دلیل انعطاف پذیری و دوام بالایی که دارند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.نکته قابل توجه این است که هر چه سطح داخلی قالب ها، براق تر و شفاف تر باشد، برای مصارف هنری از جمله ساخت زیورآلات رزینی استفاده می شود و اما هر چه سیلیکون قالب گیری غیر شفاف تر و سخت تر باشد، برای مصارفی همچون تست بتن در آزمایشگاه های عمران و یا ساخت صابون مورد استفاده قرار می گیرد.

 

هر آنچه درباره قالب سیلیکونی باید بدانید

قالب های رزینی

 

از قالبهای سلیکونی درکدام زمینه ها میتوان استفاده کرد؟

  • از قالب سلیکونی برای تولید مجسمه های پلی استراستفاده میشود.
  • قالب های سلیکونی برای شمع سازی و تولید شمع استفاده بالای دارند.
  • قالب های سیلیکون برای تولید شکلات و ژله و فوندانت استفاده میشود.
  • از قالب سلیکونی برای تهیه انواع ژله و دسر یخچالی نیز استفاده می‌شود.
  • با قالب های سلیکونی میتوان شیرینی خوشمزه ای اماده کنید واز ان لذت ببرید.
  • برای کار قالب گیری در ساخت زیورالات رزینی از قالب های سیلیکونی استفاده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + بیست =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.