آیا با طرز استفاده از انواع قالب‌های سیلیکونی هواپز آشنایی دارید؟ آیا انواع قالب‌های سیلیکونی هواپز را می‌شناسید؟ قالب‌های هواپزی که امروزه کاربردهای زیادی دارند، قالب‌هایی از جنس سیلیکون هستند و از مقاومت بالایی برخوردارند. این قالب‌های نسوز بسیار شبیه به قالب‌های پلاستیکی هستند. با این تفاوت که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار شده‌اند. شما می‌توانید انواع این قالب‌ها را در سایزها و اندازه‌های مختلف خریداری کنید؛ اما قبل از آن لازم است که کاربرد آن‌ها را بدانید. در این مطلب علاوه بر بیان کاربردها و طرز استفاده از انواع قالب‌های سیلیکونی هواپز، می‌خواهیم در مورد نکات استقاده و نحوه پخت و پز با این محصولات نیز مواردی را به شما بگوییم. پس با فروشگاه لوازم قنادی بهگز همراه باشید تا در انتخاب و خرید قالب‌های هواپز سیلیکونی بهتر عمل کنید.

 

هواپز چیست؟

هواپز دستگاهی جدید و مدرن است که با استفاده از لامپ‌های هالوژنی و بدون حرارت به پخت انواع غذاها می‌پردازد. این محصولات، محصولاتی عالی برای پخت و پز در آشپزخانه هستند و دستیاری برای تسریع کار شما می‌باشند. شما می‌توانید انواع خوراکی از گوشت و سوپ و سبزیجات را گرفته تا انواع شیرینی و کیک را در این دستگاه‌ها بپزید. برای این کار، بهتر این از قالب‌های سیلیکوی هواپز در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کنید. این قالب‌ها مانع کثیف شدن مخزن هواپز می‌شوند و کاربردهای زیادی هم در پخت و پز دارند.

 

قالب نسوز هواپز سیلیکونی چیست؟

پیش از این که به طرز استفاده از انواع قالب‌های سیلیکونی هواپز بپردازیم، می‌خواهیم بدانیم که اصلا قالب‌های هواپز سیلیکونی چه قالب‌هایی هستند؟ این قالب‌ها به دلیل این که جزو تجهیزات جانبی دستگاه‌های هواپز به شمار می‌آیند، این نام را گرفته‌اند. این قالب‌ها در اصل ظروفی نسوز و ضد حرارت هستند که مواد غذایی به آن‌ها نمی‌چسبد. خانم‌ها و افرادی که دغدغه تهیه یک غذای خوب بدون کثیف کاری و بدون چسبندگی را دارند، می‌توانند از این قالب‌ها در پخت و پز استفاده کنند.

شایان ذکر است که قالب هواپز سیلیکونی مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد؛ اما این در جایی است که حرارت مستقیما به آن برخورد نکند. برخورد مستقیم حرارت به این قالب ممکن است تبعات خوبی به دنبال نداشته باشد. این قالب جایگزینی بسیار عالی برای کاغذهای یک بار مصرف است و می توان از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این قالب‌ها می‌توانیم به نرم بودن، بی بو بودن و سهولت در شستشو اشاره کنیم.

مطالعه  نحوه پخت کیک در قالب تفلون

 

قالب های سیلیکونی هواپز

قالب های سیلیکونی هواپز

 

معرفی انواع سایز و اندازه قالب سیلیکونی هواپز

قالب‌های سیلیکونی هم از نظر سایز و هم از نظر شکل با هم متفاوت هستند. این قالب‌ها به شکل مربع و دایره طراحی شده‌اند. شما می‌توانید بر اساس کاربردی که در نظر دارید، یکی از آن‌ها را خریداری کنید. قالب‌های گرد مخصوص کیک و شیرینی هستند و قالب‌های مربع برای سرخ کن بسیار عالی هستند. از نظر سایز نیز می‌توانید این قالب‌ها را در سایزهای زیر خریداری کنید:

نحوه استفاده از انواع قالب‌های سیلیکونی هواپز

طرز استفاده از انواع قالب‌های سیلیکونی هواپز بسیار ساده است. این قالب‌ها برای کیک و سیب زمینی و سایر غذاها انتخابی عالی و ایده آل هستند. برای استفاده از آن‌ها باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  1. اول از همه با استفاده از روغن قالب را چرب کنید.
  2. سپس آن را در دستگاه مربوطه قرار دهید و مواد را در آن بریزید. اگر قصد دارید کیک تهیه کنید، بهتر است ته قالب را با آرد بپوشانید و مواد کیک را درون قالب بریزید. سپس آن را در دستگاه قرار دهید.
  3. در مرحله بعد دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید که مواد غذایی کاملا بپزند.
  4. در آخرین مرحله نیز قالب را به کمک یک دستگیره از دستگاه خارج کنید. در این مرحله مشاهده خواهید کرد که هیچ چیزی به قالب نچسبیده است. حال می‌توانید قالب را بشویید و مجددا آن را مورد استفاده قرار دهید.

 

چگونه از انواع قالب های سیلیکونی هواپز استفاده کنیم

چگونه از انواع قالب های سیلیکونی هواپز استفاده کنیم

 

نکات استفاده از قالب‌های سیلیکونی هواپز

اگرچه قالب‌های سیلیکونی به دلیل ساختاری که دارند، در فر آب نمی‌شوند؛ اما باز هم مهم است که به هنگام استفاده از چند نکته مهم مطلع باشید. اول از همه این را بدانید که اگر اولین بار است که می‌خواهید از این قالب‌ها استفاده کنید، به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دما را در درجه پایین یعنی بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ درجه قرار دهید.‌ ناگفته نماند که قالب سیلیکونی نباید روی شعله مستقیم قرار بگیرد. پس از اتمام کار، قالب را خنک کنید و سپس آن را بشوید. این کار به قالب کمک می‌کند که بوی بدی نگیرد.

مطالعه  همه چیز درباره خمیر فوندانت

نکته دیگری که شما باید بدانید، چرب کردن قالب است. حتما قبل از استفاده قالب را چرب کنید. در ضمن، یک تا دو ساعت پس از این که قالب را از فر خارج کردید، مواد را در نیاورید. باید صبر دهید قالب سرد شود، سپس مواد را از آن خارج کنید. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که قالب‌های سیلیکونی که در معرض اشعه‌های حرارتی قرار می‌گیرند، به قالبی سرطانزا تبدیل می‌شوند. اما چنین نیست. این قالب‌ها به دلیل این که ذاتا نچسب هستند، نیاز به روغن ندارند و عمر زیادی هم دارند. در ضمن قیمت آن‌ها نیز کاملا اقتصادی است. پس برای هر آشپزی واجب است که دست کم یکی از این قالب‌ها را در آشپزخانه خود داشته باشد. برای درک بهتر می توانید مقاله کاغذ نسوز هواپز را مطالعه نمایید.

نحوه پخت و پز با قالب‌های سیلیکونی هواپز

برای این که با استفاده از این قالب‌ها پخت و پز را انجام دهید، باید از طرز استفاده از انواع قالب‌های سیلیکونی هواپز مطلع باشید. قبل از قرار دادن قالب در سرخ کن یا فر، باید آن را کاملا چرب کنید. چرب کردن این قالب‌ها می‌تواند به وسیله کره یا روغن باشد. پس از این که مواد غذایی را در این قالب‌ها ریختید و کار پخت و پز به پایان رسید، بهتر است که مواد را از قالب خارج کنید. متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی، در همان لحظات اول مواد را از قالب خارج می‌کنند و به همین دلیل شکل خوبی از غذا را به وجود نمی‌آورند.‌ شما باید صبر دهید که دمای این قالب به دمای محیط برسد و سپس مواد آن را تخلیه کنید.

کاربرد قالب سیلیکونی ایر فایر

قالب‌های سیلیکونی به دلیل جنسی که دارند، می‌توانند در دستگاه‌هایی که با حرارت سر و کار دارند کاربرد زیادی داشته باشند. معمولا افراد برای سرخ کن این قالب‌ها را خریداری می‌کنند. اما استفاده از آن‌ها در مایکروفر، زودپز، مایکروویو و هواپز نیز بلامانع است. با استفاده از این قالب‌ها دیگر نیازی نیست که سبد سرخ کن را بشویید یا قالب دیگری را برای پختن کیک تهیه کنید. می‌توانید از این قالب چند منظوره در کاربردهای مختلف استفاده نمایید.

مطالعه  آشنایی با ماسوره های قنادی

 

استفاده آسان و راحت از قالب سیلیکونی هواپز

استفاده آسان و راحت از قالب سیلیکونی هواپز

 

مزایای خرید قالب سیلیکونی هواپز

حال که با طرز استفاده از انواع قالب‌های سیلیکونی هواپز آشنایی پیدا کردید، باید مزایای این قالب‌ها را نیز بدانید که اصلی‌ترین آن‌ها، مزایای زیر هستند:

  • از این قالب می‌توانید برای داغ کردن غذاهای مانده در دستگاه‌هایی مثل مایکرو و فر و ..‌. استفاده کنید. در این صورت ظرف‌های این دستگاه‌ها نیز کثیف نخواهند شد.
  • جالب است بدانید علاوه بر پختن کیک و سرخ کردن مواد غذایی، می‌توانید برای طبخ کتلت و کوکو نیز از چنین قالب‌هایی استفاده کنید.
  • این محصولات در برابر حرارت کالا مقاوم هستند و تنوع بالایی دارند. پس شما می‌توانید در هر اندازه و هر شکلی که می‌خواهید، آن‌ها را خریداری کنید.
  • استفاده از این قالب‌های سیلیکونی بسیار آسان است. حتی شست و شوی آن‌ها نیز زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد.
  • با استفاده از این قالب‌ها می‌توانید طول عمر سرخ کن یا سایر دستگاه‌ها را افزایش دهید؛ چرا که دیگر نیازی به استفاده کردن و شستن تجهیزات جانبی این دستگاه‌ها ندارید.

با وجود این ویژگی‌ها، خرید انواع قالب سیلیکونی هواپز را به شما توصیه می‌کنیم. البته باید توجه داشت که این قالب‌ها معایبی هم دارند. ممکن است این ظروف سیلیکونی موجب ایجاد بوی بد در غذا شوند یا در روند کار دستگاه‌ها اختلال ایجاد کنند. به همین دلیل ما به شما قالب سیلیکونی طرح هواپز ایر فرایر بهگز را معرفی می کنیم.

خرید انواع قالب سیلیکونی هواپز

خرید انواع قالب سیلیکونی هواپز

اگر در رابطه با خرید عمده قالب های سیلیکونی هواپز سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

نتیجه گیری
ما در این متن در مورد طرز استفاده از انواع قالب‌های سیلیکونی هواپز صحبت کردیم. این قالب‌ها کاربردها و مزایای زیادی دارند. آنچه که این محصولات را منحصر به فرد کرده است، ضد حرارت بودن آن‌ها و انعطاف پذیری آن‌ها است. طرز استفاده از این قالب‌ها آسان است. شما با چرب کردن و قرار دادن ان قالب در دستگاه مد نظر خود می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. البته باید از نکات مهم و نحوه پخت و پز با این قالب‌ها مطلع باشید. جهت خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.