قالب های سیلیکونی ابزار هایی هستند که با استفاده از آن ها پخت و پز کار بسیار آسان تری است. ماده اصلی تشکیل دهنده آن پلیمر معدنی است و اصطلاحا منشأ آن سنگ سیلیکا می‌باشد. این قالب ها دسته بزرگی از لوازم قنادی را شامل می‌شوند و در طرح، شکل و اندازه های مختلفی به بازار هدف عرضه می‌گردند.شاید تا کنون از ظروف سیلیکونی استفاده نکرده اید و ممکن است بخواهید بدانید چگونه از ظروف سیلیکونی برای پخت استفاده می شود؟ آیا می توان از قالب های سیلیکونی در فر استفاده کرد؟ در اجاق مایکروویو چطور؟ پخت با ظروف سیلیکونی در چه دمایی امن است؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با فروشگاه لوازم قنادی بهگز همراه باشید تا روش های استفاده و ویژگی های این محصول را با هم بررسی نماییم.

 نحوه استفاده قالب سیلیکونی

نحوه استفاده قالب سیلیکونی

آیا قالب سیلیکونی را میشود در فر گذاشت ؟

مقاومت بالای قالب ها و مولدهای سیلیکونی در برابر حرارت کم و زیاد باعث شده است که بتوان قالب سیلیکونی را هم در فر فر، ماکروفر و توستر و هم در فریزر قرار داد. در این حالت اتفاقی برای قالب ها پیش نمی‌آید و در فر تغییر شکل نمی‌دهند. سیلیکون مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما دارد، از این رو قالب های سیلیکونی را می‌توان در فر و یخچال قرار داد. این قالب ها از دمای منفی 60 درجه تا دمای بالای 230 درجه قابل استفاده هستند. با این که قالب های سیلیکونی قادر به تحمل دمای بالا در فر می‌باشند اما نباید قالب های سیلیکونی به طور مستقیم روی حرارت قرار دهید. در نتیجه زمانی که قالب های سیلیکونی را در فر قرار می‌دهید باید حواستان باشد تا حرارت به طور مستقیم به قالب ها برخورد نکند.

مطالعه  تهیه شکلات با قالب شکلات سیلیکونی

 

جهت خرید مواد اولیه قنادی و ابزار شیرینی پزی شما میتوانید سفارش خود را در فروشگاه بهگز ثبت و با همکاران ما در این بخش بصورت آنلاین در ارتباط باشید. تا شما را در امر خریدی بهتر یاری رسانند امید است که تجربه خرید خوبی را برایتان به ارمغان بیاوریم. همچنین اگر در رابطه با خرید خود سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم.

تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

 

نحوه استفاده از ظروف سیلیکونی

  • لازم است خمیر آماده شده را در قالبی که روی ورقه پخت نصب شده است بریزید، در غیر این صورت ممکن است خمیر خارج شود، زیرا سیلیکون یک ماده انعطاف پذیر است.
  • ظروف ساخته شده از چنین موادی را می توان نه تنها در فر، بلکه در فریزر نیز استفاده کرد. این به دلیل این واقعیت است که سیلیکون می تواند دمای 40- تا 240+ درجه را تحمل کند.
  • هنگام استفاده برای اولین بار، باید قالب را با روغن روغن کاری کنید و پردازش بیشتر اختیاری است. قبل از هر بار استفاده باید قالب را با صابون ظرفشویی مایع شست. برای اولین بار، ظرف باید به خوبی آبکشی شود و همچنین با آب جوش شسته شود.
  • زمان پخت دسر با استفاده از ظروف سیلیکونی با پخت در ظروف سرامیکی، شیشه ای یا فلزی تفاوتی ندارد. اما فقط قسمت بالایی در آنها قرمز شده است و دیواره ها و پایین پخت ساختار نسبتاً مرطوبی دارند.
  • بعد از پخت، شیرینی ها را باید از فر خارج کنید و حدود 7 دقیقه در قالب بگذارید. اگر دسر گیر کرده است باید لبه های قالب را برعکس بچرخانید و با کاردک کیک آماده شده را از آن جدا کنید. از کارد و چنگال فلزی استفاده نکنید زیرا ممکن است محصول را سوراخ کند.
  • از قالب های پخت می توان برای پخت غذاهای اصلی در فر نیز استفاده کرد. اما برای این کار باید ظروف بزرگ ترجیح داده شود. بهترین راه حل برای چنین ظرفی یک قالب گرد با قطر 25-30 سانتی متر است.
  • با وجود انبوهی از نقوش مختلف، بهتر است حداقل حکاکی و جزئیات کوچک روی فرم انتخاب شود تا در آینده مشکلی برای حذف مواد پخته به وجود نیاید. همچنین قابل توجه است که تمیز کردن قطعات کوچک روی قالب پس از پخت بسیار دشوار است.
  • برای شستن خمیر خشک شده، باید ظرف سیلیکونی را به مدت 10 دقیقه در آب خنک خیس کنید. پس از آن، آب ریخته می شود و قالب را از داخل برگردانده و با یک اسفنج نرم پاک می کنند.
  • برای نگهداری آسان، تمام لوازم جانبی فر را می توان تا کرد تا در فضا صرفه جویی شود. هنگامی که صاف می شوند، به سرعت شکل اصلی خود را می گیرند، تغییر شکل نمی دهند و چروک نمی شوند.
  • فقط در صورتی که کاملا خشک شده باشد می توانید از قالب ها در مایکروویو استفاده کنید. همچنین قابل توجه است که لبه های ظرف نباید با دیواره های این لوازم خانگی تماس داشته باشد.
قالبهای سیلیکونی

قالبهای سیلیکونی

تشخیص قالب سیلیکونی اصل از تقلبی

یکی از روش های ساده که برای تشخیص اصل بودن قالب های سیلیکونی مورد استفاده قرار می گیرد،آزمایش کشیدگی است به گونه ای که در محل زاویه قالب، قالب را در دست بگیرید و بکشید به طوری که زاویه بیشتر شود در این حالت اگر رنگ آن قسمت قالب تغییر نکند( روشن تر نشود) قالب اصل می باشد اما اگر روشن تر شود نشانه ترکیب آن با پلاستیک است که در این حالت استفاده آن در فر بسیار مضر می باشد.

مطالعه  مولد فوندانت را بیشتر بشناسید

روش دیگر تشخیص اصل بودن قالب سیلیکونی، توجه به برچسب تائید سازمان های غذا و دارو بر روی بسته بندی یا خود قالب سیلیکونی می باشد که این تائیدیه معمولا به شکل یک جام و چنگال در کنارهم می باشد. قالب های سیلیکونی که بدل هستند نتیجه پخت را نامطلوب می کند به همین دلیل به اصل بودن این قالب ها بیشتر توجه کنید تا در عین سلامت نتیجه مطلوبی بگیرید.

روش دیگر، وقتی برای اولین بار قالب را خریداری می کنید بهتر است آن را بشویید و به مدت 30 دقیقه در دمای 120 تا 160 درجه درون فر قرار دهید و اجازه دهید در دمای محیط سرد شود سپس دوباره آن را بشویید قالب های اصل پس از این اعمال تغییری نمی کنند.

 تشخیص قالب سیلیکونی اصل

تشخیص قالب سیلیکونی اصل

سخن پایانی

قالبهای سیلیکونی در دماهای مختلف ( از 40- درجه تا 580+ درجه ) قابل استفاده در فر ، ماکروویو ، یخچال و فریزر قابل استفاده هستند. و تحت حرارت و یا سرما تغییر در ماده تشکیل دهنده این قالب ها اتفاق نمی افتد و فقط ممکن است پس از حرارت دیدن کمی نرم تر شوند البته که با توجه با خاصیت انعطاف پذیری ای که دارند پس از خروجشان از محیط با حرارت بالا بلا فاصله به حالت اولیه باز می گردند.شما می­ توانید انواع قالب سیلیکونی را از طریق فروشگاه بهگز سفارش دهید.از اینکه تا پایان مطلب همراه فروشگاه بهگز بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.لازم به ذکر است که می توانید از آخرین اخبار جدید ترین محصولات قنادی در اینستاگرام بهگز مطلع شوید.

مطالعه  هر آنچه درباره قالب سیلیکونی باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.