معرفی مولد فوندانت

شاید شما هم نام مولد فوندانت را شنیده باشید و بپرسید مولد قنادی چیست و چه استفاده هایی از آن می توان کرد. مولد یکی از ابزارهای شیرینی پزی و کیک پزی است که با استفاده از آن می توانید به خمیر خود شکل دهید.در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم مولد شیرینی پزی چیست تا با آگاهی بیشتر بتوانید از این قالب استفاده کنید.

 


مشاهده محصولات قالب های سیلیکونی


مولد فوندانت چیست؟

اگر می خواهید طرحهای حرفه ای و زیبا و از همه مهمتر طرحهای خاص و منحصر بفردی را روی کیک و کاپ کیک و شیرینی های خود طراحی کنید مولد فوندانت بهترین و آسانترین وسیله برای این کار می باشد. Mold یا Mould کلمه مالد در لغت نامه ها فرم دادن ،قالب گرفتن ،فرم ریختگى ،فرم ،الگو و یا قالب بشکل دراوردن ترجمه شده است در حال حاظر صنعت غذایی ، شیرینی و شکلات، مجسمه سازی ، دستسازه های هنری با تنوع بسیار بالا از این معجزه صنعت کمال استفاده را میبرد.

مولد یکی از ابزارهای کار با خمیر ها می باشد و همینطور در صنعت شیرینی پزی و کیک پزی هم مورد استفاده می باشند و با استفاده از آن می توانید به خمیر خود شکل دهید. قالب مولد قالبی از جنس سیلیکون است و با خاصیت انعطاف پذیری که دارد می توان به راحتی خمیر را از داخل آن خارج کرد.

 

مولد فوندانت را بیشتر بشناسید

Mold

قالب سلیکونی

یکی از کاربردهای مهم سیلیکون، تولید وسایل شیرینی پزی میباشد. به دلیل انعطاف پذیری، نچسب بودن، تنوع بینظیر در شکل و رنگ، این قالب ها بسیار پر طرفدارهستند. مولد قالب سیلیکونی، قابلیت استفاده در یخچال و فریزر را دارند و البته انواع مرغوب تر آن ها، مقاوم به حرارت بوده و برای استفاده در فر و مایکروویو هم مناسب هستند. میزان تحمل دمای این قالب ها، روی جعبه یا خود قالب حک شده و معمولا تا دمای 220 درجه سانتی گراد مقاوم هستند. مقاومت بالای این قالب ها در برابر شرایط جوی مانند رطوبت و نور از دیگر مشخصه سیلیکونی های خوش رنگ و لعاب است که این روزها به یکی از ابزار مهم خانم های علاقه مند به شیرینی پزی شده است.

مطالعه  همه چیز درباره فروش عمده لوازم قنادی

 


بیشتربدانید : همه چیز درباره خمیر فوندانت


روش استفاده از مولد

  • کار کردن با قالب مالد فوندانت نیز بسیار آسان است.
  • کافی است داخل قالب مولد فوندانت کمی نشاسته ذرت بریزید
  • خمیر را در تمام قسمت های داخل قالب مالد پخش کنید.
  • قالب مولد را به همراه خمیر داخل آن چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید
  • مالد را برگردانید و به آرامی خمیر را از مالد جدا کنید
  • سپس اضافه های نشاسته ذرت را به کمک برس از سطح خمیر جدا کنید
  • لبه های اضافی را کات کرده و با دست قسمت هایی که تیزی و یا لبه دار هستند را فرم دهید

 

مولد فوندانت را بیشتر بشناسید

نحوه کار با مالدها

 

کاربرد مولد ها

حال که می دانید مولد چیست؟ بهتر است با کاربرد آن نیز آشنا شوید تا بتوانید در موارد مختلف از آن استفاده کنید. بیشترین کاربرد مولد برای فرم دادن به خمیر فوندانت است. مولد فوندانت ابزاری برای شکل دادن به خمیر فوندانت و ساخت آن به شکل های مختلف حتی شکل های سه بعدی است. به جز خمیر فوندانت می توانید خمیرهای پلیمری میهن ، فیمو، ایتالیایی ،گلسازی و رزین را نیز داخل مولد فرم دهید و شکل دلخواه خود را بسازید. قالب‌های سیلیکونی  دارای تنوع طرح زیادی هستند و در سایت اینترنتی بهگز تنوع بسیار بالایی از آن را میتوانید مشاهده نماید.

 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات جامعی از مولدها و نحوه استفاده از آن ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . شما می توانید با تهیه چند قالب و ترکیب شکل های مختلف با یکدیگر شکل های خلاقانه و زیبایی به وجود آورید و زیباترین کیک ها و شیرینی ها را بسازید.مولدهای فوندانت ابزاری برای شکل دادن به خمیر فوندانت و ساخت آن به شکل های مختلف حتی شکل های سه بعدی است. انواع مولد فوندانت در شکل ها و طرح های گوناگون در بازار موجود هستند. اگر به دنبال فروشگاهی با بیشترین تنوع قالب فوندانت هستید ما می توانیم به شما کمک کنیم. کافی است به سایت فروشگاه اینترنتی بهگز مراجعه کنید و طرح دلخواه خود را انتخاب و خرید بفرمایید.

مطالعه  نحوه پخت کیک در قالب تفلون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 2 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.