یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی که می‌توانید برای مهمانی‌ها و مجالس تهیه کنید، ژله‌های رنگارنگ با انواع طعم‌ها و رنگ‌ها بسیار متفاوت است. با کمی خلاقیت می‌توانید بیشترین بهره را از دسر موردعلاقه همه ببرید. برای درست‌کردن دسرهای خوش‌طعم و خوشمزه ژله‌ای به قالب ژله نیاز دارید. همان‌طور که می‌دانید هر قالب برای ایجاد یک دسر منحصربه‌فرد طراحی شده است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد خرید قالب ژله را دارید؛ اما به دلیل تنوع محصولات و قیمت خرید این محصول ارزشمند برایتان سخت است، اصلاً نگران نباشید. در این مقاله، ما شما را با انواع قالب‌های ژله موجود در بازار آشنا می‌کنیم و چند نکته مهم را به شما آموزش می‌دهیم که در هنگام خرید قالب های ژله باید به آن توجه داشته باشید.

بهترین قالب ژله

بهترین قالب ژله

تاریخچه پیدایش ژله

امروزه ژله را بیشتر به‌عنوان یک دسر ارزان می‌شناسند که از مکعب‌های غلیظ قندی خریداری شده دربسته بندی‌های پلاستیکی تهیه می‌شود. اما درگذشته ساخت ژله یک هنر و فقط برای ثروتمندان بود. دکتر آنی گری، مورخ مواد غذایی، می‌گوید: این فرایند مستلزم دسترسی به یخ بود که یک امر تجملی بود. پودر ژلاتین در دسترس نبود و دو یا سه روز طول کشید تا ژلاتین از پای گوساله خارج شود، بنابراین به یک آشپز، زمان و مکان زیادی نیاز داشتید. اگر ژله شیرین درست می‌کردید به شکر هم نیاز داشتید که تا قرن نوزدهم بسیار گران بود.

اولین ژله‌ها در دهه ۱۳۰۰ ثبت شد. آنی می‌گوید: آنها صاف بودند، بنابراین به شکلی که امروز می‌شناسیم شبیه ژله‌های قالب‌گیری شده‌ای نبودند. برای قالب‌های ژله اولیه از قالب‌های طبیعی مانند پوسته تخم‌مرغ و گوش‌ماهی توسط تودورها و استوارت ها برای ژله استفاده می‌شد. آنه توضیح می‌دهد: در قرن هفدهم، از قالب‌های ژله برای ساختن ژله‌هایی که امروزه می‌شناسیم استفاده می‌شد. من از اطلاق قالب‌های چندمنظوره به‌عنوان قالب‌های ژله خودداری می‌کنم؛ زیرا از آنها برای تهیه پای کیک، بلنکمانژ و پودینگ‌ها بسیار بیشتر از ژله استفاده می‌شد.

راهنمای خرید قالب های ژله پلاستیکی و سیلیکونی

با توجه به رشد روز افزون صنعت غذایی و تغییر سلیقه های مردم، قالب های ژله به عنوان یکی از محصولات محبوب در بین مردم جایگاه خود را پیدا کرده اند. در حالی که خرید قالب های ژله بسیار ساده به نظر می رسد، اما برخی نکات مهم وجود دارند که باید به آنها توجه کرد تا بهترین قالب ژله را برای خود انتخاب کنید. محصولات زیادی در بازار آزاد موجود است و انتخاب یکی از آنها دشوار است، اما نگران نباشید. در اینجا نکات مهم هنگام خرید قالب ژله  برای کمک به شما برای یافتن محصول مناسب مورد نیاز شما آورده شده است.

راهنمای خرید قالب های ژله

راهنمای خرید قالب های ژله

  • جنس قالب ژله

جنس قالب ژله یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در نظر گرفت. قالب‌های ژله معمولاً از سه نوع مواد تشکیل شده‌اند: پلاستیک، سیلیکون و فلز. هرکدام از این مواد دارای ویژگی‌ها و مزایای خود هستند. قالب‌های پلاستیکی ژله معمولاً از پلی‌استر، پلی‌پروپیلن و پلی‌کربنات تشکیل شده‌اند. این قالب‌ها بسیار سبک و قابل‌حمل هستند و به‌راحتی قابل شستشو هستند. اما باتوجه‌به اینکه پلاستیک نسبتاً نرم است، قالب‌های ژله پلاستیکی معمولاً ضعیف‌تر از دو نوع دیگر هستند و در برابر حرارت و شکستگی حساس هستند.

مطالعه  آشنایی با ابزارهای مورد نیاز برای پخت کیک

قالب‌های سیلیکونی ژله معمولاً از سیلیکون درجه یک ساخته شده‌اند. این قالب‌ها بسیار قوی و مقاوم در برابر حرارت هستند و می‌توانند در دمای بالا نیز استفاده شوند. همچنین، قالب‌های ژله سیلیکونی به‌راحتی قابل شستشو هستند و محصولات ژله‌ای را باکیفیت بالا تولید می‌کنند. قالب‌های ژله فلزی معمولاً از آلومینیوم یا فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند. این قالب‌ها بسیار قوی و مقاوم در برابر حرارت هستند و می‌توانند در دمای بالا نیز استفاده شوند. جهت آشنایی و کسب اطلاعات جامع از معرفی انواع قالب‌های ژله پیشنهاد می‌کنیم به مقالهٔ دانستنی‌هایی در مورد قالب‌های ژله و دسر، از بخش لوازم صنعت کیک و شیرینی سایت بهگز مراجعه نمایید.

  • مواد به کار رفته در ساخت

در زمان خرید قالب‌های ژله، بهتر است مطمئن شوید که از ماده سازنده‌ی سالم و مطمئنی استفاده شده است. برخی از قالب‌های ژله‌ای با مواد سمی ساخته شده‌اند که می‌توانند به مواد غذایی شما اضافه و به آنها آسیب برسانند. بیشتر این قالب‌ها از پلاستیک ساخته می‌شوند و در صورتی که هنگام تهیه دسر ژله را خیلی داغ درون قالب بریزید ممکن است، مواد سمی و سرطانزا از خود آزاد کنند. از همین رو، باید قبل از خرید، بررسی کنید که از چه ماده ای تشکیل شده است.

  • طرح قالب ژله

همانطور که در ابتدای این مقاله بحث شد، قالب های ژله اغلب در طرح های مختلفی از جمله شکلات، گل، حیوانات و غیره موجود است. برای خرید قالب ژله ای باید به ساختار آن توجه کرد. اگرچه انتخاب طرح قالب کاملا سلیقه ای است، اما توصیه می کنیم برای هر موقعیت خاص از قالب مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید قالب های ژله را برای مهمانی خود تزیین کنید، بهتر است از قالب هایی با اشکال مختلف استفاده کنید تا بتوانید در دکوراسیون آنها تنوع ایجاد کنید.

  • تضمین بازگشت کالا

قبل از نهایی کردن خرید، مهم است که بودجه خرید مدل را در نظر بگیرید. به این ترتیب مدل هایی که در محدوده قیمت شما نیستند به صورت خودکار از انتخاب شما حذف می شوند و خرید برای شما راحت تر خواهد بود. همچنین، اگر برای خرید یک کالا بدون دیدن آن از نزدیک مردد هستید، بهتر است در صورت نارضایتی از فروشگاه هایی خرید کنید که سیاست بازگشت دارند. هنگامی که قالب ژله خریداری می‌شود، باید تضمین شود که در صورت ناکارآمد بودن آن، به شما پول‌تان بازگشت داده خواهد شد. بدون شک، این بهترین گزینه برای جلوگیری از خرید یک قالب ژله نامناسب است.

مطالعه  همه چیز درباره قالب کیک کمربندی

 

برای خرید قالب های ژله باکیفیت و با ارزانترین قیمت میتوانید به فروشگاه لوازم قنادی بهگز مراجعه کنید. همچنین اگر در رابطه با خرید ابزارهای مورد نیاز قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم.
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

 

چند نکته هنگام استفاده از قالب ژله

هر دستوری که انتخاب می کنید و هر قالبی که انتخاب می کنید، هنگام تهیه دسر ژله عالی باید چند ترفند را در نظر داشت. نکته اول این است که حتماً قبل از پر کردن قالب، ظرف خود را با اسپری پخت و پز، صرف نظر از نوع آن، اسپری کنید. این کار باعث می شود ژلاتین راحت تر از بین برود. نکته بعدی که نباید فراموش نکنید درست کردن دسرهای لایه ای زمان می برد. هر لایه باید حدود 45 دقیقه قبل از اضافه کردن لایه بعدی تنظیم شود. در حالی که درست کردن این ژله به زمان نیاز دارد، یک تایمر در دسترس داشته باشید. قبل از افزودن لایه بعدی، ژلاتین باید تقریباً، اما نه کاملاً سفت باشد. این قوام تقریبا یکنواخت به چسبیدن لایه ها به هم کمک می کند.

جهت خارج کردن ژله از قالب، باید اجازه دهید تا کاملاً ژله سفت شود. یادتان باشد بهتر است یک ساعت قبل از سرو ژله را از قالب خارج کنید تا اگر کمی شل شد، فرصت داشته باشید دوباره آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود. یک ظرف مناسب و مسطح برای قرار دادن ژل انتخاب کنید. ممکن است ژل هنگام معکوس شدن در مرکز ظرف نباشد و بخواهید کمی آن را جابجا کنید. برای اینکه هنگام حرکت دادن ژله روی ظرف به مشکل بر نخورید، ظرف را کمی خیس کنید تا ژله راحت روی آن سر بخورد.

 خارج کردن ژله از قالب

خارج کردن ژله از قالب

سخن پایانی

در نهایت، خرید قالب های ژله به نظر می رسد بسیار ساده است، اما با توجه به نکات مهمی که در این مقاله به آنها اشاره شد، می توانید بهترین قالب ژله را برای خود انتخاب کنید. با توجه به جنس، اندازه، طرح، قابلیت تمیز کردن، قابلیت استفاده مجدد و قیمت قالب ژله، می توانید بهترین تصمیم را بگیرید.از اینکه تا پایان مطلب همراه فروشگاه بهگز بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه اجتماعی بهگز نیز دنبال کنید. مجموعه بهگز سعی بر این داشته تا با کیفیت ترین محصولات را در برند های معتبر موجود و روز بازار در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهد.

مطالعه  همه چیز درباره فروش عمده لوازم قنادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + بیست =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.