لازمه‌ی پخت یک کیک و یا شیرینی باکیفیت بدون شک استفاده از مواد اولیه قنادی مرغوب و داشتن یک قالب کیک باکیفیت و نچسب جزو اصلی‌ترین مواردی است که حتما باید در خانه موجود باشد تا پخت انواع شیرینی و کیک برای شما لذت بخش باشد. قالب های کیک انواع بسیار متنوعی از نظر شکل ظاهری ، ابعاد و همچنین جنس تولیدی دارند که این بار می خواهیم یکی از انواع این محصولات را با نام قالب کمربندی کیک به شما معرفی کنیم . پس برای آگاهی از انواع و ویژگی های مهم این قالب ها تا انتهای این مقاله با بهگز همراه باشید.

 

قالب کیک کمربندی

قالب کیک کمربندی

 

قالب کمربندی چیست؟

قالب های کمربندی را می توان به جای قالب های معمولی کیک استفاده کرد که به شما اجازه می دهد تا برخی از خوشمزه های خاص را بپزید. این قالب ها یکی از انواع قالب های کیک از جنس تفلون، آلومینیوم و یا سیلیکون است که در اشکال و اندازه های مختلف در بازار موجود می باشد. دیواره‌های قالب کمربندی با یک گیره به هم چفت شده‌اند و این امکان را به شما می‌دهند که بعد از پخت کیک به راحتی قالب را باز کنید و کیک را از آن جدا کنید. قالب‌های کمربندی ریسک خراب شدن کیک هنگام جدا کردن آن را به حداقل می‌رسانند. اگر به شیرینی پزی علاقه دارید حتما باید چند اندازه از این قالب‌ها را برای درست کردن چیزکیک، کیک‌ اسفنجی و کیک بستنی تهیه کنید.

کاربردهای قالب‌های کمربندی

  • چیز کیک
  • تهیه ژله
  • تزیین کیک
  • پیتزای ضخیم
  • تارت
  • کیک بستنی
  • کیک ضخیم
  • پاستا قالبی
  • کیک گوشت
کاربرد قالب‌ کمربندی

کاربرد قالب‌ کمربندی

 

انواع قالب های کمربندی کیک

قالب های کمربندی در اندازه های مختلفی وجود دارد.قالب به اندازه 9 سانت و به بزرگی 30 سانت وجود دارد، اگرچه قالب 20 تا 24 سانت رایج ترین آنها هستند. قالب های کوچکتر برای تهیه چیزکیک های کوچک یا تارت مفید هستند، در حالی که اندازه های بزرگتر می توانند یک پیتزا با ظرف عمیق یا یک چیزکیک بسیار بزرگ را در خود جای دهند.در نظر گرفتن ارتفاع دیواره های قالب یا یقه نیز می تواند به تعیین اندازه مناسب برای هر تلاشی برای پخت کمک کند. در ادامه مطلب چند نوع از انواع متنوع قالب های کمربندی را بررسی مینماییم.

مطالعه  آشنایی با ماسوره های قنادی

قالب کیک کمربندی 3 عددی

از آن جایی که لوازم آشپزخانه هر روز متفاوت می شوند، در نتیجه قالب های کمربندی هم روی کار آمدند که یک وسیله ضروری برای افرادی هستند که می خواهند کیک یا دسر درست کنند. با تهیه قالب کیک کمربندی 3 عددی به راحتی می توانید در سه سایز کوچک و متوسط و بزرگ به صورت مربع و گرد و قلبی پخت کنید.جنس قالب کیک ها از فولاد با روکش تفلون می باشد که کاملا مناسب برای استفاده در فر و حرارت است. یکی از مزیت های این قالب این میباشد که شما عزیزان میتوانید با توجه به سلایق مختلف تزیینات کیک یا چیز کیک خود را انجام دهید و به راحتی کیک را از آن جدا کنید.

 

ست 3 عددی قالب کمربندی

ست 3 عددی قالب کمربندی

 

قالب کمربندی ‎BP۷‏

این قالب کمربندی از سری قالب کمربندی 3 سایز با قطر 19 ، 21 ، 23 سانت می باشد. ارتفاع این قالب 9 سانت می باشد و از کیفیت عالی و جنس بسیار با دوام ساخته شده است. همچنین از سگک قوی با پایه های پرچ شده محکم که همزمان بسیار روان و راحت باز و بسته میشود، جنس این نوع قالب ها تفلون و نچسب هست و برای پخت انواع کیک کاربرد دارد. این نوع قالب دما را یکسان بین تمام قسمت های قالب پخش می کند و باعث پخت بهتر کیک می شود.

تنوع رنگ بندی این نوع قالب ها همراه با مدل های مختلفی که دارد باعث شده است تا یکی از پر فروش ترین های بازار لقب بگیرد و از استقبال بی نظیری از طرف مردم برخوردار شود. این قالب ها به دلیل اینکه در کمترین زمان ممکن کیک را برای شما آماده میکند. مهم نیست شما حرفه ای هستید یا آماتور زیرا دراین نوع قالب ها به راحتی کیک شما پف میکند و بدون برگرداندن و با یه حرکت کیک به راحتی از قالب جدا میشود.

قالب كمربندي ‎Kitchenaid‏

این قالب ساخت محصولات ‎yous‏ اید ‎Kitchenaid‏ از ایده ي خانوم ژورفین کا کرین آغاز شد و مخترع اولین ماشین ظرفشویی جهان در سال ۱۸۸۶همزمان با شرکت کیچن اید شروع به کار نمود. طی این مدت همواره شرکت کیچن اید روی کیفیت بالای محصولات آشیزخانه بسیار تاکید داشته است و همواره از بهترین سرآشیزها مشورت می گیرد تا بهترین و کاربردی ترین وسایل آشپزخانه را تولید کند تا تمام کسانی که آشپزی می کنند با شور و اشتیاق زیادتری این کار را انجام دهند. با به وجود آمدن قالب های کمربندی، شرکت کیچن اید به عنوان بهترین کیفیت و طراحی قالب های کمربندی لقب گرفته است و همواره با تولید کالای با کیفیت از یک آشیز مبتدی، سر آشیز حرفه ی می سازد، چرا که یکی از ارکان آشپزی و شیرینی پزی داشتن قالب و ابزارهای با کیفیت است. قالب های کمربندی کیچن اید از بهترین تفلون های موجود در بازار استفاده کرده و طول عمر بیشتری نسبت به بقیه محصولات موجود در بازار رو داراست.

مطالعه  چگونه بهترین قالب کیک را بخریم؟

 

استفاده از قالب کمربندی

استفاده از قالب کمربندی

 

نحوه استفاده از قالب کمربندی

برای استفاده از قالب کمربندی استفاده بهتر است از کاغذ روغنی استفاده شود. برای برش کاغذ روغنی به اندازه ی قالب روش های مختلف وجود دارد. می توانید قالب را روی کاغذ روغنی قرار دهید و آن را ببرید. اما برای قالب های طرح دار مانند قالب طرح قلب، شاید این کار کمی سخت باشد. لذا برای این دسته قالب ها می توانید مطابق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا سگک قالب را باز کرده و کف قالب را از دیواره ی آن جدا کنید.
  • کاغذ روغنی را روی کف قالب قرار دهید.
  • دیواره ی قالب را روی قالب قرار دهید و سگک آن را ببندید. امکان دارد بعد از بستن قالب، کمی کاغذ روغنی چین بخورد. این احتمال در قالب های طرح دار بیشتر است.
  • بعد از این که از سفت شدن قالب اطمینان حاصل کردید، کاغذهای اضافه را از دور قالب ببرید.
  • دقت کنید هنگام بریدن اضافه کاغذ، کاغذ مابین کف و رینگ قالب را بیرون نکشید تا قالب از حالت آبندی خارج نشود و کیک یا چیز کیک به آن نچسبد.
  • برای این که هنگام پخت کیک، مواد کیک از قالب بیرون نریزد، می توانید از دو لایه کاغذ روغنی استفاده کنید. استفاده از کاغذ روغنی باعث می شود درزهای موجود در قالب کمربندی گرفته شده و قالب خوب چفت شود. برای جدا شدن کیک از قالب، اجازه دهید تا کیک کاملا سرد شود بعد قالب را از آن جدا کنید. قبل از باز کردن سگک قالب، پالت یا چاقو را در آب ولرم خیس کنید و دور کیک را به وسیله ی آن از قالب جدا کنید تا هنگام جدا کردن دیواره قالب از کیک، کیک خرد نشود.
تمیز کردن قالب کیک کمربندی

تمیز کردن قالب کیک کمربندی

 

مطالعه  انتخاب قالب های گالوانیزه موج برای پخت کیک

شستشوی قالب کمربندی

قالب‌های کمربندی شیشه‌ای با پوشش‌های نچسب با کیفیت راحت‌تر تمیز می‌شوند و بهتر است با دست و با آب گرم و صابون تمیز شوند. در حالی که آنها می توانند داخل ماشین ظرفشویی بروند، شستن و خشک کردن با دست از زنگ زدگی ظرف در طول زمان جلوگیری می کند و باعث می شود بقایای مواد غذایی از اطراف لبه های نورد شده حذف شوند.

قالب های سیلیکونی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، اما از آنجایی که سیلیکون سست است، ممکن است قالب ها را با دست قبل از چرخه ماشین ظرفشویی شست و شو دهید تا مطمئن شوید که بقایای غذا از گردن چرخان یقه پاک شده است. قالب های آلومینیومی نیز باید با دست شسته شوند، اما مطمئن شوید که از پاک کننده های ساینده یا اسفنج هایی که می توانند سطح را خراش دهند خودداری کنید. خیساندن قالب های آلومینیومی در آب گرم قبل از شستشو می تواند به نرم شدن غذای پخته شده کمک کند.

سخن پایانی

پختن کیک بسیار لذت بخش است حالا اگر بتوانید از قالب های کیک مناسب و مواد با کیفیت استفاده نماید. سلامت، زیبایی ظاهری کیکتان را برای شما تضمین کند. در این مقاله در مورد قالب های کیک کمربندی صحبت کردیم و انواع مختلف این قالب ها را نام بردیم. شما می توانید با همراهی بهگز از بخش لوازم صنعت کیک و شیرینی با ویژگی های ابزار های قنادی مطلع شوید. بهگز یک فروشگاه آنلاین خرید گز و لوازم قنادی در سراسر ایران می باشد. برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.