امروزه می‌توان دسر را پایه و اساس اکثر مهمانی‌ها و مجالس دانست که نوع دسر نیز باتوجه‌به آن مهمانی انتخاب و تهیه می‌شود. پس از تهیه دسر موردنظر، طرز تزیین آن موردتوجه قرار می‌گیرد. البته همه افراد هنرمند و خوش‌سلیقه دوست دارند بهترین و زیباترین تزیین دسر را داشته باشند که با بررسی جدیدترین ایده‌های تزیین دسر و سپس الگوبرداری از آن تزیینات و استفاده از ابتکار و خلاقیت می‌توان به این امر مهم دست‌یافت. دسر پاناکوتا یکی از خوشمزه‌ترین دسرها برای مهمانی‌ها و مجالس می‌باشد که می‌توان آن را به‌صورت تکی یا قالبی تهیه کرد. پاناکوتا در طعم‌هایی مانند شکلاتی، وانیلی، زعفرانی، میوه‌ای و غیره تهیه می‌شود. در این مطلب دو روش برای تهیه دسر پاناکوتا و ایده‌هایی برای تزیین دسر پاناکوتا ارائه می‌دهیم که امیدواریم موردتوجه شما همراهان عزیز قرار گیرد.

ایده‌هایی برای تزیین دسر پاناکوتا

ایده‌هایی برای تزیین دسر پاناکوتا

دسر محبوب ایتالیایی پاناکوتا

پاناکوتا نوعی دسر ایتالیایی است که مدتی است در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده و یکی از دسرهای محبوب پذیرایی از مهمانان به شمار می‌رود. این نوع دسر از خانواده پودینگ‌ها بوده و دستور پختی تقریباً مشابه آنها دارد. این دسر محبوب عمر طولانی نداشته و احتمالاً در حدود سال ۱۹۶۰ متولد شده است. زیرا تا قبل از آن تاریخ در کتاب‌های آشپزی نامی از این دسر نیست. این دسر پرطرف‌دار امروزه همه‌جا به‌صورت آماده و دربسته بندی‌های مختلف یافت می‌شود؛ اما تهیه آن بسیار ساده است و یکی از بهترین دسرهای فوری و آسان به‌حساب می‌آید. تهیه دسر پاناکوتا وانیلی نیم ساعت از وقت شما را می‌گیرد و البته قبل از سرو باید چهارتا پنج ساعت در یخچال بماند. در این مقاله فروشگاه بهگز طرز تهیه پاناکوتا را به روشی آسان به شما نشان می‌دهیم.

مطالعه  نحوه تزیین زیبای کیک با ماسوره گل رز

مواد لازم برای پاناکوتا وانیلی

  • شیر : ۳ پیمانه
  • ژلاتین : ۳ قاشق غذاخوری
  • خامه صبحانه : ۱۵۰ گرم
  • شکر : ۱/۲ پیمانه
  • وانیل : نوک ق چای خوری
  • آب سرد: ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی

دسر پاناکوتا از مواد کاملاً در دسترس و مقرون‌به‌صرفه تهیه می‌شود. تهیه پاناکوتا بسیار آسان است و زمان زیادی نمی‌برد. درعین‌حال هنگام تهیه این دسر ایتالیایی دقت مراحل پخت برای زیبایی و طعم دسر شما بسیار مهم است. در ابتدا شیر و خامه صبحانه را در دمای محیط بگذارید تا به همان دما برسند. سپس قالب موردنظرتان را کمی چرب کنید. ژلاتین را روی آب سرد بریزید و به مدت ۵ دقیقه مخلوط کنید تا اسفنجی شود. سپس روی بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا بن ماری شود و دانه‌های ژلاتین حل شود یا می‌توانید به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.

در ادامه باید شکر را به مخلوط شیر اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا شکر حل شود، سپس ژلاتین بن ماری شده را اضافه کرده و مخلوط کنید و در آخر وانیل را اضافه کنید و وقتی از کناره‌های ظرف شروع به قل زدن کرد بعد از ۱ دقیقه از روی حرارت بردارید. حالا باید مخلوط پاناکوتا را داخل قالب بریزید و به مدت ۳-۴ ساعت در یخچال قرار دهید و صبر کنید تا خودش را بگیرد و بعد از ۴ ساعت آن را از یخچال خارج کرده و با دست قالب اطراف را آزادکرده و آن را در ظرف موردنظر برگردانید و روی آن را با سس شکلات تزیین کنید.

پاناکوتا وانیلی

پاناکوتا وانیلی

نکات کلیدی در تهیه پاناکوتا وانیلی

  1. برای تزیین می توانید از پوره توت فرنگی یا سس توت فرنگی استفاده کنید.
  2. مواد نباید بیش از حد بجوشانید. بعد از 1 دقیقه آنها را سریع از روی حرارت بردارید.
  3. از ترکیب پاناکوتا با ژله می توانید دسرهای شگفت انگیزی تهیه کنید که یکی از آنها پاناکوتا با ژله انار است. شما با خلاقیت و مهارت های آشپزی خود می توانید این دو نوع دسر را به دلخواه ترکیب کنید و دسرهای باورنکردنی درست کنید.
  4. می توانید این دسر را در هرظرفی به سلیقه خود تهیه کنید، اما ممکن است قالب مناسب پاناکوتا همان قالبی باشد که برای تهیه ژله از آن استفاده می کنید.
  5. در صورت تمایل اگر فرصت تهیه این دسر خوشمزه را ندارید می توانید پودر پاناکوتا آماده را از فروشگاه خریداری کنید.
مطالعه  انواع کرم های فیلینگ تزیین کیک

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی 

اگر می‌خواهید پاناکوتای شکلاتی درست کنید مراحل قبل را انجام دهید و بعد از حل‌شدن خامه در شیر، شکلات رنده شده را به مواد اضافه کنید. تابه را از روی حرارت بردارید و هم بزنید تا شکلات کاملاً آب شود. سپس مخلوط ژلاتین و شیر را اضافه کرده و پس از هم زدن در قالب مناسب بریزید. (برای این دستور و طرز تهیه دسر شکلاتی ۱۰۰ گرم شکلات تلخ نیاز است؛ اما در صورت استفاده از شکلات معمولی باید مقدار شکر را کم کنید یا آن را حذف کنید)

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی 

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

تزیین دسر پاناکوتا

حال که با طرز تهیه دسر پاناکوتا آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم مدل های تزیین زیبای این دسر را نیز مشاهده کنید و سعی کنید با الگوبرداری از این تزیینات زیبا، دسر پاناکوتا را تزیین کنید. برای تزیین دسر می توان از مواد غذایی مختلفی از جمله میوه، خامه، شکلات و ترافل، پودر بیسکویت، ژله، رول ویفر، برش کیک و … استفاده کرد که انتخاب هر کدام به نوع دسر بستگی دارد. البته تزییناتی که برای دسر مگنولیا و دسر پاناکوتا استفاده می شود با دسرهای میوه ای مانند طالبی، انار، موز و … متفاوت است. بنابراین برای زیباتر شدن و طعم بهتر دسر بهتر است از مواد تزئینی مناسب برای دسر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از انواع قالب‌های طرح‌دار سیلیکونی یا قالب‌های آلومینیومی هم استفاده کنید یا پاناکوتا را به صورت لیوانی سرو کنید.

سخن پایانی

در این مطلب طرز تهیه پاناکوتا به روش‌های مختلف و و ایده‌هایی برای تزیین دسر پاناکوتا را آموزش دادیم. انتخاب مواد اولیه این دسر شامل انواع میوه‌ها و شکلات به ذائقه شما بستگی دارد. می‌توانید پاناکوتا را هرطور که دوست دارید تهیه کرده و در مهمانی‌های خود مورد استفاده قرار دهید. در صورت تمایل به مشاهده آموزش های بیشتر در این زمینه و استفاده از دستورات امتحان شده و عالی به بخش دستور پخت کیک و شیرینی مراجعه نمایید و از بهترین و جدیدترین مطالب دیدن نمایید. همچنین پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه اجتماعی بهگز نیز دنبال کنید. مجموعه بهگز سعی بر این داشته تا با کیفیت ترین محصولات را در برند های معتبر موجود و روز بازار در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهد.

مطالعه  تزئین کیک پسرانه با تاپر بتمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 3 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.