یکی از کارهایی که باید بعد از پخت کیک برای تزیین آن انجام دهید تزیین کیک میباشد. بدون شک خامه کشی و تزیین کیک یک کار جذاب و لذتبخش است. گاهی ممکن است نخواهید از فوندانت برای تزیین کیک ها استفاده کنید و یا قصد تزیین کیکی را برای عصرونه و یا مهمانی های خانگی داشته باشید که در این مواقع استفاده از انواع خامه برای تزیین کیک بهترین گزینه است. از حرفه ای ترین تزییناتی که برای کیک استفاده میشود، تزیینات گل رز با خامه میباشد. ما در این مقاله به تزیین کیک با ماسوره گل رز برای ایده های خیره کننده ای که کیک های اسفنجی ساده را به کیک مجلل تبدیل می کنند، می پردازیم. تا انتهای مقاله از بخش از تزئینات کیک و دسر فروشگاه لوازم قنادی بهگز همراه ما باشید.

تزیین کیک با ماسوره

تزیین کیک با ماسوره

تزیین کیک با ماسوره

برای پوشش دادن کیک، کیک مورد نظر را از یک روز قبل آماده کنیم. قبلاً در مقالات گذشته در مورد طرز تهیه کیک ساده که برای خامه کشی مناسب میباشد، آموزش هایی را قرار داده ایم. برای یادآوری پیشنهاد میکنیم به مقاله طرز تهیه کیک خانگی ساده با پف زیاد مراجعه کنید. براي تزيين کيک با خامه به ابزارهایی ازجمله قيف و ماسوره ، پالت، استند يا صفحه گردان کيک نیاز داريد. بدون شک ماسوره از ابزارهای تزیینی مهم در کیک و شیرینی‌پزی محسوب می‌شود.

بدون قیف و ماسوره شما هرگز نمی‌توانید هنر خود را در کیک پزی و شیرینی‌پزی آنگونه که باید نشان دهید. ماسوره می‌تواند به شما کمک کند تا یک اثر هنری ماهرانه در کیک یا دسر خود خلق کنید و همگان را متحیر سازید. کارکردن با انواع ماسوره در نگاه اول شاید سخت به نظر برسد، اما این ابزار اصلاً پیچیده نیست و می‌توان به‌راحتی از طریق آن طرح‌های جذاب و زیبا روی کیک و دسر ایجاد کرد. ماسوره ها در نوع ها و مدل های مختلفی در بازار موجود هستند. معمولاً در دو نوع پلاستیکی و استیل وجود دارند. یکی از حرفه ای ترین تزییناتی که برای کیک استفاده میشود، تزیینات گل رز با ماسوره گل رز میباشد.

مطالعه  تزئینات کیک و دسر با گاناش شکلاتی

قیف شیرینی پزی

قیف قنادی نیز انواع مختلف دارد که از پرکاربردترین آن ها قیف پلاستیکی و قیف سیلیکونی می باشد. از دیگر انواع قیف که در گذشته هم بوده می توان به قیف پارچه ای و قیف کاغذی اشاره کرد که هنوز هم از آن ها استفاده می شوند. همچنین قیف یکبار مصرف نیز امروزه تنوع آن را بیشتر کرده است. طرز استفاده از قیف یکبار مصرف نیز متفاوت می باشد. کار با قیف و ماسوره خامه زن مدل آیسینگ نیز بسیار آسان است و اگر مبتدی هستید می توانید از این نوع قیف استفاده کنید.بسیاری از قیف ها و ماسوره ها به صورت آماده و سر هم وجود دارند اما برخی از آن ها نیاز به وصل کردن دارند. نحوه اتصال قیف و ماسوره آسان است. طرز اتصال قیف و ماسوره به این صورت است که ماسوره را داخل قیف میگذارید و اندازه آن را روی قیف علامت می زنید. سپس ماسوره را درآورده و قیف را به همان اندازه می برید. سپس ماسوره را داخل قیف گذاشته و با رابط قیف و ماسوره بسته و سفت می کنید.

انواع قیف خامه کشی

انواع قیف خامه کشی

مراحل تهیه گل رز خامه ای با ماسوره گل رز

برای تزیین کیک با ماسوره گل رز، در قنادی ها معمولا از یک پایه گل رز تزیین کیک و خامه زنی که با حرکت دادن و چرخش آن به سمت های مورد نظر با دست ، استفاده میکنند ولی اگر این پایه ها را برای گل رز خامه ای برای تزئین کیک در اختیار ندارید ، میتوانید روی کف خارجی یک لیوان یکبار مصرف و یا حتی روی کف خارجی لیوان های استیل و شیشه ای ، گل رز خامه ای برای تزئین کیک را انجام دهید . اگر کف خارجی لیوان صاف نبود ، با مقداری کاغذ آلومینیوم کاملا صاف شده بپوشانید و گل رز خامه ای برای تزئین کیک را انجام دهید. قطر کف خارجی لیوان ، بهتر است 5 تا 7 سانت باشد تا برداشتن گل رز خامه ای آماده شده از روی آن ، راحت باشد. لازم به ذکر است در ا کار شما نیاز به یک خامه نسبتاً سفت و فرم گرفته دارید.

مطالعه  ایده های خلاقانه تزئین کیک مردانه

 

اگر در رابطه با خرید ابزارهای قنادی مورد نیاز برای تزیین کیک سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم.
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

 

با ماسوره گل رز، ( این محصول را می‌توانید از فروشگاه لوازم قنادی بهگز تهیه کنید) که داخل قیف قرار داده ایم و قیف را از خامه رنگی پر کرده ایم و یا برش زدن یک نایلون سلفونی ضخیم و چسباندن چسب نواری در دوطرف سر نایلون که بصورت اریب یک و نیم سانتی متر برش بزنید. شروع به ایجاد طرح گل رز روی سطح آماده شده نمایید. ابتدا یک حجم هرمی از خامه ، روی سطح تشکیل می دهیم . سطح خود را بچرخانید و قیف را همزمان فشار دهید تا هرم خامه ای شما تشکیل شود.

سپس قسمت نازک ماسوره را بطرف پائین قرار می دهیم و یک استوانه روی راس هرم خامه ای ، تشکیل می دهیم .سطح را همزمان با زدن خامه ، در هر مرحله ، بچرخانید.به همین ترتیب ، لایه لایه و روی هم ، استوانه های نیمه و باز تری را تشکیل دهید. در این مرحله با یک کاردک یا چاقوی تیز و دارای سطحی یکنواخت و نازک ، گل رز خامه ای را از سطح خود ، جدا و برداشته و روی هر قسمتی از کیک خود که می خواهید ، قرار دهید. اگر گل رز خامه ای شما در هر مرحله ای خوب شکل نگرفت ، نا امید نشوید و دوباره تهیه گل رز خامه ای برای تزئین کیک را تکرار کنید.

تهیه گل رز خامه ای

تهیه گل رز خامه ای

سخن پایانی

در این مقاله با مراحل تزیین کیک با ماسوره گل رز آشنا شدید. خوب است که بدانید بهترین جنس برای ماسوره از نظر بهداشتی و دوام انواع فلزی و استیل است. این ماسوره‌ها پرکاربردتر و بادوام‌تر هستند و نیازی به تعویض آنها در مدت‌زمان کوتاه نیست. جهت خرید ماسوره بهتر است به فروشگاه‌های لوازم قنادی معتبری نظیر فروشگاه بهگز مراجعه کنید. شما می‌توانید انواع مدل‌های ماسوره را بسته به نیاز خود سفارش دهید و با کیفیت و قیمت مناسب درب محل تحویل بگیرید.لازم به ذکر است که می توانید از آخرین اخبار جدید ترین محصولات قنادی در اینستاگرام بهگز مطلع شوید.

مطالعه  تزیین کیک تولد میشا و ماشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پانزده =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.