تزئین کیک از جذاب ترین مراحل درست کردن کیک می باشد. تاپر کیک‌ نیز از عناصر جذاب بر روی کیک ها هستند.اما اساسا تاپر چیست ؟ تاپر، به چیزی گفته می‌شود ک بر روی شی یا خوراکی دیگری قرار می‌گیرد تا زیبایی و جذابیت آن را چند برابر کند. تاپر کیک، معمولا بخشی از دیزاین کیک است. اگر به اطلاعات جامع و مفیدی درباره تاپر های تزیین کیک نیاز دارید میتوانید مقاله ی تاپر ها بهترین ابزار تزیین کیک از بخش تزئینات کیک و دسر بهگز را مطالعه نمایید. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با نحوه ساخت تاپر کیک آشنا نمائیم. پس برای آشنایی با ساخت تاپر ها با فروشگاه بهگز همراه باشید.

آموزش ساخت تاپر کیک

آموزش ساخت تاپر کیک

انتخاب جذاب ترین تاپر کیک

تاپرهای تزیین کیک علاوه بر جنس‌های مختلفی مانند چوب با روکش مشکی، پلکسی و مولتی استایل طلایی و نقره ای، کاغذ، مقوا، انواع خمیرهای خوراکی، انواع شکلات و… انواع مختلفی نیز بر اساس موضوع مانند تاپر دخترانه، تاپر پسرانه، تاپر عاشقانه، تاپر ولنتاین، تاپر یلدا، تاپر تولد، تاپر سال نو و… دارند. لازم به ذکر است همه این انواع تاپرها را می‌توانید در سایت بهگز مشاهده و خریداری کنید. پیش از انتخاب تاپر کیک لازم است تا شکل و نیز ترکیب رنگ های استفاده شده در کیک از قبل مشخص باشد تا بتواند با آن هماهنگ شود. در نتیجه اولین مشخصه آن ها، سازگاری با شکل کلی کیک می باشد. پر طرفدار ترین این لوازم، تاپرهایی هستند که خاصیت شمع را دارند در واقع به آن ها تاپرهای شمعی نیز گفته می شود.

آموزش ساخت تاپر کیک

تا اینجای مطالب دریافتید که معنای تاپر کیک چیست، تاپرها دارای انواع بسیاری هستند. با این وجود جالب است بدانید که انواع تاپر کیک، تنها از نظر خوراکی بودن تقسیم بندی نمی شوند و گستردگی آن ها بسیار بیشتر می باشد. شما می توانید این تاپرها را با توجه به مناسبتی که در پیش دارید، تهیه نمایید. اکنون می خواهیم بدانیم که تاپر کیک چگونه ساخته می شود. در ادامه ی مطلب قصد داریم آموزش ساخت تاپر کیک با سه روش متفاوت را برای شما شرح دهیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

  • ساخت تاپر توسط دستگاه لیزر
  • ساخت تاپر شکلاتی
  • ساخت تاپر با فوندانت یا گام پیست
مطالعه  تاپر ها بهترین ابزار تزیین کیک

تاپر توسط دستگاه لیزر

امروزه استفاده از تاپر های مناسبتی، تزیینات کیک ها با تم های متنوع و ایده های جدید بسیار مرسوم شده است که اجرای آن توسط دستگاه لیزر بسیار آسان و مقرون بصرفه است.  به این نکته توجه نمائید تاپرهایی که با دستگاه برش و حکاکی لیزر قابل ساخت می باشد می تواند با متریال هایی نظیر پلکسی گلس، مولتی استایل طلایی ، مولتی استایل نقره ای، استیل طلایی، استیل نقره ای، برنج، چوب، ام دی اف، مقوا، طلق و … برش و حکاکی لیزری شوند. برای طراحی تاپر کیک شما باید به نرم افزارهای طراحی با فرمت وکتور آشنا باشید.

نرم افزار اتوکد یا کرل بهترین گزینه برای طراحی تاپر کیک است. برای تاپر یا می توانید از الگوهای معمول موجود در سایت ها استفاده کنید یا ایده ای که دارید را طراحی کنید. بعد از اینکه طراحی تاپر را انجام دادید ، قطعات برش باید زیر دستگاه برش لیزری، برش بخورند. برای اینکه دوده بر روی کار قرار نگیرد، برچسب پلکسی یا مولتی استایل را از خود ورق جدا نکنید و این کار را هنگام نصب بر روی کیک انجام دهید. بعد از اینکه برش انجام گرفت به واسطه پایه های طراحی شده بر روی کیک به صورت ایستاده قرار می گیرد.

تاپر مولتی استایل طلایی

تاپر مولتی استایل طلایی

تاپر با فوندانت یا گام پیست

ساخت تاپر های فوندانتی با استفاده از خمیر فوندانت یا خمیر گام پیست کار بسیار لذت بخشی است. در ادامه طرز تهیه تاپر فیل با فوندانت که برای تزئین انواع کیک مخصوصا کیک تولد بچه ها یا کیک جشن سیسمونی بسیار مناسب و زیبا است را شرح میدهیم.

وسایل مورد نیاز

  • خمیر فوندانت 300 گرم (آبی روشن)
  • خمیرفوندانت سفید، سیاه و آبی تیره برای چشم ها
  • ابزار فوندانت

ابتدا یک گلوله از خمیر فوندانت آبی روشن را بردارید و به شکل بدن فرم دهید. سپس قسمت بالای بدن را با یک چاقوی تیز برش دهید تا سطح بالایی بدن صاف شود. برای سر، یک درون یک توپ یونولیتی کوچک چوبی وارد کنید (تا سر در قسمت میانی بدن با چوب فیکس شود).

به این نکته توجه فرمائید شما می توانید کل سر را با خمیر فوندانت(بدون نیاز به یونولیت) بسازید. در قسمت میانی بدن را کنار گذاشته تا بتواند وزن سر را پشتیبانی کند.در صورت استفاده از توپ یونولیتی آن را با خمیر فوندانت آبی کاور کنید.با استفاده از انگشت در دو طرف سر گونه ها را شکل دهید.

مطالعه  تزیین کیک تولد دخترانه ال او ال

در این مرحله سر را با استفاده از یک تکه چوب روی بدن ثابت کنید.2 قطره شکل اشک از خمیر بردارید و مو را درست کنید.با استفاده از ابزار فوندانت و کمی آب دو شکل مو را به هم متصل کنید.سپس مو را روی سر قرار داده و با کمی آب روی سر متصل کنید.مقداری از خمیر را برداشته و خورطوم فیل را ایجاد کنید. با ابزار فوندانت روی خرطوم چند برجستگی عمیق ایجاد کنید. خرطوم را روی سر ثابت کنید. خرطوم باید برای دو ساعت کاملا خشک شده باشد. اگر عجله دارید و وقت ندارید آن را کاملا خشک کنید، می توانید با یک چوب به عنوان تکیه گاه خرطوم را داخل سر ثابت کنید.

درزها را با ابزار فوندانت متصل کنید.درست زیر خرطوم خط لبخند را ایجاد کنید.یک شکل سوسیس کوچک درست کنید و آن را به دو قسمت تقسیم کنید.آن را از دو طرف کناری بدنه بچسبانید(می توانید از کمی آب برای چسبیدن استفاده کنید) تا پاهای پشت را شکل دهید. دوباره سوسیس (بزرگتر از دفعه اول) درست کنید و نصف کنید. پاهای جلویی را که از شانه پایین می آیند را سر جایشان قرار دهید.فقط با استفاده از مقدار کمی خمیر، یک سوسیس نازک اما بلند ایجاد کنید و از یک طرف آن را فشار دهید تا دم فیل ایجاد شود.با استفاده از ابزار فوندانت انتهای دم را کمی پهن کرده چند خط ایجاد کنید تا شکل مو بگیرد.دم را به بچه فیل بچسبانید.با استفاده از ابزار توپی 2 سوراخ برای چشم ایجاد کنید.

سوراخ های چشم را با خمیر فوندانت سفید پر کنید. با استفاده از یک ابزار توپی کمی کوچکتر، دوباره همین کار را تکرار کنید.خمیر مشکی و آبی را در چشم مطابق مرحله قبل تکرار کنید تا چشم ایجاد شود.گوش ها را شکل دهید. برای گوش دو لایه درست کنید که یکی کمی کوچکتر باشد و از رنگ آبی روشن تر برای لایه داخلی گوش استفاده کنید.گوش ها را به سر وصل کنید. مژه ها، ابروها و انگشتان را رنگ کنید.

ساخت تاپر های فوندانتی

ساخت تاپر های فوندانتی

تاپر شکلاتی

برای ساخت تاپر کیک شکلاتی نیاز به زمان طولانی برای خشک شدن یا اضافه کردن پودر برای خشک شدن ندارد. تنها به موادی که لازم دارید شکلات، مولد طرح مورد نظرتان میباشد. در ابتدای کار باید شکلات رو قطعه قطعه، و به روش بن ماری ذوب کنید. سپس شکلات ذوب شده را داخل مولد سیلیکونی بریزید. در این مرحله بعد از ریختن شکلات داخل مولد چند دقیقه صبر کنید تا کمی خودش رو بگیرد و با کج کردن شکلات داخلش نریزد. نیم ساعت داخل فریزر بگذارید تا شکلات در مولد سفت شود. اکنون میتوانید شکلات خود را از مولد درآورده و رو کیک خود قرار دهید.

تاپر کیک شکلاتی

تاپر کیک شکلاتی

خرید تاپر کیک از فروشگاه بهگز

مجموعه بهگز با داشتن تاپرهای متنوع، همواره زیبا ترین تاپرها را در فروشگاه خود قرار داده و در این زمینه تجربه ای چند ساله را به خود اختصاص داده است. قیمت و کیفیت تاپرها در فروشگاه اینترنتی بهگز، بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت ما انواع مدل های تاپر را مشاهده نموده و به صورت کاملا آنلاین اقدام به خرید تاپر کیک نمائید. فرقی نمی کند کجای ایران باشید، در هر نقطه از ایران می توانید محصولات مورد نظر خود را از سایت این فروشگاه سفارش دهید تا در کمترین زمان ممکن به دستتان برسد.این مجموعه تمام محصولات را در سایت خود با ایجاد یک بستر مناسب، دسته‌بندی و آماده کرده تا فرآیند انتخاب را برای کاربران خود آسان کند.

مطالعه  آموزش گل های شکری برای تزیین کیک

 

اگر در رابطه با خرید تاپرهای کیک مورد نیاز برای تزیین کیک سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم.
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با ساخت تاپر کیک آشنا سازیم.از اینکه تا پایان مطلب همراه فروشگاه بهگز بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. تمامی ابزار های ذکر شده و مورد نیاز شما در فروشگاه آنلاین بهگز موجود می باشد می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین بهگز آن را تهیه نمایید. لازم به ذکر است که می توانید از آخرین اخبار جدید ترین محصولات قنادی در اینستاگرام بهگز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 10 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.