راه‌های زیادی برای فرم دادن و زیباتر کردن انواع کیک وجود دارد. فیلینگ‌ها بدون شک نقش بسیار پر رنگی در این مسیر برای شما خواهند داشت. اصطلاح فیلینگ کیک به معنی پر کردن لایه های کیک است ، شما می توانید از انواع کرم، خامه و مربا و شکلات و میوه برای فیلینگ کیک استفاده کنید و در صورت تمایل روی کیک را خامه کشی کنید ، گاناش بزنید یا این که با پودر شکر و میوه کیک را تزئین کنید. در این مقاله قصد داریم چند نوع کرم های فیلینگ کیک که کاربرد زیادی دارند را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه فروشگاه اینترنتی بهگز باشید.

 

انواع فیلینگ کیک

انواع فیلینگ کیک

 

انواع کرم برای فیلینگ کیک

گاناش

اگر به دنبال روشی جدید و متنوع برای تزیین و فیلینگ کیک هستید، پیشنهاد می کنیم حتما تزیین کیک با گاناش را امتحان نمایید. گاناش یکی از روش های تزئین کیک و انواع دسرها می باشد که بسیار پر کاربرد است. گاناش ترکیبی از خامه و شکلات است که برای تهیه ترافل و روکش انواع کیک استفاده می‌شود. بافت گاناش به نسبت خامه به شکلات بستگی دارد. هرچه مقدار خامه بیشتر باشد، گاناش بافت نرم و روان‌تری پیدا می‌کند و در دمای اتاق به شکل مایع در می‌آید و برای روکش کیک‌ها مناسب است. هرچه میزان شکلات گاناش بیشتر باشد، گاناش سفت‌تر می‌شود و برای درست کردن ترافل و شکلات‌های قالبی استفاده می‌شود.

 

فیلینگ کیک با گاناش

فیلینگ کیک با گاناش

سس کارامل

سس کاراملی یکی از فراورده‌های جذاب است که می تواند خلاقیت شما را، برای تزئینات کیک و دسر، به چالش بکشد. لغت کارامل از واژه لاتین کالاملوس به معنی نیشکر گرفته شده است. سس کارامل ماده‌ای است که در شیرینی پزی کاربرد بسیار زیادی دارد، رنگ آن نارنجی متوسط تا تیره است و از با گرم کردن شکر و ترکیب آن با خامه درست می‌شود و به عنوان تاپینگ یا فیلینگ حرفه ای کیک ها و دسرها استفاده می‌شود. طرز تهیه سس کارامل خوشمزه و فوق العاده دارای چند نکته بسیار مهم است که در مقاله خوشمزه‌ ترین سس کارامل برای تزیین کیک به آنها پرداختیم.

مطالعه  تکنیک مش استنسیل در تزئین کیک

 

سس کارامل

سس کارامل

خامه فرم گرفته

یکی از محبوب ترین رویه ها و کرم های فیلینگ کیک برای ما ایرانیها خامه فرم گرفته است. در واقع با طعم خامه در انواع شیرینی ها و کیک ها بزرگ شده ایم. خامه ی فرم گرفته را می توانید با پودر کاکائو، پودر قهوه، کرمفیل و یا سایر طعم دهنده ها و حتی اسانس ها ترکیب کرده و بین لایه های کیک استفاده کنید. چیزی که خامه فرم گرفته را منحصر به فرد می‌کند، بافت آن است. علت فرم گرفتن این خامه درصد چربی بالای موجود در آن است. وقتی که خامه پرچرب با همزن زده می‌شود، حباب‌های هوا به داخل بافت آن نفوذ می‌کنند و با کمک چربی موجود در خامه، توده‌ای از حباب هوا را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل است که حجم خامه بعد از زده شدن دو برابر می‌شود.

 

باترکریم

باتر کریم یا همان باتر آیسینگ یکی از انواع کرم های فیلینگ است که برای لایه های داخلی کیک یا به عنوان روکش کیک برای تزیین استفاده می شود. این نوع کرم بسته به مواد اولیه به کار رفته در آن انواع مختلفی دارد. اما باترکریم یا کرم کره ای در ساده‌ترین حالت خود ترکیب کره و پودر قند و کمی شیر یا خامه است که با هم زدن زیاد به یک کرم نرم تبدیل شده‌اند. معمولا به باترکریم وانیل یا طعم دهنده‌های دیگر و رنگ خوراکی هم در صورت نیاز اضافه می‌شود. در تزیین کیک ها بر خلاف خامه فرم گرفته که ممکن است در دمای محیط شکلش را از دست بده، باترکریم ظاهر و فرم خود را به خوبی حفظ میکند.

مطالعه  آموزش ساخت تاپرهای تزیین کیک

دولسه دلچه

دولسه دلچه در لغت به معنای شیر شیرین شده است. گفته می‌شود دولسه دلچه برای اولین بار در آمریکای لاتین با حرارت دادن آرام شیر درست شده است. سس دولسه دلچه (Dulce de leche)، سس شیرینی مشابه کارامل است که از گرم کردن ملایم شیر شیرین شده تهیه می‌شود. طی این فرایند رنگ و طعم شیر تغییر می‌کند و سسی خوشمزه تهیه می‌شود که به مراتب از کارامل غنی‌تر و سالم‌تر است. شما از دولسه دلچه به عنوان فیلینگ کیک و کاپ کیک و کوکی می‌توانید استفاده کنید.

 

سس دولسه دلچه

سس دولسه دلچه

کرم پنیری

یکی از انواع کرم برای فیلینگ کیک‌ها، کرم پنیری است. برای تهیه این نوع فیلینگ کافیست مقداری پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای (کم نمک) را با شیر و شکر مخلوط کنید و به کیک اضافه کنید. البته معمولا از این فیلینگ برای تهیه انواع کاپ کیک، کیک هویج و … استفاده می‌شود. برای درست کردن این کرم پنیری خوشمزه می‌توانید به جای شیر از خامه فرم گرفته هم استفاده کنید. ابتدا پنیر خامه ای را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسد، سپس شکر را با پنیر خامه مخلوط کنید تا کاملا یکدست و نرم شوند و در مرحله آخر خامه فرم گرفته را اضافه کنید و مخلوط کنید.

 

کرم پنیری

کرم پنیری

سخن پایانی

راه‌های زیادی برای فرم دادن و زیباتر کردن انواع کیک وجود دارد. فیلینگ‌ها بدون شک نقش بسیار پر رنگی در این مسیر برای شما خواهند داشت.نقش فیلینگ‌ها بسیار بیشتر از یک کیک اسفنجی است. به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله شما را با انواع کرم های فیلینگ کیک آشنا کنیم. لیستی که در معرفی کردیم ترتیب خاصی ندارد و شما می‌توانید براساس ذائقه خود یکی را انتخاب و کیک پزی را شروع کنید.شما می توانید در قسمت کامنت های این بخش سوالاتتان را بپرسید تا تیم بهگز به شما پاسخ دهند. در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی بخش ابزار شیرینی پزی لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

مطالعه  نکات کاربردی برای مبتدیان در دکوراتوری کیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.