کيک آمبره زیباترین روش تزیین کیک

بیشتر ما عادت داریم برای تهیه کیک به سراغ قنادی و شیرینی فروشی ها رفته و مدلی از کیک های یخچالی را انتخاب کنیم. اما اگر کمی به موضوع دقیق شوید، درخواهید یافت که تزئین های کیک و دسر به روش خانگی می تواند جذاب تر باشد. تزیین زیبا و خلاقانه کیک همه را به سر شوق می‌آورد و حتی روی مزه کیک هم تاثیر مثبتی می‌گذارد. چه تزیین ساده باشد و یا پیچیده و سخت، در هر دو صورت تزیین کیک کاری تخصصی و لذت بخش است. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چطور بعد از پخت کیک بتوانید به بهترین شکل کيک را با مدل آمبره تزیین کنید.تا انتهای این مقاله با فروشگاه اینترنتی بهگز همراه باشید.

 


مشاهده محصولات تاپر تزیین کیک


 

کيک آمبره چیست؟

کیک با تزیین آمبره یک انتخاب زیبا و خوشمزه برای شما است. در این نوع تزیین کیک، از درجات مختلف یک رنگ استفاده شده و رنگ ها طوری کنار هم قرار گرفته اند که طیف تیره و روشن آن را به خوبی نشان میدهند. البته گاهی از رنگ های مختلف نزدیک به هم هم استفاده میشود. مثلاً ممکن است از رنگ زرد روشن، نارنجی و صورتی در کنار هم استفاده شود. مهم این است که محو شدن یک رنگ و ظاهر شدن رنگ دیگر به خوبی انجام شود تا تزیین جذابی برای کیک ایجاد شود. آمبره تنها یکی از روش های تزیین کیک با خامه نیست. بلکه میتوانید کیک آمبره را با باترکریم یا خمیر فوندانت هم تهیه کنید.

مطالعه  ترفندهای ساده تزیین کیک تولد خانگی

روش های تزیین کيک آمبره

دیزاین خاص کیک با تزیین آمبره

کیک آمبره طرح دار

 

کیک آمبره طرح دار

این روش همانند روش اول است. با این تفاوت که باید کار با ماسوره های قنادی و قیف را خوب بلد باشید. کار سختی نیست. ولی نیاز به کمی تمرین دارد. این روش از یک نظر راحت تر از روش اول است. دیگر نیازی به استفاده از کاردک و محو کردن لایه ها نیست. این که از چه طرح ماسوره ای استفاده کنید و به چه شکل شکوفه بزنید یا طرح بدهید کاملاً به انتخاب شماست. سه مدل از روش های رایج کیک آمبره طرح دار شامل طرح دکمه ای، کیک آمبره موجی، آمبره گل است.

کيک آمبره شکلاتی

یکی از رایج ترین روش های تزیین کیک آمبره، کيک آمبره شکلاتی است. کیک شکلاتی آمبره یک کیک بسیار زیبا که در چهار طیف تیره تا روشن کاکائویی تهیه خواهد شد.براي تهيه کيک شکلاتی آمبره حتماً لازم نيست از رنگ خوراکي استفاده شود. از پودر کاکائو هم ميتوانيد استفاده کنيد. کرم روي کيک را با مقادير مختلف پودر کاکائو مخلوط کنيد تا چند رنگ بين سفيد تا قهوه اي تيره داشته باشيد. سپس کيک را به يکي از روش هاي گفته شده به دلخواه تزيين کنيد. همه ی این تزیین ها سلیقه ای است که با کمی تمرین کردن ذهنتان باز تر می شود و طرح های بیشتری به ذهنتان می رسد.

 


بیشتر بدانید: فیلینگ حرفه ای کیک با روش متفاوت


 

کیک آمبره ساده

ساده ترین مدل کیک های آمبره روش کيک آمبره ساده است. دراین روش تعدادی کاسه ی کوچک آورده و در آن ها خامه ریخته و به همان تعدادی که خامه در ظرف ریخته می شود، یک رنگ در طیف مختلف بر روی کیک اضافه می شود. سپس خامه را در ظرف بریزید فقط کافی است که رنگ خوراکی را به خامه ها افزوده اما نکاتی که باید به آن توجه کنید:

مطالعه  تزئینات کیک و دسر با گاناش شکلاتی

1. از ظرف ها را بدون افزودن رنگ خوراکی بگذارید زیرا برای اینکه خامه های رنگی به خوبی روی کیک فرم و شکل بگیرند، باید مقداری خامه و یا باترکریم را روی سطح کیک و همچنین بدنه ی آن به همراه کاردک پخش کنید و باید هنگام پخش کردن خامه و یا باترکریم بر روی کیک، خیلی حواستان باشد که مواد به خوبی روی کیک پخش شده و برامدگی ای وجود داشته باشد تا لایه ی بعدی زیبا تر شود.

2. مقدار رنگ خوراکی ای که به ظرف های خامه اضافه می کنید متفاوت است. برای مثال اگر در ظرف اول دو قطره رنگ اضافه کرده اید، در ظرف دوم باید کمی بیشتر مثلا چهار قطره اضافه کنید و همین طور تا ظرف های بعدی، مقدار قطره های افزوده شده را بیشتر کنید. اکنون شما یک رنگ در طیف پررنگ تا کمرنگ دارید که می توانید آن ها را در قیف ماسوره بریزید و از پایین به بالا و یا بالعکس، خامه ها را بر روی کیک قرار دهید. بنا بر سلیقه ی خود می توانید خامه ها را کمی محو و یا با یکدیگر مخلوط کرده یا بگذارید به همان شکل قبل بماند.

 

دیزاین خاص کیک با تزیین آمبره

کیک آمبره

 

کیک آمبره با فوندانت

در نوع طرح دار از این روش تزیین، نیاز به کمی مهارت و سلیقه ی بیشتر است. شايد اين مدل از کيک آمبره را کمتر ديده باشيد. ولي با فوندانت هم ميشود طرح آمبره را ايجاد کرد. کافي است خمير فوندانت را چند قسمت کرده و با رنگ خوراکي به رنگ هاي دلخواه در بياوريد. هر خمير را پهن کنيد و به شکل يک نوار باريک برش بزنيد. سپس نوار ها را به ترتيب رنگ مثل دامن چين دار دور تا دور کيک بچسبانيد.این روش هم بسیار ساده است اما نیاز به کمی تمرین دارد.

مطالعه  طرز تهیه باتر کریم آلمانی برای تزئین کیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + پنج =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.