تزئین کیک هنری زیبا و سلیقه ای است که با روش های مختلف و ابزار شیرینی پزی و کیک پزی گوناگونی می توان آن را انجام داد. شاید به‌نظر شما، کیک تولد دختر و پسر نداشته باشد. اما باید بدانید که کیک تولد دخترانه، معمولا استایل و رنگ خاصی دارد. شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه دختر خانم‌ها با رنگ‌های مورد علاقه‌ آن‌ها و اکسسوری‌های موردعلاقه، اصلی‌ترین پارامترهایی هستند که طرح کیک تولد را مشخص می‌کنند. اگر بخواهیم از روش قدیمی تزیین کیک با خامه فاصله بگیریم، پیش رویمان روش‌های هیجان انگیزی مثل تزیین با خمیر فوندانت، شکلات، شیرینی‌های کوچک،‌ میوه، گل‌های طبیعی و مصنوعی و … را خواهیم یافت. در ادامه با چند نوع از مدل های تزیین کیک بدون خامه آشنا خواهید شد که هر یک از این تزیینات زیبا و خاص می توانند الگویی برای تزیین کیک تولد دخترانه برای داشتن تزیینات ایده آل و عالی باشند.

 

تزیین کیک بدون خامه

تزیین کیک بدون خامه

 

پخت کیک در قالب

لازمه‌ی پخت یک کیک و یا شیرینی باکیفیت بدون شک استفاده از مواد اولیه قنادی مرغوب و داشتن یک قالب کیک باکیفیت و نچسب جزو اصلی‌ترین مواردی است که حتما باید در خانه موجود باشد تا پخت انواع شیرینی و کیک برای شما لذت بخش باشد.برای پخت کیک انواع مختلفی از قالب های کیک وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی ها، معایب و مزیت های خاص خودشان هستند. قالب کیک گالوانیزه موج در بین آشپزان شیرینی و کیک طرفدارن بسیار را دارد. زیرا به دلیل آلیاژ مناسب دارای ویژگی نچسبیدن کیک و شیرینی به خود می باشد و از عمر طولانی بر خودار است زیرا مانند قالب سیلیکونی پاره یا قالب پلاستیکی و طلقی فاسد نمی شود و در هنگام شستشو قالب خاصیت نچسب بودن خود را حفظ می کند.

 

کیک تولد دخترانه با  اسمارتیز

کیک تولد دخترانه با اسمارتیز

 

تزیین کیک با شکلات ترافل، اسمارتیز و پاستیل

هدف اصلی تزیینات زیبا و شکیل سازی و متفاوت و متنوع ساختن ظاهر کیک می باشد که البته انتخاب چگونگی طرح آن بی ربط به نوع مهمانی و همچنین سلیقه شما نمی باشد. استفاده از شکلات، ترافل، اسمارتیز و پاستیل برای تزئین کیک تولد و مناسبت های مختلف بسیار مناسب و جالب است. شما می توانید شکلات های تخته ای را به روش بن ماری آب کنید و روی سطح کیک بریزید و با پودرهای رنگی خوراکی، پودر پسته، اسمارتیز و پاستیل و… تزئین نمایید. ترافل یکی از کاربردی ترین مواد برای دیزاین دسرها از جمله کیک هستند.

مطالعه  طرز تهیه باتر کریم آلمانی برای تزئین کیک

ترافل ها به صورت رنگی (تنها یک رنگ و یا چند رنگ) و در اشکال مختلف توپی، ستاره ای، رشته ای، قلبی، و شنی وجود دارند که می توان آن را خریداری نمود. همچنین با خواندن مقاله آموزش ساده ترین طرز تهیه ترافل شکلاتی میتوانید به آسانی و با صرف کمی صبر و خلاقیت در منزل ترافل های خوشمزه تهیه کنید. علاوه بر ترافل شما می توانید به کمک پاستیل یا اسمارتیز طرح های مختلفی نظیر گل و پروانه و … را روی سطح کیک ایجاد کنید یا کیک را به صورت عدد سن یا حروف انگلیسی بپزید و بعد از صاف کردن سطح کیک به کمک پودر قند و خمیر فوندانت و … ، اسمارتیزهای رنگی را روی آن قرار دهید.

توجه داشته باشید که رنگ اسمارتیز یا پاستیل را باید به گونه ای انتخاب نمایید که با یکدیگر همخوانی داشته باشند تا دیزاین کیک زیبا و جذاب تر به نظر برسد همچنین می توانید از ترکیب شکلات و پاستیل و ترافل برای دیزاین کیک استفاده نمایید که انتخاب هر یک از این ایده ها به سلیقه شخصی و موادی که دسترس دارید بستگی دارد. علاوه بر سطح روی کیک می توانید اطراف کیک را هم به کمک شکلات رنگی یا پاستیل تزیین نمایید و اگر تمایل دارید کیک تزیینی ساده داشته باشد بهتر است فقط به تزیین سطح روی کیک بپردازید.

 

تزیین کیک با شکلات ترافل

تزیین کیک با شکلات ترافل

 

تزیین کیک به همراه پودر قند

کیک یک میان وعده بسیار خوشمزه است. کیک های خانگی دارای طعم مخصوص هستند. یکی از روش‌های ساده تزیین کیک خانگی بدون خامه تزیین با پودر قند است. برای تزیین کیک با پودر قند و شکر می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از ساده‌ترین روش‌ها استفاده از شابلون با طرح های متفاوت است که شما هم می‌توانید شابلون را از بیرون تهیه کنید و یا این که خودتان شابلون طرح مورد نظرتان را بسازید؛ سپس شابلون را روی کیک قرار دهید و در آخر پودر قند و شکر را روی آن الک کنید. پیشنهاد میکنیم در بخش تزئینات کیک و دسر سایت بهگز مقاله تزئین کیک با پودر قند را مشاهده کنید تا با تمام راهکار های تزئین کیک با پودر قند آشنا شوید.

مطالعه  تزیین کیک تولد میشا و ماشا

 

تزیین با پودر قند

تزیین با پودر قند

 

تزیین کیک تولد دخترانه با خمیر فوندانت

امروزه انواع کیک تولد و کیک های خانگی را با کمک فوندانت به زیبایی تزئین می کنند. اگر شما ترجیح می دهید که در منزل خودتان کیک تولد خود و یا اعضای خانواده تان را تهیه کنید می توانید بعد از پخت کامل کیک آن را به زیبایی با فوندانت تزیین کنید. تزیین کیک تولد دخترانه معمولا با استفاده از خمیر فوندانت، بر روی قسمت های بالا و اطراف کیک تولد دخترانه صورت می گیرد. خمیر فوندانت در رنگ های مختلف و برای ساختن شکل های مختلف، یا به عنوان پوشش کیک تولد دخترانه  استفاده می شود و کار کردن با آن شبیه خمیر چینی و بسیار راحت است. برای بهتر شدن طعم خمیر فوندانت می توان موادی را به آن اضافه کرد و از جنبه تزیینی، خمیر فوندانت فقط برای کات زدن ساده که نیازی به نازک کاری ندارد استفاده می شود. کیک تولد دخترانه جزء اصلی ترین سفارشات مراسم تولد برای دختران جوان و نوجوان است که با توجه به سن و سلیقه دختر انتخاب میشود.

 

کیک تولد دخترانه

کیک تولد دخترانه

 

تزیین ساده کیک با تاپرهای دخترانه

یکی دیگر از راه های تزیین کیک تولد دخترانه استفاده از تاپرهای زیبا و متنوع کیک میباشد. شما عزیزان با خرید تاپرهای کیک به سادگی و در اسرع وقت میتوانید کیک خود را به صورت مناسبتی تزیین کنید. از قدیم، رایج‌ترین نوع تاپر کیک شمع بوده‌ است. تاپر فونت پلکسی، عروسک‌های شکری و فوندانت، از انواع مدل تاپر کیک هستند. اگر تاپر کیک، متناسب با موضوع، رنگ و دیزاین کیک انتخاب شود، جذابیت کیک چند برابر می‌شود. برای تزیین کیک به روش ساده ابتدا باید یک کیک اسفنجی درست کنیم. برای تهه کیک اسفنجی می توانید مقاله نکات طلایی پخت کیک های اسفنجی را مشاهده کنید و با مطالعه نکات این مقاله در ابتدای کارتان یک کیک اسفنجی خوش طعم خانگی درست کنید. سپس می توانید کیک خود را با ترافل های رنگی و… بپوشانید و بعد تاپر مورد نظرتان را روی آن قرار دهید. به همین سادگی می توانید یک کیک شیک و زیبا دخترانه را در خانه تهیه کنید.

مطالعه  ترفندهای تزیین شیرینی عید نوروز

تزیین کیک تولد دخترانه با گاناش بدون خامه

روش های متعددی برای تزیین انواع کیک وجود دارد، که در بین آنها تزیین کیک با خامه و همچنین تزیین کیک با فوندانت از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. اما اگر به دنبال روشی جدید و متنوع برای تزیین کیک هستید، پیشنهاد می کنیم حتما تزیین کیک با گاناش را امتحان نمایید. این روش در عین سادگی، زیبایی خاصی به کیک می بخشد و می تواند در طعم و مزه کیک برای مناسبت های مختلف نیز نقش مثبتی داشته باشد.

ابتدا پودر کاکائو، پودر قند، شیر، نشاسته ذرت را در ظرفی ریخته و به خوبی مخلوط می‌کنیم. مایع به‌دست آمده را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم و با قاشق آن را هم می‌زنیم تا به جوش آید. سپس ظرف را از روی گاز برداشته و کره را به مایع اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم. دوباره ظرف را روی حرارت قرار می‌دهیم و به شکل قبل هم زدن را ادامه می دهیم تا قوام آید و به غلظت موردنظر برسد. سپس آن را از روی گاز برداشته و بعد از آنکه کمی خنک شد دو قاشق عسل را به آن اضافه می‌کنیم.

اگر دوست دارید سس غلیظی داشته باشید از شب قبل از استفاده آن را تهیه و در یخچال بگذارید. اما اگر می خواهید سس روان باشد کافی است تا خنک شدن آن بعد از پخت، صبر کنید. برای تهیه این نوع از گاناش شکلاتی از پودر شکر هم می توان به جای پودر قند استفاده کرد. همچنین اگر پودر کاکائو ندارید می‌توانید از تکه های شکلات که به صورت بن ماری حل شده اند نیز استفاده کنید.

 

تزیین کیک با گاناش شکلاتی

تزیین کیک با گاناش شکلاتی

 

سخن پایانی

راه‌های زیادی برای تزیین انواع کیک دخترانه وجود دارد. در این مطلب سعی کردیم شما را با چند روش تزیین کیک تولد دخترانه بدون خامه مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا کنیم.شما می توانید در قسمت کامنت های این بخش سوالاتتان را بپرسید تا تیم بهگز به شما پاسخ دهند. تمامی ابزار های ذکر شده و مورد نیاز شما در فروشگاه آنلاین بهگز موجود می باشد می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین بهگز آن را تهیه نمایید. لازم به ذکر است که می توانید از آخرین اخبار جدید ترین محصولات قنادی در اینستاگرام بهگز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هشت =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.