امروزه دسر ها جایگاه ویژه ای در سبد غذایی ما دارند و کیک ها یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است که انواع بسیار متفاوتی دارند.در بین کیک ها مافین ها محبوبیت بسیار زیادی دارند. درواقع مافین ها از انواع مینی کیک های خوشمزه و بین المللی است که می‌توانید در انواع مهمانی‌ها برای دسر، میان‌وعده و یا پذیرایی استفاده کنید. بافت مافین شبیه به نان است و به همراه چای سرو می شود. برای درست کردن این کیک خوشمزه به قالب های مناسب این کار نیاز دارید. در این مقاله انواع قالب کیک مافین و کاربرد هرکدام را معرفی می کنیم تا ویژگی هر کدام را بیشتر بشناسید و بسته به نیازتان آن ها را تهیه کنید.با فروشگاه لوازم قنادی بهگز تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کیک های تک نفره ای مافین

کیک های تک نفره ای مافین

قالب مافین چیست؟

قالب مافین معمولا برای درست کردن کیک های کوچک و تک نفره ای استفاده می شود . معمولا هر قالب برای یک نفر مورد استفاده قرار می گیرد .کپسول کیک مافین یک قالب کاغذی یا مقوایی با فرم استوانه ای شکلی به کاپ کیک یا کیک فنجانی مافینی می‌دهد. قالب مافین با اشکال ساده و طرحدار در بازار موجود است و می توان به دلخواه آن ها را انتخاب کرد. قالب های مافین به تعدادهای مختلف مانند 6 تایی، 12 تایی و 24 تایی در بازار موجود است و شما می توانید تعداد مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آن مافین درست کنید.

معمولا هنگام استفاده از قالب مافین، داخل آن کاغذ مخصوص مافین (کاغذ مقوایی ضخیم) قرار می دهند تا مافین شکل زیباتری داشته باشد. این کاغذهای مخصوص، کپسول مافین نامیده می شوند و به عنوان قالب مافین کاغذی شناخته می شوند.با وجود وزن کم کپسول مافین ، میتوانید بدون نگرانی در مورد سوختن و ته گرفتن، مافین‌های خود را در فرهای کوچک با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و آنها را در کمترین زمان بپزید.

مطالعه  کاترهای برش شیرینی پزی چیست

انواع قالب کیک های تک نفره ای مافین

قالب مافین تفلون

یکی از پر فروش ترین انواع قالب مافین، قالب مافین تفلون است. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد قالب های تفلون این نوع از قالب ها طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افراد ترجیح می دهند کیک، نان و غذاهای خود را در این قالب ها درست کنند.از دیگر خصوصیات این نوع قالب، این است که در برابر اسید و باز و حرارت مقاوم است، خاصیت نچسب بودن آن بسیار بالا است و به راحتی می توان مواد داخل آن را جدا کرد. بنابراین بعد از درست شدن مافین می‌توانید به راحتی آن را جدا کنید و در ظرف سرو نمایید.خوب است بدانید که در میان انواع قالب مافین فلزی قالب مافین تفلون بهترین انتخاب است. شما عزیزان قالب مافین تفلون را می توانید در اندازه ها با تعدادهای مختلف و به شکل ساده یا طرحدار در فروشگاه بهگز تهیه کنید.

قالب مافین تفلون

قالب مافین تفلون

قالب مافین سیلیکونی

از دیگر قالب‌ها برای تهیه مافین، قالب سیلیکونی است. از خصوصیات قالب سیلیکونی می‌توان به سبکی، خاصیت انعطاف‌پذیری، اشکال گوناگون ، مقاومت بالا در برابر حرارت و نچسب بودن اشاره کرد.اگرچه قالب های سیلیکونی مافین قدمت کمتری نسبت به انواع قالب مافین فلری دارند، اما توانسته اند در این مدت کم نظر مشتری های بسیاری را به خود جلب کنند. قابل ذکر است که در هنگام استفاده از قالب‌های سیلیکونی نیازی به استفاده از روغن برای چرب کردن ظرف یا آرد پاشی ندارید. چنان چه با قالب مافین سیلیکونی قصد تهیه مافین را دارید باید بعد از درآوردن از فر اجازه دهید تا به طور کامل خنک شوند. سپس آن‌ها را از قالب خارج کنید.

قالب های سیلیکونی مافین

قالب های سیلیکونی مافین

کپسول یا کاغذ کیک مافین

کپسول کیک مافین از پرکاربردترین لوازم قنادی و کارخانجات کیک پزی است. این کپسول ها با نام های قالب مقوایی کیک مافین، کپسول کاغذی مافین، کاغذ کیک مافین، کاغذ مافین نسوز نیز شناخته می‌شود. استفاده از کپسول مقوایی کیک مافین در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌کند و نیاز به شستشوی زیاد و وقت‌گیر قالب فلزی نیست. کپسول مافین از خشک شدن و بیات شدن مافین جلوگیری می‌کند. کسانی که به پخت کیک و شیرینی علاقه دارند و از شست‌وشو قالب ها بیزارند استفاده از قالب کاغذی کیک گزینه مناسبی برای این افراد است تا از پخت مافین و کاپ کیک بدون دردسر لذت ببرند. کپسول کیک مافین از استحکام کافی برخوردار بوده و با استفاده از آن، نیازی به استفاده از قالب های فلزی نخواهید داشت. این محصول راحتی شما را درتهیه کیک مافین به ارمغان می‌آورد و برای مصرف خانگی و شیرینی فروشی ها مناسب می‌باشد. از کاربرد این کپسول ها میتوان به تزیین و سفره آرایی و سرو فینگر فود، دسر و تزیین شیرینی خامه ای نیز اشاره کرد.

کپسول کیک مافین

کپسول کیک مافین

خرید قالب و کپسول کیک

هر حرفه ای نیاز به ابزار و وسایل مخصوص به خود دارد. قالب مافین برای کیک‌های تک نفری طراحی شده است و برای پخت مافین به کار می‌رود. قالب‌های مافین به صورت مستطیلی، گود مانند و کوچک برای ریختن مایه مافین داخل است. بنابراین در هر بار پخت شما چند عدد مافین طبخ می‌شود. شما می توانید با خرید قالب مافین نه فقط مافین، بلکه کاپ کیک و انواع دسر تک نفره را به ساده ترین و زیباترین شکل ممکن درست کنید.اگر در مورد انتخاب جنس قالب مافین سوالی دارید می توانید از طریق شماره تلفن های ثابت و همراه مجموعه با کارشناسان فروش بهگز ارتباط برقرار نمایید. همچنین در بخش پشتیبانی (چت) وب سایت هم می توانید در خواست خود را مطرح نموده تا کارشناسان فروش مجموعه بهگز با شما تماس و اطلاعات تکمیلی جهت خرید را به شما ارائه دهند.

مطالعه  آشنایی با ماسوره های قنادی

اگر در رابطه با خرید ابزارهای مورد نیاز قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم.
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

سخن پایانی

امروزه کیک های خانگی طرفداران زیادی دارد و یکی از خوشمزه ترین کیک ها، کیک مافین می باشد که علاوه بر ظاهر زیبا دارای طعم فوق العاده است.برای داشتن کیک مافین خوشمزه نیاز به قالب مناسب و با کیفیت دارید.شما عزیزان برای تهیه ابزار و مواد اولیه مورد نیاز خود می توانید به صفحه مواد اولیه قنادی ما سر بزنید و مواد مورد نیاز خود را انتخاب کنید.از اینکه تا پایان مطلب همراه فروشگاه بهگز بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.  پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه اجتماعی بهگز نیز دنبال کنید. مجموعه بهگز سعی بر این داشته تا با کیفیت ترین محصولات را در برند های معتبر موجود و روز بازار در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهار =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.