اگر شما برنامه ریزی های مراسم تولدتان را کاملا انجام داده اید، شروع به تعیین جزئیات آن می کنید تا کاملا با هم هماهنگ تر شود. نقش کیک در جشن تولد بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است شما برای تزئینات کیک و دسر توجه و دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید این بخش از جشن تولدتان را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید. در این مقاله سعی کردیم درباره تزیین کیک تولد صحبت کنیم و انواع تزیینات مورد استفاده بر روی کیک تولد را معرفی کنیم. همچنین توجه داشته باشید که لوازم قنادی مخصوصی برای تزیین کیک استفاده می‌شود. برای اطلاع از تزیینات مختلف کیک در ادامه این مقاله با بهگز همراه باشید.

تزیین کیک تولد خانگی

تزیین کیک تولد خانگی

مواد اولیه تزیین روی کیک

اگر قصد دارید کیک تولد را در خانه درست کنید، روش های مختلفی برای پخت کیک وجود دارند که شاید شما را در ابتدای کارتان سرگردان کنند. اما نگران نباشید در مقاله ساده ترین دستور پخت کیک تولد خانگی، سریع ترین و ساده ترین روش دستور پخت کیک تولد را برای شما عزیزان شرح داده ایم. از مهم ترین مراحل بعد از پخت کیک، تزیین کردن آن است. با کمک گرفتن از مواد مختلف میتوان انواع ایده های خلاقانه تزیین روی کیک را اجرا کرد. برای انجام این تزیینات بر روی کیک‌ می‌توان از شکلات، باتر کریم، تاپرهای تزیین کیک، میوه‌های تازه، گل خوراکی، فوندانت یا خمیر شیرینی آماده، شیرینی و نقل، شکلات قلمی، پودر قند، آجیل، نوتلا و مربا، قالب فوندانت، رویال آیسینگ، پودر شکلات قلمی، پاستیل، خامه و… استفاده کرد. لازم به ذکر است ابزارهای مورد استفاده جهت تزیین کیک را میتوانید از لوازم قنادی بهگز سفارش داده و تزیین کیک خود را شروع کنید.

 

اگر در رابطه با خرید عمده ابزار و مواد اولیه قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

 

وسایل متداول برای تزئین کیک

مطالعه  انواع کرم های فیلینگ تزیین کیک

ایده‌هایی برای تزیین کیک 

کیک تولد با یک تزیین خوب از مهم ترین ارکان برگزاری یک جشن زیبا می باشد. استفاده از این ‌ایده‌ها برای تغییرات مختلف بر روی کیک تهیه شده بسیار کاربردی است و طراحی کیک شما را حرفه‌ای‌تر خواهد کرد. همچنین به دلیل اینکه استفاده از تم‌های مختلف در جشن‌ها رواج پیدا کرده، افراد به دنبال هماهنگی کیک و تمام اجزای مورد استفاده در مهمانی‌های خود هستند. ما سعی کرده ایم در ادامه ی مطلب ایده های تزیین کیک را بیان کنیم.

تزیین کیک تولد با ترافل

ترافل از شیرینی های خوراکی برای تزیین کیک است که از رنگ های مجاز خوراکی در ترکیبات آن استفاده می شود و به دلیل رنگی بودن و تنوع زیاد آن بهترین انتخاب برای تزیین کیک تولد هستند. برای انجام این نوع دیزاین ابتدا بهتر است تمام قسمت‌های کیک‌تان را با خامه یکدست کنید. بعد از انجام خامه کشی بر روی کیک، لازم است به مدت چند ساعت کیک در یخچال نگهداری شود و سپس اطراف کیک را با استفاده از ترافل‌های رنگی تزئین کنید. مثلاً می‌توانید برای تزیین کیک تولد با استفاده از یک قالب عددی و ترافل‌های رنگی، عدد مورد نظرتان را بر روی کیک طراحی کنید. همچنین با خواندن مقاله آموزش ساده ترین طرز تهیه ترافل شکلاتی میتوانید به آسانی و با صرف کمی صبر و خلاقیت در منزل ترافل های خوشمزه تهیه کنید و روی سطح کیک قرار دهید.

استفاده از ترافل‌ در تزیین کیک

استفاده از ترافل‌ در تزیین کیک

تزیین کیک با خامه قنادی

برای تزئین کیک شما می­‌توانید از همان خامه قنادی که برای خامه کشی کیک استفاده کردید، استفاده کنید. برای ایجاد تضاد رنگی روی کیک، از رنگ‌­های خوراکی استفاده کنید. مقداری از خامه قنادی را در قیف شیرینی پزی بریزید. مطابق سلیقه‌­تان ماسوره را انتخاب کنید و خامه را به صورت نواری یا دایره­‌ای روی کیک قرار دهید. سپس گل بعدی را به همین شکل با فاصله از گل قبلی قرار دهید تا تمام حاشیه کیک را تزئین کنید. همچنین می توانید خامه قنادی­‌ای را که برای تزئین کنار گذاشته‌­اید در چند ظرف تقسیم کنید. به هر کدام رنگ خوراکی متفاوتی اضافه کنید (برای مثال سه ظرف با رنگ­های قرمز، سبز و زرد). با استفاده از کاردک از خامه­‌های رنگی بردارید و روی کیک بمالید. طرح نهایی شما به شکل ابر و بادی خواهد بود. طرز تهیه خامه قنادی در خانه نیز بسیار آسان است و می توانید طرز تهیه خامه کیک را در بهگز ببینید.

تزیین کیک با خامه قنادی

تزیین کیک با خامه قنادی

استفاده از ماکارون در تزیین کیک

حتما در شیرینی فروشی ها شیرینی های بالشتی شکل رنگارنگ را دیده اید اما نمی دانید نام آن ها چیست. این شیرینی های خوشگل و خوشمزه شیرینی های ماکارون هستند که از آن ها برای تزیین روی کیک و شیرینی استفاده می شود که ظاهر زیبایی به کیک می‌­بخشد. ماکارون شیرینی فرانسوی است که انواع مختلف دارد و در طعم های مختلف تهیه می شود. ماکارون  این شیرینی خوشمزه، شیرین است و بافت سبک و نرمی دارد. برای انجام دیزاین کیک با استفاده از ماکارون ابتدا باید ماکارون را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف خریداری کنید و بر اساس سلیقه دلخواه‌تان بر روی کیک بچینید. اگر به دنبال طرز تهیه شیرینی ماکارون در خانه هستید، پیشنهاد میکنیم از مقاله طرز تهیه شیرینی ماکارون استفاده کنید.

دیزاین کیک با ماکارون

دیزاین کیک با ماکارون

تزیین ساده کیک با میوه

اگر به دنبال تزیین کیک شیک و ساده هستید بهترین تزیین کیک تولد تزیین با میوه است. با استفاده از میوه های خرد شده نه تنها می توانید داخل کیک را تزیین کنید ، بلکه برای تزیین روی کیک می توانید از آن استفاده کنید. استفاده از میوه برای تزیین کیک ، کیک عریان را زیباتر می کند. برای تهیه کیک های عریان کیک را با ارتفاع کم بپزید و به تعداد لایه های مورد نظر کیک تهیه کنید. دیگر لایه های کیک را برش نزنید و هر لایه را با مقداری خامه فرم گرفته فیکس نمایید. روی کیک را خامه بکشید و تکه های میوه را روی کیک بچینید. می توانید میوه ها را با کمی رنگ خوراکی که به شهد اضافه شده است پر رنگ تر و خوش لعاب تر نمایید. از شهد برای طعم دهی بیشتر به میوه ها و کیک استفاده کنید. استفاده از شهد به عنوان روکش برای میوه نه تنها طعم بهتری به میوه می دهد بلکه ظاهر آن را براق و زیباتر می کند.

میوه برای تزیین کیک

میوه برای تزیین کیک

استفاده از شابلون در تزیین 

شابلون­‌های آماده هم یکی از گزینه­‌های مناسب برای تزئین کیک هستند که در جنس ها و طرح های زیادی در بازار موجود است. در صورت نداشتن شابلون می توانید از طلق یا کاغذ استفاده نمایید. یک طرح ساده مانند قلب بر روی کاغذ یا طلق بکشید و آن را ببرید و استفاده کنید. کار با شابلون بسیار راحت میباشد. شابلون را روی کیک قرار دهید و فضاهای خالی شابلون را با استفاده از پودر کاکائو، پودر نسکافه، پودر قهوه، ترافل‌­های رنگی یا اکلیل­ خوراکی پُر کنید و زمانی که کارتان تمام شد شابلون را بردارید. بعد از برداشتن شابلون از روی کیک خواهید دید طرح مد نظر با زیبایی بر روی کیک نقش بسته است.

استفاده از شابلون در تزیین 

استفاده از شابلون در تزیین

سخن پایانی

در این مقاله درباره تزیین روی کیک صحبت کردیم و انواع مواد مورد استفاده به عنوان تزیین بر روی کیک را معرفی کردیم.انتخاب شما برای تزئین کیک چیست؟ شما ترجیح می‌­دهید از کدام‌ یک از روش‌­های بالا برای تزئین کیک استفاده کنید؟ از اینکه تا پایان مطلب همراه فروشگاه بهگز بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. فروشگاه بهگز ارائه دهنده بهترین محصولات لوازم قنادی میباشد که محصولات خود را در بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است. تمامی ابزار های ذکر شده و مورد نیاز شما در فروشگاه آنلاین بهگز موجود می باشد می توانید با مراجعه به فروشگاه بهگز آن را تهیه نمایید. لازم به ذکر است که می توانید از آخرین اخبار جدید ترین محصولات قنادی در اینستاگرام بهگز مطلع شوید.

مطالعه  6 تکنیک تزیین کیک که باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.