تزئین کیک با استفاده از محصولات خوراکی یکی از خلاقانه ترین ترفندهای تزیین کیک به شمار می‌رود. وسایل تزیین کیک تولد شامل طیف وسیعی از مواد شیرینی چون تاپر‌ها، شکلات، ژله، فوندانت و… است. هر یک از این مواد خوراکی با در نظر گرفتن کاربرد و طعم متفاوت خود می‌توانند به خاص و جلوه‌دار شدن ظاهر کیک شما کمک کند. با تزئین خلاقانه این مواد و بکارگیری مناسب آن ها در ترکیب کیک، می‌توان طرح‌ و جلوه‌ های هنری خاصی را بر روی کیک پیاده نمود.

در ادامه با سایت بهگز همراه باشید تا بهترین وسایل تزیین کیک را عنوان کنیم و به طراحی و تزئین هریک از این محصولات بپردازیم.

انواع وسایل تزیین کیک تولد

در ادامه به معرفی انواع وسایل تزیین کیک تولد می پردازیم.

تاپرها

تاپر‌ها محصولاتی مختص به تزیین و دیزاین کیک هستند که با طرح‌ و مدل ‌های متنوع، با دو نوع خوراکی و غیر خوراکی تولید می‌شوند. این تاپرها به دلیل تنوع بالای اشکال فانتزی، ظاهر کیک را به طور چشمگیری زیبا تر می‌کنند. استفاده از این محصول، کیک را از حالت سادگی خارج کرده و امکان تبدیل شدن آن به اثری زیبا و هنری را فراهم می‌سازد. تاپر‌ها به عنوان تجهیزاتی مهم و کاربردی در تزئینات، می‌توانند موضوع خاصی را به کیک تولد اضافه کنند.

به طور مثال در تولد کودکان استفاده از تاپرهای کارتونی و عروسکی به تکمیل شدن تم و موضوع کیک کمک خواهد کرد. از این رو این کالاها نسبت به دیگر موارد تزییناتی از فروش بیشتری برخورداراند و به عنوان یکی از پرطرفدارترین وسایل طراحی محسوب می‌شوند.

تزئین کیک تولد

کیک تولد

خمیر فوندانت

فوندانت خمیری به نوعی روکش خوراکی گفته می‌شود که با بافت نرم و نازک خود قابلیت شکل‌دهی دارد. این خمیر تزئینی از ترکیبات موادی مانند ژلاتین، قند، آب و گلیسرول تهیه می‌شود و با وجود تنوع رنگ و طعم خود برای انواع کیک‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. خمیر فونوانت آماده و بسته ‌بندی شده موادی کاربردی است که برای انواع طراحی کیک و شیرینی ‌ها استفاده می‌شود.

مطالعه  خوشمزه‌ ترین سس کارامل برای تزیین کیک

این خمیر با پوشش تمام سطح کیک، سبب ایجاد ظاهری صاف و یک رنگ شده و زمینه مناسبی را برای سایر تزیینات فراهم می‌سازد. با استفاده و بکارگیری این خمیر می‌توان طرح‌ های مختلفی چون اشکال هندسی برگ‌ ها، گل‌ها و سایر طرح‌ های دلخواه را ایجاد کرد و روکش نرم و براق فوندانت به کیک تولد ظاهری منحصر‌به‌ فرد و جذاب می‌بخشد.

سس‌ شکلاتی و شربتی

سس ‌های شکلاتی و شربتی جزء محبوب ترین مواد تزئیناتی در صنعت شیرینی پزی به شمار می‌روند که علاوه بر عطر و طعم دلپذیر خود، نقش ویژه‌ ای در حفظ زیبایی ظاهر کیک ایجاد می‌کنند. این سس‌ها در انواع طعم ‌های مختلف میوه‌ ای با بافت مایع و روان خود در تزیین طرح‌ های متنوع مارپیچی باعث ایجاد تضاد رنگی جذاب کیک های تولد می‌شود و با ویژگی چسپندگی و دوام نسبتا پایدار می‌تواند به صورت لایه‌ ای سطحی بر روی کیک ها قرار بگیرد و زیبایی منحصربه فردی را به ‌وجود آورد.

شکلات سکه ای

امروزه شکلات های سکه‌ ای یکی از پرفروش ترین موادی هستند که در مصارف مختلف شیرینی پزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این خواراکی از ترکیب موادی چون کاکائو، کره و شکر بدست می‌آید و همان ‌طور که از نامش پیداست، با اندازه‌ های کوچک و گرد مانندی تولید می‌شوند. شکلات سکه ‌ای مواد خوراکی فوق‌العاده زیبا و خلاقانه ‌ای است که در تزیین و طراحی دیزاین کیک و شیرینی ها استفاده می‌شود. این مواد با پوشش درخشان و براق خود و طیف متنوعی از رنگ‌ های زیبا، ظاهری جذاب و خیره‌ کننده ای به کیک تولد می‌بخشد. شکلات‌های سکه ‌ای به نوعی تزیین کاربردی و زیبا گفته می‌شود که به دلیل طرح و رنگ‌ های متنوع خود ظاهر چشم‌نواز و خیره ‌کننده را در کیک‌ ها ایجاد می‌کند.

مطالعه  طرز تهیه کیک تولد استقلال کیک پسرانه

برای ساخت کیک و دسرهای لذیذ، استفاده از مواد اولیه عالی اهمیت زیادی دارد. برای دریافت مشاوره‌های حرفه‌ای و خرید محصولات، با شماره‌های ارائه شده توسط بهگز تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 36246273-031| تلفن همراه: 09940749376

ژله تزیین کیک و شیرینی

یکی از دیگر روش های تزیین کیک تولد استفاده از ژله ها هستند که با بافت نرم و متفاوت خود تاثیر بسیاری در بهبود ظاهر زیبای کیک ایجاد می‌کنند. بسته بندی‌های انبوه ژله ‌های تزیین کیک و شیرینی نشان دهنده محبوبیت و فروش بالای این محصول در صنعت شیرینی پزی است. این خوراکی شیرین با تنوع در رنگ و طعم میوه ‌ها امکان ترکیب لایه ‌ای از ژله و کیک تولد و ایجاد طرح ‌های زیبا و جذاب را مهیا می‌سازد. بکاربردن بافت نرم و لطیف ژله در طراحی متفاوت و نوآورانه کیک‌ ها علاوه بر افزایش روند تزیین کیک به راحت ترین شکل ممکن، تجربه‌ای خلاقانه در طعم و شکل آن نیز ایجاد می‌کند.

خلال فینگر‌فود تزیین کیک

امروزه خلا‌ل های فینگرفود با انواع مختلف اشکال ایموجی، گل رز و… به یکی از کاربردی ترین وسایل تزیین کیک تبدیل شده‌ اند. استفاده از این خلال‌ها روند زیبا سازی و بهبود ظاهری کیک شما را افزایش می‌بخشد. با در نظر گرفتن تنوع طرح‌های عروسکی و مدل‌های فانتزی کارتونی، بسته به نوع علاقه افراد، میتوان طرح مناسبی را انتخاب نمود. این خلال ‌ها علاوه بر تزیین کیک، در دیزایین و طراحی انواع دسر و شیرینی ‌ها نیز به کار می‌رود. ایجاد شکل ‌های متفاوت و زیبا با استفاده از ترکیب چندین مدل از این خلا‌ل‌ها بر روی سطح کیک، به دیزاین زیبا و ظاهری جذاب را به وجود می‌آورد.

مطالعه  آموزش گل های شکری برای تزیین کیک

سخن پایانی

طراحی و دکوراسیون زیبای ظاهری نقش مهمی در جذب افراد و کیفیت بالای کیک تولد ایجاد می‌کند. توجه به جزئیات سطحی و ظاهری و همچنین استفاده از کالاها و مواد خوراکی متنوع می‌تواند کیک تولد عزیزانتان را به اثری فو‌ق ‌العاده هنری تبدیل کند. سایت بهگز با فروش عمده انواع کالاهای تزیین کیک و شیرینی همواره در خدمت شماست تا بهترین و با کیفیت ترین محصولات مواد اولیه قنادی و شیرینی پزی را به شما عزیزان عرضه نماید. تمامی محصولات ذکر شده در این مقاله از جمله تاپرها، شکلات سکه ‌ای، سس شکلاتی، خمیر فوندانت بسته بندی شده، ژله‌ها و خلال‌های فینگرفود در وبسایت فروشگاهی سایت بهگز موجود هستند و شما میتوانید بصورت خرید اینترنتی و آنلاین به کلیه این محصولات دسترسی پیدا کنید.

سوالات متداول

  • تفاوت اصلی خمیر فوندانت و ژله در چیست؟

بافت نرم و خمیری شکل فوندانت می‌تواند تمام سطح کیک را به طور کامل بپوشاند در صورتی که بافت نرم و لطیف ژله‌ می‌تواند قسمت سطحی و رویه کیک را پوشش دهد. علاوه براین خمیر فوندانت در مقایسه با ژله، طعم ناخوشایندی دارد و بیشتر برای مصارف طراحی و دیزاین کیک‌ها استفاده می‌شود.

  • چگونه می‌توان طراحی و تزیین کیک را به صورت حرفه‌ای و ماهرانه انجام داد؟

تزئین کیک به روشی حرفه ای، ملزم به داشتن مهرت و تجربه کافی است و آموزش این ترفند ها و تکنیک‌ های متنوع و همچنین تمرینات مداوم در استفاده از این مواد، راهکار اساسی رسیدن به بهترین دیزاین‌های روز دنیا را میسر می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.