آیا می‌دانید که آرد موچی چه نوع آردی است؟ اصلاً این آرد چگونه تهیه می‌شود؟ آرد موچی یکی از انواع آردهای پرطرفدار برای پخت شیرینی است. اگر تاکنون شیرینی موچی را امتحان کرده باشید، متوجه خواهید شد که این شیرینی با شکل و طعم متفاوتی نسبت به شیرینی‌هایی که در اطراف شما وجود دارند، متمایز است. این به دلیل آردی است که در ساخت این شیرینی استفاده می‌شود. آرد موچی از برنج گلوتینوس تهیه شده و خواص فراوانی دارد. این آرد نه تنها برای پخت موچی بلکه برای پخت کوکی و شیرینی‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با آرد موچی که بهگز می‌فروشد، با ما همراه باشید.

پیش از این که بدانیم طرز تهیه آرد برنج گلوتینوس چیست، می‌خواهیم با انواع آرد موچی آشنا شویم. آرد موچی تنها در یک نوع تولید می‌شود و افراد آن را با همان نام آرد موچی می‌شناسند. این نوع آرد دارای شیرینی زیاد با چسبندگی زیادی است و باعث شیرین شدن شیرینی می‌شود. گرچه این آرد ممکن است خفگی را به دنبال داشته باشد؛ اما مزایا نیز دارد. مثلاً می‌تواند به عنوان جایگزینی برای آرد گندم در تهیه انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها استفاده شود و فیبر مورد نیاز بدن انسان را هم تامین می‌کند.

آرد برنج گلوتینوس

آرد برنج گلوتینوس

معرفی انواع آرد برنج گلوتینوس

در گذشته، از آرد گندم به عنوان جایگزین آرد برنج گلوتینوس استفاده می‌شد؛ اما امروزه با توجه به نوع شیرینی‌هایی که تهیه می‌شود، آردهای برنج گلوتینوس را به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند.

  • آرد موچی: پرکاربردترین نوع آرد برنج گلوتینوس برای انجام امور شیرینی‌پزی، آرد موچی است. این آرد برنجی که مخصوصاً برای موچی استفاده می‌شود، آردی شیرین و چسبناک است و با سایر آرد موجود در بازار تفاوت‌های زیادی دارد. این آرد نسبت به سایر انواع آردها قیمت بالایی هم دارد. شیرینی موچی که جز شیرینی‌های پرطرفدار ژاپنی است، در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد. پس طبیعی است که علاقه‌مندان به خرید آرد مخصوص موچی نیز زیاد باشند.
  • آرد گلوتینوس دوکبوکی: نوع دیگری از آرد برنج گلوتینوس وجود دارد که مخصوص تهیه دوکبوکی است. شاید برایتان سوال باشد که دوکبوکی چیست؟ دوکبوکی نوعی کیک برنجی خوشمزه و خوش طعم است که در ژاپن تهیه می‌شود. برای تهیه این نوع از شیرینی نمی‌توانید هر آردی را تهیه کنید. بنابراین باید آرد مخصوص آن را که همان آرد گلوتینوس است، تهیه کنید.
  • آرد گلوتینوس کوکی: برای تهیه کوکی‌ها نیز می‌توان از این آرد استفاده کرد. پس نوع دیگری از آرد برنج گلوتینوس، آرد مخصوص تهیه کوکی است.
مطالعه  صفر تا صد پیمانه های اندازه گیری

 

طرز تهیه آرد برنج گلوتینوس

همانطور که گفتیم، آرد برنج گلوتینوس یکی از انواع آردهای ژاپنی است که از برنج‌های ژاپنی تهیه می‌شود. این برنج‌ها از نظر ظاهر شبیه به جو هستند و مزه خاصی هم دارند. حال که دانستید آرد برنج گلوتیوس چیست، باید با طرز تهیه این آرد که شامل مراحل مختلفی هم می‌شود آشنایی پیدا کنید:

  • در مرحله اول برای تهیه آرد موچی باید یک کیلو گرم برنج گلوتینوس و دو لیتر آب را تهیه کنید. اگر به آرد بیشتری نیاز دارید، می‌توانید میزان برنجی که قرار است آرد شود را افزایش دهید. به مراتب میزان آب مورد نیاز نیز باید بیشتر شود.
  • حال برنج را در آب خیس کنید و اجازه دهید کمی استراحت کند. حدود دو روز باید برنج شما خیس بماند. در این دو روز مدام آب برنج را عوض کنید.
  • در مرحله بعد برنج گلوتینوس را با هاون بکوبید تا حالت نرمی به خود بگیرد. پس از این که برنج را کوبیدید، آن را پهن کنید و سپس آن را الک نمایید.
  • در این مرحله آرد موچی شما آماده است. مجددا آرد را الک کنید و آن را برای تهیه انواع شیرینی به کار ببندید.
طرز تهیه آرد برنج گلوتینوس

طرز تهیه آرد برنج گلوتینوس

اگر در رابطه با خرید عمده لوازم قنادی سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

 

برنج ‌گلوتینوس از کجا بخرم؟

آرد برنج گلوتینوس با نام آرد موچی معمولاً در فروشگاه‌های لوازم آشپزی و لوازم قنادی یا فروشگاه‌های آنلاین قنادی قابل تهیه است. همچنین، می‌توانید به عطاری‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکت‌ها مراجعه کرده و این نوع آرد را پیدا کنید. در وب سایت‌های آنلاین مانند بهگز نیز می‌توانید به راحتی و بدون مراجعه به مغازه یا فروشگاهی خاص، آرد برنج گلوتینوس را در حجم دلخواه خود خریداری کنید‌.

مطالعه  چرا سطح کیک گنبدی می شود؟

 

سوالات متداول در مورد تهیه و ساخت آرد برنج گلوتینوس در خانه

موچی با چه آردی درست میشه؟

برای تهیه موچی باید آرد برنجی را که از برنج گلوتینوس تهیه شده است را مورد استفاده قرار دهید.

جایگزین آرد برنج گلوتیوس چیست؟

می‌توان از آرد گندم به عنوان جایگزین این نوع از اردها استفاده کرد. اما بدیهی است که شیرینی‌هایی که با آرد گندم تهیه می‌شوند، به اندازه شیرینی‌هایی که با آرد موچی تهیه می‌شوند، خوش طعم نیستند.

از کجا می‌توان آرد برنج گلوتینوس را تهیه کرد؟

امروزه اکثر قنادی‌ها، مغازه‌های سوپر مارکت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آرد موچی را به صورت بسته بندی شده به فروش می‌رسانند.

آرد موچی

آرد موچی

جمع بندی تهیه و ساخت آرد برنج گلوتینوس در خانه

در این مطلب آدر موچی یا آرد برنج گلوتینوس معرفی شد. این آرد که از برنجی ژاپنی تهیه می‌شود، آردی عالی برای تهیه شیرینی‌های خوش طعم و چسبناک است. برای تهیه این آرد باید برنج را خیس کنید، آن را بشویید و پس از خشک شدن، برنج را بکوبید. امروزه در فروشگاه‌های مختلف آنلاین و حضوری و در بسته بندی‌های متنوع، این نوع از آرد به فروش می‌رسد. جهت خرید این محصولات با قیمتی ارزان و باور نکردنی با ما از طریق شبکه اجتماعی بهگز و فروشگاه آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 15 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.