معرفی کاتر کوکی و شیرینی

برخی از اشکال کوکی و کیک آن قدر جذاب هستند که شما هم دوست دارید که بتوانید شیرینی هایی مانند آن درست کنید. ابزارهای بسیاری برای برش و فرم دادن به کیک و کوکی وجود دارند. باید بگوییم که با انواع کاتر کوکی درست کردن بیسکویت و کیک در شکل های مختلف کاری آسان است. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع کاتر کوکی آشنا کنیم تا ابتدا بدانید کاتر کوکی و شیرینی پزی چیست و بعد انواع کاتر کوکی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از هر یک از آن ها به شکل دلخواهتان استفاده کنید.

کاتر کوکی ، همانطور که میدانید برای درست کردن کوکی های زیبا نیاز به کاتر می باشد.امروزه بازار کوکی های تزئینی زیبا خصوصا در مهمانی ها و جشن هایی مانند جشن تولد داغ است. بدون شک اگر خودتان این کوکی ها را در منزل طبخ کنید، در هزینه جشن تان صرفه جویی خواهد شد. همچنین از این طریق می توانید درآمدی فوق العاده کسب کنید. برای آشنایی شما با کاتر کوکی ، این مطلب را تهیه کرده ایم.

 

معرفی کاتر کوکی و شیرینی

کاتر کوکی و شیرینی

 


مشاهده محصولات انواع کاتر و مهر شیرینی


 

انواع کاتر شیرینی و کوکی

همانطور که گفتیم ما برای قالب زدن خمیر کوکی نیاز به کاتر کوکی داریم. انواع کاتر شیرینی را علاوه بر شکل های مختلف می توان بر اساس جنس آن ها دسته بندی کرد. بسته به این که می خواهید چه چیز را با کاتر برش شکل دهید باید جنس و البته سایز مناسب آن را انتخاب کنید. کاتر کوکی در بازار به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • کاتر فلزی
  • کاتر پلاستیکی
  • کاتر فشاری
مطالعه  نکات مورد اهمیت در هنگام خرید قالب های ژله

کاتر فلزی

یکی از کاربردی ترین کاتر ها فلزی می باشد چون دارای طرح های متنوع و سایز های زیادی است و برای همه چیز می توان از آن استفاده کرد.این قالب برش از پر فروش ترین قالب های برش محسوب می شود چون علاوه بر شیرینی و کیک می توان خمیر، نان، میوه‌های نرم، حلوا و سیب زمینی را با آن برش داد و به شکل دلخواه درآورد. به جرات می توان گفت بیشترین تنوع در شکل ها و طرح های کاتر برش شیرینی متعلق به همین کاترهای برش فلری است.

کاتر پلاستیکی

کاتر برش پلاستیکی یکی دیگر از انواع کاتر برش کوکی و شیرینی پزی است. تنوع این نوع کاتر برش نیز زیاد است. کاتر برش های پلاستیکی انواع مختلف دارند و شما می توانید انواع کاتر فشاری شیرینی را از میان این کاتر برش های پلاستیکی پیدا کنید. نوع ساده ی آن نیز کاربردهای بسیار داشته و می توان آن را در شکل های مختلف تهیه کرد. این محصول خود دو مدل ساده و فشاری دارد که بیشتر برای کوکی و خمیر فوندانت و شیرینی استفاده میشود.

کاتر های ساده : این نوع کاتر از جنس پلاستیک می باشد و به اسم کاتر لاکی نیز شناخته میشود که اکثرا برای خمیر فوندانت و تزیین کیک استفاده می شود و در طرح های مختلف می باشد برای استفاده از این کاترها باید خمیر فوندانت را پهن کنید سپس کاتر را روی فوندانت بزارید و با فشار دست کاتر را برش بزنید.

کاترهای فشاری : این نوع کاتر به دلیل داشتن فنر باعث می شود که خمیر به راحتی از کاتر جدا شود و برای خمیر فوندانت و کوکی استفاده میشود در بعضی از مدل های این نوع کاتر ها داخل خود کاتر هم طرح دار می باشد که باعث می شود که کار شما زیباتر شود چون هم طرح روی خمیر می اندازد و هم برش می زند که در طرح ها و سایز های ریز و درشت و برای تزیین کیک و شیرینی ها و کوکی ها استفاده می شود.

مطالعه  نحوه استفاده و کاربرد تپانچه فوندانت

 

قالب و کاتر کوکی چیست؟

کاتر پلاستیکی فشاری

 


بیشتربدانید : آشنایی با انواع ماسوره های قنادی


 

کاربرد انواع کاتر 

معمولا کاتر فلزی بهتر از کاتر پلاستیکی است. زیرا زمانیکه خمیر را با کاتر پلاستیکی قالب میزنید اطراف کوکی حالت بریده بریده پیدا میکند. پس اگر خواستید یک طرحی بر قالب بزنید و در بازار هم کاتر فلزی موجود بود هم پلاستیکی اولویت با فلزی است. دیگر مدل کاترها، کاترهای فشاری هستند که این مدل علاوه بر اینکه برای قالب زدن کوکی استفاده میشود همچنین طرح روی زمینه داخلی کاتر را هم روی کوکی میندازه پس اگر این مدل کوکی را هم با ایسینگ تزیین نکنید مشکلی پیش نمی آید زیرا کوکی های شما بدون تزیین هم خوشگل هستند.

 

قالب و کاتر کوکی چیست؟

کاتر بیسکویت

نکات خرید کاتر های بیسکویت

کاتر های بیسکویت یکی از کالاهای موجود در بازار هستند برای اینکه بتوان قبل از خرید تا حدودی از کیفیت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنید لطفا به نکات زیر توجه فرمایید :

  • در صورتی که از نظر قیمت خرید مشکلی ندارید از برندهای معتبر خرید فرمایید
  • معمولا کاترها از جنس استیل هستند ولی ضخامت استیل استفاه شده و سنگینی کاتر مهم است
  • لبه های برشی کاتر باید کاملا تیز و بدون خش باشد (انگشت خود را به لبه برش بکشید صاف و یک نواخت باشد)
  • لبه برش را روی یک شیشه یا سطح صاف (مانند مت گل سازی) قرار دهید و چک بفرمایید که تمام لبه برش روی سطح قرار بگیرد
  • معمولا 80 درصد کاترهای بازار چینی هستند و 10 درصد ایرانی و بقیه از برندهای آمریکایی ، انگلیسی و ترک لطفا دقت بفرمایید کالا را با توجه به کیفیت به قیمت خرید بفرمایید .
مطالعه  طرز استفاده از انواع قالب های سیلیکونی هواپز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.