در این مقاله با تپانچه فوندانت یا در واقع ابزار مورد نیاز خمیر فوندانت و عروسک سازی آشنا می شوید و کاربرد تپانچه فوندانت را میفهمید. پس با فروشگاه اینترنتی بهگز همراه باشید. همانطور که میدانید از ابزارهای شرینی‌ پزی و کیک‌ پزی می‌ توان به ابزارهای فوندانت اشاره داشت. این ابزارها برای روکش کردن، برش، شکل دهی و تزئین فوندانت روی کیک مورد استفاده قرار می‌ گیرند.ساخت عروسک و اشکال فانتزی نیز از کاربردهای مهم فوندانت می باشد.با استفاده از این ابزار به راحتی می‌ توانید اشکال هندسی و حتی عروسک‌ های خوراکی درست کنید. البته کیفیت این ابزارها نیز اهمیت زیادی دارد.

 

نحوه استفاده و کاربرد تپانچه فوندانت

تپانچه فلزی فوندانت

 

تپانچه فوندانت چیست ؟

خمیر فوندانت، معمولا برای تزئین حرفه ای تر کیک‌های تولد و عروسی استفاده می‌شود. این خمیر با ژلاتین و گلیسرین خوراکی ساخته می‌شود که ترکیبی خمیرمانند ایجاد می‌کند. همچین می‌تواند با استفاده از پودر قند و مارشمالوی مذاب ساخته شود. تپانچه فوندانت از از ابزارهای کاربردی مهم در لوازم قنادی و کار با فوندانت میباشد . برای ایجاد اشکال ریز نوارها و رشته های فوندانت با کمترین زمان بهترین راه کار استفاده از تپانچه شکل دهنده فوندانت است . اکسترودر و یا پمپ خمیر وسیله ایست که با فشار وارد شده ، خمیر از صفحه جلویی خارج میشه و نوار ها و لاین های یک شکل و یک اندازه خواهید داشت.

این ست پمپ توسط شرکت استدلر المان ساخته شده شما علاوه بر خمیر عادی میتوانید خمیر های پلیمری را اکسترود کنید و دست سازه های خودتون رو یکسان یک شکل و تعداد بالا تولید کنید .این ست دارای 20 دیسک با 20 طرح مختلف هست و با گذاشتن هر دیسک جلوی پمپ خمیر خارج شده متفاوت میشه . بعد اکسترود کردن رنگ های مختلف با کنار هم گذاشتن رنگ ها پترن ها و طرح های مختلفی رو مینوانید ایجاد کنید.در نظر داشته باشید برای استفاده از تپانچه فوندانت بهتر است خمیر فوندانت خود را در ماکرو ویو قرار داده کمی گرم نمایید و سپس داخل تپانچه فلزی بریزید الگوی مورد نظر را در تپانچه قرار داده و استفاده نمایید .

مطالعه  ابزار خامه کشی بر روی کیک چیست؟

 


مشاهده ابزار فوندانت و خامه کشی


 

کاربرد تپانچه فوندانت

تپانچه شکل دهنده فلزی یکی از ابزارهای بسیار مفید و مهم در زمینه عروسک سازی وگلسازی و …. میباشد .تپانچه فوندانت از ابزارهای شیرینی پزی و کیک پزی است که برای شکل دادن به خمیر فوندانت برای تزیین روی کیک به کار می رود. ساخت عروسک و اشکال فانتزی نیز از کاربردهای مهم فوندانت می باشد. تنوع ابزار فوندانت زیاد بوده و بسته به نوع نیاز مصرف کنندگان متفاوت است.جهت شکل پذیری و امکان طراحی کیک ویژه مناسبتهای گوناگون طرفداران زیادی در سطح جهان دارد . خمیر خوراکی فوندانت در رنگها متنوع و برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار موجود است . برای استفاده از فوندانت و دست پیدا کردن به اشکال زیبا و طراحیهای خیره کننده شما نیازمند ابزارهای مختلفی هستید. این تپانچه یکی از ابزارهایی است که با توجه به سلیقه خود می‌ توانید اشکال خاصی را با خمیر فوندانت برای تزئین کیک درست کنید.

 

نحوه استفاده و کاربرد تپانچه فوندانت

کار با تپانچه فوندانت

 

 

نحوه کار با ابزار خمیر فوندانت

با استفاده از ابزار خمیر فوندانت می توانید خمیر فوندانت را به اشکال مختلف مانند گل ، عروسک و… تزئین کنید . تپانچه خمیر فوندانت با دیسک های متنوع بوده و مناسب برای شکل دهی به انواع خمیر می باشد. برای استفاده از این ابزار ابتدا باید مهره انتهایی تپانچه را با دقت باز کنید تا آسیبی به o-ring وارد نشود. سپس طبق مراحل زیر انجام دهید:

  • مرحله اول : ابتدا اهرم بالایی را بر خلاف ساعت بچرخانید تا فضای با توجه به حجم خمیر خود داشته باشید.
  • مرحله دوم : خمیر فوندانت خود را به صورت لوله ای به قطر 16تا 17 میلیمتر درست کنید سپس به آرامی داخل لوله ببرید.
  • مرحله سوم : دیسک مورد نظر را ازبین 20 دیسک داخل پک انتخاب کنید و داخل مهره انتهایی ابزار به صورتی قرار دهید که سطح صاف آن به سمت پایین قرار گیرد.
  • مرحله چهارم : مهره انتهایی تپانچه را در حالی که دیسک انتخابی شما داخل آن قرار دارد به انتهای تپانچه ببندید.
  • مرحله پنجم : تپانچه را روی بخشی که میخواهید طرح خمیر فوندانت روی آن قرار گیرد، نزدیک کرده و اهرم تپانچه را به صورت عقربه های ساعت بچرخانید. خمیر فوندانت از دیسک مورد نظر شما خارج میشود و شما میتوانید کیک خود را تزئین کنید و کیک زیبایی داشته باشید.
مطالعه  هر آنچه درباره قالب سیلیکونی باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.