تزیین کیک و شیرینی یک هنر خلاقانه است که خیلی از مردم از آن لذت می‌برند. اما برای رسیدن به یک کیک یا شیرینی زیبا و خاص، باید به نکات زیادی توجه کنید. یکی از شگفت‌انگیزترین موادی که در سال‌های اخیر در برخی از قنادی ها و رستوران‌ها بسیار مورد استفاده قرار گرفته، ورق طلا است که طراحی ظروف، پیش‌غذا و دسرها را جذاب و چشمگیر می‌کند. وجود یک ماده خوراکی براق در کیک و شیرینی یا غذا که استفاده از آن تا به حال نادر بوده است، مطمئناً فوق العاده اشتها آور است و هیچکس نمی تواند منکر آن شود. در این مقاله از بخش تزئینات کیک و دسر، به شما چگونگی تزیین کیک و شیرینی با استفاده از ورق طلا خوراکی را به‌صورت کامل توضیح می‌دهیم. تا انتهای مقاله همراه فروشگاه بهگز باشید.

تزیین کیک و شیرینی با ورق طلا

تزیین کیک و شیرینی با ورق طلا

ورق طلای خوراکی چیست؟

همان‌طور که از نام آن پیداست، ورق طلای خوراکی که به برگ طلا نیز معروف است، ورقی است که از طلا یا ترکیبی از فلزاتی مانند طلا و نقره ساخته شده است. استفاده از طلا به عنوان غذا از زمان های قدیم رواج داشته و هنوز هم ادامه دارد. از ورق طلای خوراکی برای تزیین ظروف و غذا در رستوران ها و کافه ها استفاده می شود، طلای خوراکی هیچ خاصیتی ندارد و فقط برای تهیه غذاهای زیبا و جذاب استفاده می شود. خوب است بدانید طلا از نظر بیولوژیکی خنثی محسوب می شود، یعنی جذب نمی شود و از دستگاه گوارش عبور می کند که خورده می شود و برای سلامتی انسان مضر نیست. از ورق طلا اغلب در تهیه شیرینی و آب نبات استفاده می شود و به شکل های برگ، پوست و پودر نیز موجود است. غذای ساخته شده از ورق طلای خوراکی با ارزش ترین و گران ترین غذای جهان است.

کاربرد ورق طلا در تزئین کیک

کاربرد ورق طلا در تزئین کیک

مراحل تزیین کیک طلایی با ورق طلا خوراکی

روی کیک را که برآمدگی کوچکی دارد جدا کنید. اگر چاقوی بریدن نان دارید که بهتر است اگر ندارید با یک چاقوی تیز و معمولی این کار را انجام دهید و کیک را روی سینی یا سطح صافی که روی آن برش داده اید قرار دهید. به طوری که انتهای کیک بالا باشد. سپس با استفاده از یک کاردک قنادی یا چیز دیگری مواد چسبناکی (کره، لیمو، وانیل، را با شکر مخلوط کنید) روی کیک پخش کنید تا همه جای را بگیرد. ولی خیلی نازک باشد چرا که باعث لغزش خمیر روی کیک می شود. به کمک وردنه یک خمیر نسبتاً طلایی رنگ را بغلتانید تا خیلی نازک باشد اما پاره نشود. در این کار بسیار مراقب باشید.

مطالعه  تزئین کیک با پودر قند

با وردنه (روی یک ورقه پخت بزرگ) خمیر را صاف کنید، دقت کنید که یکنواخت باشد و در صورت وجود حباب، آنها را با چاقو و سپس با وردنه رفع کنید. لازم به ذکر است به اندازه کافی خمیر را بردارید و آن را پهن کنید تا تمام سطح کیک را بپوشاند.حالا نوبت به پهن کردن خمیر صاف شده روی کیک است. خمیر را با کاغذ بردارید و روی کیک قرار دهید. فراموش نکنید که خمیر باید کل کیک را بپوشاند. نکته مهم دیگر این است که خمیر را می توان تقریباً یک بار روی کیک گذاشت زیرا اگر درست انجام نشود چسب هم بلند می شود و کیک خراب می شود. پس خیلی مراقب باشید.

حالا نوبت به آماده سازی خمیر برای کیک طلا است. سعی کنید خمیر را با دست یا اتو فوندانت به کناره های کیک بچسبانید. لازم است حباب ایجاد نکنید. خیلی آهسته کار کنید به گوشه ها توجه ویژه ای داشته باشید.با کمک چاقو یا کاتر خمیر اضافی را از اطراف کیک طلایی جدا کنید. اگر دوست دارید کیک طلایی شما مارک دار باشد، می توانید از هر نوع مارک یا قالبی که دوست دارید استفاده کنید.در این مرحله وقت آن است که ورق طلا را روی کیک بگذارید. ابتدا روکش را به آرامی بردارید زیرا اگر این کار را سریع انجام دهید ممکن است به دلیل نازکی آن پاره شود.

دوم آن را با دست های چرب و و روغنی بردارید تا لمسش نکنید. به آرامی آنها را با کاغذ پشت ورق طلا به کیک بچسبانید. از دیوارها شروع کنید. ورق را بچسبانید و کاغذ پشتی را به آرامی بردارید و برای چسبندگی بهتر آن را با برس چرب شده بمالید. خواهید دید که این ورق ها چقدر نازک هستند و با یک لمس بی دقت چگونه می شکنند. پس به آرامی با آن کار کنید و کل کیک را بپوشانید. از زیبا ترین کیکی که تا به حال پخته اید لذت ببرید.

آموزش تزیین کیک طلایی

آموزش تزیین کیک طلایی

خواص ورق طلا خوراکی برای بدن

  • جوانسازی اندام های داخلی بدن
  • درمان اختلالات جنسی
  • بهبود عملکرد قلب
  • افزایش تمرکز
  • آرامش بخش
  • پیشگیری از پیری
  • افزایش طول عمر
  • تقویت سیستم ایمنی
  • نابودی میکروارگانیسم های بیماری زا
مطالعه  چه ابزاری برای تزیین کیک لازم است

آیا قیمت ورق طلای خوراکی بالاست؟

برای پاسخ به این سوال به سادگی می توان گفت «بله»! ورق طلای خوراکی از ورق طلای عیاردار ساخته شده است. یکی از اجزای اصلی ورق طلای خالص، طلای گرانبها است و این ورق ها از ارزش مادی بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل تهیه آنها هزینه زیادی دارد. از سوی دیگر در نرخ برابری طلا در کشور ما این ارزش دو برابر است. البته می توانید از ورق طلای تزئینی برای طراحی بشقاب غذا یا دسر استفاده کنید. اگرچه این ورق های طلا از طلای 24 عیار ساخته نشده اند، اما استفاده از آنها به همان اندازه جذاب و برای سلامتی انسان بی ضرر است. با صرف پول کمتر می توانید از جذابیت غذای خود مطمئن شوید.برای خرید ورق طلا تزیین کیک و شیرینی باکیفیت و با مناسب ترین قیمت میتوانید به فروشگاه لوازم قنادی بهگز مراجعه کنید.

سخن پایانی

اگر می خواهید یک کیک و شیرینی منحصر به فرد و جالب را به خود یا مشتریان خاص خود تقدیم کنید، توصیه می کنیم برای بسیاری از دسرها یا برای زیباترین و شیک ترین طرح های کیک از ورق طلا استفاده کنید. علاوه بر جذابیت فوق‌العاده کیک و دسرهای شما، نام و برند شما را در بین مشتریان و سایر افراد جامعه منحصربفرد و ماندگار می‌کند و برای شما تبلیغی ویژه و لاکچری محسوب می‌شود. علاوه بر این، ماده ی بسیار ویژه برای انسان مضر نیستند. همچنین امروزه ورق طلای غیر خوراکی کاربرد بسیاری دارد، به عبارتی از ورق طلا در تهیه و تولید لوازم آرایشی، معماری و هنری نیز استفاده فراوانی می شود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه اجتماعی بهگز نیز دنبال کنید. لازم به ذکر است مجموعه بهگز سعی بر این داشته تا با کیفیت ترین محصولات را در برند های معتبر موجود و روز بازار در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهد.

مطالعه  تزیین کیک تولد دخترانه ال او ال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 20 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.