شیرینی، یکی از خوراکی های خوشمزه ای است که از گذشته تاکنون تهیه شده و به عنوان دسر یا میان وعده مصرف می شود. همانطور که از نام این خوراکی مشخص است، شیرینی یک محصول کاملا شیرین است که از معمولا از آرد، شکر، روغن و گاهی تخم مرغ و شیر تهیه می شود. اصولا خانم ها علاقه زیادی به درست کردن شیرینی و کیک در منزل دارند، اما بسیاری از آن ها به علت نداشتن فر دچار مشکلاتی می‌شوند و نمی‌توانند برای خود و خانواده خود شیرینی درست کنند. شما برای پخت شیرینی سریع و ساده بدون فر یک دستور العمل ساده و خوشمزه نیاز دارید که به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید. در این مقاله با دستور پخت 2 نوع شیرینی فوری بدون فر، مناسب برای عصرانه و عید با فروشگاه اینترنتی بهگز همراه باشید.

کلوچه کنجدی خانگی

کلوچه کنجدی خانگی

کلوچه کنجدی شیرینی فوری بدون فر

شیرینی کنجدی یا کلوچه کنجدی خانگی یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های عید و جزو انواع شیرینی با ماست است که بافت فوق‌العاده نرم و لطیفی دارد و تمام سطح آن از کنجد پر شده است. درست کردن این کلوچه نرم و خوشمزه خانگی بسیار راحت است. شما می توانید این شیرینی را همانند دیگر شیرینی بدون فر تهیه کنید، که می توانید از فر دست ساز یا تابه دو طرفه برای پخت استفاده کنید. در ادامه مطلب علاوه بر طرز تهیه این شیرینی خوشمزه، نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کلوچه کنجدی را نیز بررسی میکنیم.

 

جهت خرید مواد و لوازم قنادی شما میتوانید سفارش خود را در فروشگاه بهگز ثبت و با همکاران ما در این بخش بصورت آنلاین در ارتباط باشید. تا شما را در امر خریدی بهتر یاری رسانند امید است که تجربه خرید خوبی را برایتان به ارمغان بیاوریم. همچنین اگر در رابطه با خرید خود سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم.

تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی کنجدی خانگی

  • تخم مرغ: 2 عدد
  • پودر شکر: 1 لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آرد سفید: 3 لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • روغن مایع: 3/4 لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • ماست شیرین: 3 قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری سر صاف
  • پودر هل: 1/2 قاشق غذاخوری
  • وانیل: 1/4 قاشق چای‌خوری
  • نمک: به اندازه نوک قاشق چای‌خوری
  • کنجد: به مقدار لازم
مطالعه  فوت و فن های طلایی تهیه شیرینی پنجره ای

مراحل طرز تهیه کلوچه کنجدی

برای تهیه شیرینی فوری بدون فر، مخصوص عید در ابتدای کار مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس تخم مرغ، وانیل و شکر الک شده را با هم ترکیب کنید و به مدت 5 دقیقه مواد را با دور تند همزن ترکیب کنید تا حالت کرم رنگ و پفی شوند. روغن را اضافه کنید و برای 1 دقیقه مجدد هم بزنید تا زمانی که روغن به طور کامل با مواد ترکیب شود.

در مرحله بعدی باید در یک کاسه ماست و بیکینگ پودر را با هم ترکیب نمایید. مواد را آن‌قدر مخلوط کنید تا کمی پف کند و حباب‌هایی روی آن ظاهر شود. سپس می‌توانید ترکیب بیکینگ پودر و ماست را به سایر مواد اضافه کنید. سپس مقداری پودر هل به آن اضافه کنید. آرد را سه بار الک کنید و به همراه نمک به مایه شیرینی اضافه کنید و به آرامی با لیسک مواد را هم بزنید تا خمیر بدست بیاید.

بعد از این که همه مواد را با دور کند همزن مخلوط کردید، غلظت مواد باید کمی سفت‌تر از مایه کیک شود. سپس یک سلفون روی آن بکشید و ظرف مایه شیرینی را برای 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید. شعله پخش کن را برای 15 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا گرم شود، کف تابه را کاغذ روغنی قرار دهید. بعد از استراحت کردن خمیر دستتان‌ را چرب کنید و به اندازه یک گردوی بزرگ از خمیر کلوچه بردارید و آن را گرد کنید. با دست یا وردنه روی آن را پهن کنید و سپس آن را درون ظرف کنجد بغلتانید، سپس با فاصله از هم داخل تابه قرار دهید و روی درب تابه دمکنی قرار داده و برای 15 دقیقه زمان دهید تا کلوچه ها داخل تابه پخته شوند.

شیرینی کنجدی فوری بدون فر

شیرینی کنجدی فوری بدون فر

نکات کلیدی در تهیه کلوچه کنجدی 

  • در طرز تهیه کلوچه کنجدی بدون فر اگر از تابه دو طرفه استفاده می‌کنید، نیازی به دم کنی نیست.
  • برای تهیه کلوچه نرم و ساده خوشمزه خانگی بهتر است از ماست شیرین استفاده کنید.
  • طرز تهیه کلوچه کنجدی بدون ماست کاملاً متفاوت است و برای درست کردن شیرینی باید از خمیر مایه استفاده کنید.
  • در طرز تهیه کلوچه کنجدی سعی کنید کلوچه‌ها را با فاصله در سینی فر قرار دهید تا بعد از پخت شیرینی‌ها به هم نچسبند و ظاهر بدی پیدا نکنند.
  • برای درست کردن کلوچه کنجدی خانگی می‌توانید آن را با قیف و ماسوره به شکل شیرینی دونات نیز آماده کنید.
  • در طرز تهیه کلوچه کنجدی خوشمزه و مجلسی سعی کنید همه شیرینی را به یک اندازه و با یک ضخامت درست کنید تا شیرینی‌ها با هم به صورت همزمان پخته شوند.
  • در دستور تهیه کلوچه کنجدی از اضافه کردن بیش از حد آرد به خمیر کلوچه اجتناب کنید، زیرا این کار موجب سفت شدن کلوچه‌ها می‌شود.
  • به منظور طرز تهیه کلوچه ساده و نرم کنجدی اگر بعد از اضافه کردن بیکینگ پودر به ماست، تغییری در آن ایجاد نشد، باید بدانید که تاریخ مصرف بیکینگ پودر شما گذشته است.
  • بعد از پخت کلوچه‌های کنجدی تا زمانی که کاملاً خنک نشده‌اند، آن‌ها را روی هم قرار ندهید. گذاشتن کلوچه‌های گرم روی هم موجب خمیری شدن آن‌ها می‌شود.
مطالعه  طرز تهیه شیرینی های ساده برای کودکان

پخت شیرینی بدون فر بیسکویتی

  • بیسکوییت پتی بور(با توجه به علایقتان طعم وانیلی،شکلاتی و.. انتخاب کنید): 4 بسته
  • پودر شکلات: 3 الی 4 قاشق چای خوری
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • بادام زمینی یا مغز گرو یا پسته:250 الی 300 گرم
  • شکر: 1/2 فنجان (با توجه به طبع خود شیرین یا نیمه شیرین)
  • شیر: 1 پیمانه

شیرینی بیسکویتی بافت لطیف و طعم بسیار خوبی دارد و تیكه های بیسكویت آن را هم خوشمزه تر كرده است. برای تهیه این شیرینی فوری بدون فر ابتدا باید بیسکوییت های خود را قطعه قطعه کنید حدودا هر بیسکوییت به 4 الی 5 قسمت تقسیم شود. مواد خشک را با هم به خوبی مخلوط کنید (مغزهای گردو یا بادام زمینی همراه با بیسکوییت) در همان حین تخم مرغ ها را جدا با عصاره وانیل به خوبی مخلوط کنید تا جایی که بوی وانیل به تخم مرغ غالب شوذ. سپس هر 2 مواد تر و خشکتان را با هم مخلوط کنید تا زمانی که حالت خمیری پیدا کند. هم‌اکنون می‌توانید مربای دلخواه خود را به مواد اضافه کنید.

در این زمان شکر،پودر کاکائو و شیر را با هم قاطی کنید و در حالی که به آن حرارت می‌دهید هم بزنید تا مایع شما از حالت رقیق خارج شود.در آخرین مرحله پودر نارگیل را روی یه ورق فویلی که از قبل روی میز پهن کرده‌اید بریزید و مواد مخلوط شده رابه آرامی روی فویل ریخته و با اختیاط رول کنید و به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید و سپس می‌توانید میل کنید. به همین راحتی شیرینی بدون فر درست کرده‌ اید.

 شیرینی بیسکویتی بدون فر

شیرینی بیسکویتی بدون فر

سخن پایانی

این روزها انواع شیرینی‌های خوشمزه از نقاط مختلف دنیا در بین مردم رواج یافته است؛ ولی اگر به تاریخ ورود شیرینی به دنیای خوراکی‌ها توجه کنید، می‌بینید که ایران قدمت بی‌مانندی دارد. از اینکه تا پایان مطلب همراه فروشگاه بهگز بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. فروشگاه بهگز ارائه دهنده بهترین محصولات لوازم قنادی میباشد که محصولات خود را در بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است. در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی بخش دستور پخت کیک و شیرینی با دیگرآموزش های مختلف کیک و شیرینی نیز آشنا شوید. . لازم به ذکر است که می توانید از آخرین اخبار جدید ترین محصولات قنادی در اینستاگرام بهگز مطلع شوید.

مطالعه  طرز تهیه کیک مذاب شکلاتی بدون فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.